۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۶
کد مطلب : ۱۹۷۸۵
فرماندار سابق فارسان در گفت و گو با جهانبین نیوز

فتنه فراتر از چیزی است که بشود به سادگی از آن عبور کرد/ اصلاح طلبان مانیفست خود را مشخص کنند

بهروز مردانی نژاد فتنه 88 را دارای ابعاد پیچیده ای دانست که باید این ابعاد کنکاش شود.
فتنه فراتر از چیزی است که بشود به سادگی از آن عبور کرد/ اصلاح طلبان مانیفست خود را مشخص کنند
بهروز مردانی نژاد فرماندار سابق فارسان در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز در پاسخ به این سئوال که آیا می شود از فتنه گران گذشت، گفت: شعارهایی که داده شد نشان داد که اصل نظام هدف این فتنه بوده است. شعارهایی ماند "انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است- جمهوری ایرانی- توهین به اصل ولایت فقیه و ... " نشان می دهد که ریشه فتنه فراتر از چیزی است که بشود با یک گذشت ساده از آن عبور کرد. اگر این افراد غافل بودند باید توبه می کردند ولی نمی خواهند صادق باشند و به اصولی که خود ادعای پایبندی به آن را دارند باز گردند.


وی افزود: طبق قانون اساسی برای انتخابات داور شورای نگهبان است. چرا اینها تن ندادند و در پازل دیگران بازی کردند و فعالانه و علنی ابزار این شورش ها علیه نظام شدند. آنها نه تنها به نظام، بلکه به قرهنگ عظیم عاشورا و ارزشهای اصیل اسلام توهین کردند و ساختارشکنی کردند. اینها چیزی نیست که بشود از آن گذشت.


مگر آنکه توبه کنند که در توبه باز است برای آن قسمت هایی که قابل توبه است. البته در باره حق الناس مساله متفاوت است.


کارشناس ارشد مسائل سیاسی در خصوص عملکرد قوه قضاییه در باره فتنه گران گفت: اینکه تا کنون سرا فتنه محاکمه نشده اند تدبیر نظم و برای مصالح نظام بوده که نخواستند ابعاد ماجرا خیلی بسط و توسعه پیدا کند. وگرنه آنها افرادی هستند که طبق قانون باید محاکمه شوند به خاطر مسائلی که در ابعاد مختلف ایجاد کردند. از آسیب به اموال عمومی تا امنیت ملی. تحریم های فلج کننده آمریکایی ها بعد از این ماجرا شروع شد که برای کشور بسیار مصیبت درست کرد.


مردانی نژاد در بخش دیگری از این گفت و گو در خصوص مفهوم اصلاح طلبی گفت: اصلاح طلبی مفهومی است که اسلام و امام حسین (ع) به دنبال آن بوده اند لذا مفهوم والاییست. اما کسانی که امروز داعیه دار آن هستند تعریف درست و مانیفستی برای اصلاح طلبیشان ارائه نمی دهند و به قول حجاریان اصلاح طلبی اینها یک سرش به گوگوش و یک سرش به سروش است!


وی در خصوص مسئولان اصلاح طلب دولت گفت: بسیاری ازاین افراد در موقعیتهای مختلف خصوصا در جلسه رای اعتماد خود از فتنه گران تبری جسته اند. و مادامی که این تبری در قول و عمل وجود داشته باشد اینهادرون نظامند و می توانند خدمت کنند. ولی به فرموده امام راحل(ره) ملاک حال فعلی افراد است و ممکن است افراد خوب هم به مرور زاویه پیدا کنند که در این صورت نظام عقد اخوت با هیچ کس ندارد.


انتهای پیام/ 1021
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۲۳:۵۹

29 Dec 2019