۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
کد مطلب : ۲۱۷۵۵

ممانعت آمریکا از فروش تراشه به چین برای ساخت ابررایانه

کاخ سفید در فوریه گذشته چهار نهاد سازنده ابررایانه در چین را در فهرست ممنوعه خود قرار داد.
ممانعت آمریکا از فروش تراشه به چین برای ساخت ابررایانه
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از ایتنا، دولت آمریکا جلوی فروش برخی تراشه‌های ساخت شرکت اینتل را به چین گرفت. علت این کار استفاده از این تراشه‌ها برای ساخت ابررایانه‌هایی اعلام شده که در آزمایشات هسته‌ای به کار می‌روند.

کاخ سفید در فوریه گذشته چهار نهاد سازنده ابررایانه در چین را در فهرست ممنوعه خود قرار داد تا جلوی ارسال برخی اقلام صادراتی از آمریکا برای آنها گرفته شود.

دولت آمریکا ادعا کرده که چهار نهاد یاد شده و از جمله دانشگاه ملی فناوری دفاعی چین در زمینه ساخت Tianhe-۲ و Tianhe-۱A فعالیت کرده‌اند. Tianhe-۲ سریع‌ترین ابررایانه دنیا در حال حاضر محسوب می‌شود.

مقامات آمریکایی بارها مدعی شده‌اند که از این دو ابررایانه در فعالیت‌های مربوط به انفجارهای هسته‌ای استفاده شده و در نهایت وزارت بازرگانی این کشور صادرات تراشه‌های Xeon و Xeon Phi اینتل را به چین ممنوع کرد.



شرکت اینتل هم از این تصمیم تبعیت کرده و می‌گوید از قوانین آمریکا به طور کامل تبعیت می‌کند.

براساس آنچه که به اینتل اعلام شده مؤسسات چینی یاد شده اقداماتی بر خلاف امنیت ملی یا منافع سیاست خارجی آمریکا انجام داده‌اند.

چین خود در زمینه تولید پردازنده‌های رایانه‌ای فعال است و اقدامات دولت آمریکا احتمالا روند تولید این محصول را به طور بومی در چین تسریع خواهد کرد.

پیش از این در سال ۲۰۱۲ هم کنگره آمریکا دو شرکت مخابراتی چینی Huawei و ZTE را به علت روابطشان با دولت چین تهدیدهایی بر ضد امنیت ملی ایالات متحده دانسته بود.

انتهای خبر/۱۰۲۴ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۴۲:۳۴

31 Dec 2019