۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۳۵۹۸۵
در چهارمحال و بختياري

انجام تشريفات گمرک در کمتر از دو ساعت/ رشد 26 درصدي صادرات

مديرکل گمرک چهارمحال و بختياري گفت: تشريفات گمرک در کشور در کمتر از سه روز و در استان چهارمحال و بختياري زير دو ساعت انجام مي‌گيرد.
انجام تشريفات گمرک در کمتر از دو ساعت/ رشد 26 درصدي صادرات
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از  بام ايران خبر؛ اسماعيل الله داددي مديرکل گمرک چهارمحال و بختياري اظهار کرد: صادرات چهارمحال و بختياري در سال گذشته ۲۶ درصد رشد داشت.

وي با اشاره به اينکه در پنج ماهه سال جاري ۴۰ ميليون دلار کالا از استان صادر شد اذعان داشت: بادام، لوازم‌خانگي، کاشي و سراميک، خميرمايه، نمد، محصولات فلزي و... محصولاتي هستند که از اين استان به کشور هاي ديگر صادر شده است.

الله دادي ادامه داد: محصولات اين استان به کشورهاي عراق، هند، افغانستان، امارات متحده عربي، ترکمنستان، گرجستان، آمريکا و... صادر شدند،

وي يادآور شد: در سال جاري چند شرکت صادراتي جديد در اين استان شکل گرفته است.

الله دادي به درآمد گمرک اين استان اشاره کرد و اذعان داشت: درآمدهاي گمرکي استان در سال گذشته ۵۰ درصد افزايش و در ۵ ماهه امسال ۲۰ درصد رشد داشته است.

الله‌دادي با تأکيد بر اينکه صادرات و ترانزيت کالا نيز به صورت دوراظهاري انجام مي‌شود، عنوان داشت: در طرح کارشناسي مجازي کارشناسي طرح از طريق اسناد و اظهارنامه‌ها و از طريق افراد خبره صورت مي‌گيرد، همچنين کالاهاي صادراتي و وارداتي به صورت آنلاين و از طريق سامانه TST ارزش‌گذاري مي‌شوند.

وي يادآور شد: گمرک با ۲۰ سازمان و دستگاه‌ اجرايي جهت اخذ مجوزهاي لازم در خصوص واردات يا صادرات کالا ارتباط دارد.

الله دادي با بيان اينکه کليه فرآيندها ارتباط گمرک با ديگر دستگاه هاي اجرايي به صورت الکترونيکي انجام مي‌شود بيان داشت: همه انبارها و باسکول‌ها به سامانه جامع امور گمرکي وصل هستند.

وي با بيان اينکه بخشنامه‌هاي گمرکي در گذشته زياد بودده است اذعان داشت: هم‌اکنون به واسطه اجراي امور به روش الکترونيک همه بخشنامه ها کاهش‌يافته است.

ايجاد دو سامانه کاربردي در گمرک چهارمحال و بختياري

مديرکل گمرک چهارمحال و بختياري گفت: دو سامانه کاربردي پنجره تجارت فرامرزي و سامانه جامع امور گمرکي ايجاد شدند که اساس کار آن‌ها الکترونيکي کردن فعاليت‌هاي گمرکي است و با راه‌اندازي اين سامانه‌ها مي‌توان ادعا کرد صفر تا ۱۰۰ خدمات گمرکي الکترونيکي مي‌شوند.

وي با اشاره به اينکه با استفاده از دو سامانه ذکر شده مي‌توان اقدامات بسياري انجام داد که منجربه راحتي کارهاي مربوط به گمرک مي‌شوند، افزود: ازجمله اين اقدامات مي‌توان به در اختيار داشتن اطلاعات کالاهاي وارداتي و صادراتي براي تنظيم بازار و اطلاع از وضعيت کالاهاي اساسي، صدور الکترونيکي پروانه‌ها و حذف کاغذ از اين فرايند، الکترونيکي شدن کليه پرداخت‌ها در گمرک و از طريق اتصال به کارت‌هاي هوشمند و... اشاره نمود.

الله دادي خاطرنشان کرد: نيروی انتظامي اين استان براي تشخيص کالاي قاچاق استعلام محموله ها را به صورت الکترونيکي انجام مي دهد.

مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری اذعان داشت: معضلي که در کشور وجود داشت استفاده افراد سودجو از کارت بازرگاني يک بار مصرف است که به نام افرادي ديگر صادر شده‌اند اما با الکترونيکي شدن کليه سيستم‌هاي گمرکي مي‌توان همه کارت‌هاي بازرگاني را رصد کرد.

وي با تأکيد بر اينکه درآمدهاي گمرکي در چهارمحال و بختياري در سال گذشته ۵۰ درصد افزايش داشته است بيان داشت: در ۵ ماهه سال جاري درآمد گمرک ۲۰ درصد رشد داشه است.

الله دادي بيان داشت: در ۵ ماه گذشته از سال جاري ۳۰ درصد کاهش قاچاق کالا به لحاظ ارزشي داشتيم، همچنين طي اين مدت ۱۰۷ فقره پرونده قاچاق به ارزش ۳۵ ميليارد ريال کشف شده که بيانگر عملکرد موفق سامانه‌هاي الکترونيکي است.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۱۷:۲۹

24 Jan 2020