۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
کد مطلب : ۲۵۹۹۵
آسوشیتدپرس؛

اظهارات وزیر خارجه عربستان علیه ایران

عادل الجبیر ضمن ادعای اینکه "خواهان روابط بهتر با تهران هستیم" به حملات لفظی علیه ایران پرداخته است.
اظهارات وزیر خارجه عربستان علیه ایران
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از جام نیـوز، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی پس از اجلاس دو روزه سران شورای همکاری خلیج فارس در ریاض به حملات لفظی علیه ایران پرداخته است.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس (AP) طی گزارشی در این باره نوشت: وزیر خارجه عربستان در اجلاس سران شورای همکاری خلیج [فارس] به انتقاد از ایران پرداخت.

آسوشیتدپرس افزود: رهبران کشورهای عرب حاشیه خلیج [فارس] طی اجلاس خود در عربستان سعودی بار دیگر بر خواستشان مبنی بر دستیابی به راه حل سیاسی بری جنگ های یمن و سوریه تاکید کردند اما وزیرخارجه پادشاهی عربستان گام دیگری نیز برداشته و به انتقاد از نقش ایران در این درگیری ها پرداخت.

عادل الجبیر که کشورش درحال قتل عام مردم بی دفاع یمن و تجهیز تروریست ها در سوریه و عراق است، پس از اجلاس دو روزه ریاض در گفتگو با خبرنگاران مدعی شد، این اجلاس به این نتیجه رسیده که ایران درحال ایفای نقشی منفی در مسائل منطقه است.

پایگاه آمریکایی یاهو (Yahoo) نیز در انعکاس این خبر می نویسد: الجبیر گفته، ماه گذشته با همتای ایرانی خود فقط چند دقیقه درحاشیه اجلاس وین دیدار کردم.

اجلاس وین برای یافتن راه حلی جهت خاتمه دادن به جنگ سوریه برگزار شد که نزدیک پنج سال به طول انجامیده است. ایران و عربستان سعودی در این جنگ از گروه های مخالف هم حمایت می کنند و در دو جبهه قرار گرفته اند.

الجبیر همچنین مدعی شده که ریاض امیدوار است روابط بهتری با ایران داشته باشد اما سیاست های جمهوری اسلامی مانع روابط دیپلماتیک شده است.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۰۴:۱۱

28 Dec 2019