۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸
کد مطلب : ۲۳۹۱۵
در باب اظهارات جديد هاشمي رفسنجاني ؛

نقش انکار ناپذير روستاييان در هشت سال دفاع مقدس / آقاي هاشمي شفاف سازي کنيد!

روستاييان مردماني سخت گوش هستند که نقش عظيمي در هشت سال دفاع مقدس داشته و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام بايد نسبت به صحبت هاي اخير خود شفاف سازي کند.
نقش انکار ناپذير روستاييان در هشت سال دفاع مقدس / آقاي هاشمي شفاف سازي کنيد!
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از زنگ خبر، چندي پيش در گفت و گوي رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با هفته نامه طلوع صبح نکاتي تامل برانگيز مطرح شده است که به اختصار به قسمت هايي از آن مي پردازيم.

در اين مصاحبه آمده است: «اخيراً برخي گفتند که عده‌اي به دنبال آن هستند تا امام را آن‌گونه که مي‌خواهند نشان دهند و اين روزها کنايه‌هاي متعددي در مورد خاطرات شما از امام از سوي آقاي مصباح و جريان منتسب به ايشان ادامه دارد. واکنش شما دراين‌باره چيست؟

اگر بناست کساني امام را بشناسند، آن‌هايي هستند که لحظات حساس را خدمت امام بودند. از لحظه‌هايي که امام کارشان را شروع کردند و تا آخرين لحظه که از دنيا رفتند، جزو امناي امام بودند. اعتمادي که امام در تاريخ خودشان به ما داشتند به کمتر کسي داشتند. اين‌هايي هم که چنين حرف‌هايي مي‌زنند، يک ادعاست و بي‌دليل مي‌گويند. ما مي‌خواهيم امام را همان‌گونه که هستند، بشناسانيم. اصلاً افتخارمان اين است که امام را درک کرديم.

آن‌هايي که درک نکردند و مي‌گفتند که جواب اين خون‌ها را چه کسي مي‌دهد و مبارزه حرام است، بايد فکري بکنند.

آيا شما اين‌ها را انقلابي مي‌دانيد؟

فرق مي‌کنند. بعضي‌هايشان انقلابي بودند و وقتي‌که سختگيري‌هاي حکومت زياد شد، ديگر ادامه ندادند. بعضي‌ها هم اصلاً آن موقع‌ها نبودند و در کوچه‌هاي روستاهايشان مي‌گشتند، ولي الآن آمده‌اند و انقلابي شده‌اند.»

همه ما به خوبي مي دانيم که نصف جمعيت کشور را روستاييان تشکيل مي دهند و آن ها هستند که نقش بسزايي در اقتصاد مقاومتي که عامل نجات از تحريم ها و بسياري از مشکلات اقتصادي است دارند و توانستند اقتصاد مقاومتي را به مرحله اجرايي در آورند.

روستاييان مردماني سخت کوش بوده و بدون چشم داشتي مشغول فعاليت هستند و بيشترين سهم را با تقديم نمودن صدها هزار در انقلاب اسلامي ايران داشته اند و پس از آن نيز هميشه گوش به نداي ولي فقيه خود بوده و صحنه را خالي نکردند.

مي خواهم از روستانشيناني بگويم که نقش آفريني آن ها بي نظير بوده و زبان زد خاص و عام است.

نمونه بارز آن را مي توانيم در روستاي شيخ شبان با جمعيتي کمتر از سه هزار نفر داراي ۸۴ شهيد، ۱۵۰ جانباز،۴ آزاده و با بيش از ۱۲۰ روحاني به عنوان قطب ايثار گري کشوري بيابيم ؛ روستايي که رئيس دفتر مقام معظم رهبري در يادواره ۸۴ شهيد اين روستا گفت: اين روستا يکي از افتخارات عظيم کشور بوده و بايد نام اين روستا بر پيشاني کشور بدرخشد.

روستاي که به پاس زحمات خالصانه مردمانش در هشت سال دفاع مقدس، حضرت آيت الله امام خامنه اي شخصا پيامي براي مردمانش مي فرستند و مي فرمايند:

"به ارواح طيبه شهداي عزيز روستاي شيخ‌شبان درود مي‌فرستم و به خانواده‌هايشان عرض سلام مي‌کنم و اميدوارم ان‌شاءاللّه برکات الهي و توجهات اهل بيت (عليهم السّلام) که شنيده‌ام اکثر آن‌ها از سادات محترم هستند،شامل بشود ان‌شاءاللّه:

سيد علي خامنه اي

۲۴/ ارديبهشت/۱۳۹۴

بله اين روستا روستايي است که در زمان هشت سال دفاع مقدس پابه پاي مردمان ساير روستاها تلاش نموده و به عنوان قطب ايثار و شهادت معرفي شده است.

راستي ناجي آبادان را مي شناسيد "شهيد درياقلي سوراني يانچشمه اي" همان بزرگ مردي که با فداکاري بسيار مانع سقوط حتمي آبادان شده است و با شناسايي دشمن بلافاصله با دوچرخه اي به طرف آبادان به راه افتاده و مسير ۹ كيلومتري آن را به سرعت طي كرد و خبر را به شهر رساند...
به راستي اين شهيد عالي قدر از اهالي کدام سرزمين ها است مگر نه آنکه شهيد درياقلي سوراني هم در کنار ساير روستاييان در روستاي يانچشمه بزرگ شده است.

نمونه هاي فوق گوياي بارز نقش روستاييان در انقلاب اسلامي بوده و برهمگان آشکار است که بيشترين سهم را روستاييان همين مرز و بوم داشته اند.

يا أَیُّهَا النّاسُ إِنّا خَلَقناکُم مِن ذَکَرٍ وَأُنثىٰ وَجَعَلناکُم شُعوبًا وَقَبائِلَ لِتَعارَفوا ۚ إِنَّ أَکرَمَکُم عِندَ اللَّهِ أَتقاکُم ۚ إِنَّ اللَّهَ عَليمٌ خَبيرٌ (باتقواترين شما نزد خداوند تبارک و تعالي، باتقواترين شماهاست).

بر طبق آيه فوق و چندين آيه مشابه ملاک ارزيابي انسان فقط و فقط تقوا بوده و هيچ زن و مردي بر يکديگر برتري ندارد مگر بر اساس تقوا...

اظهارات عجيب ايشان با صحبت هاي چندي پيش وي مطابقت ندارد؛ در سخناني ديگر مي خوانيم حجت‌الاسلام هاشمي رفسنجاني بارها از زندگي روستايي خود و اطرافيانش تعريف کرده و خود را يک روستازاده معرفي کرده است.

هاشمي در ديدار با مردم منطقه نوق در شهر بهرمان اظهار مي‌دارد: خدا را شاکرم که در ميان بستگان و دوستانم هستم، من به اين منطقه دل‌بسته‌ام، زيرا دوران جواني‌ام را در اين منطقه گذرانده‌ام.

اين جملات حاکي از آن است که ايشان نيز اصالت خود را فراموش نکرده و نياز به ياد آوري نيست و مي طلبد ايشان در اين زمينه شفاف سازي کند.

يادداشت از : فاطمه احمدي


انتهاي پيام1020ج /۵۲۰ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۱۵:۴۸

27 Dec 2019