۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴
کد مطلب : ۲۵۲۶۵
امام جمعه شلمزار:

اتحاد و وحدت کلمه بالاترين معروف و نياز امروز کشور ايران و جهان اسلام است

نماز جمعه هشتمين روز آبان ماه شهر شلمزار به امامت امام جمعه اين شهر اقامه شد.
اتحاد و وحدت کلمه بالاترين معروف و نياز امروز کشور ايران و جهان اسلام است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پایگاه خبری تحلیلی کیار بیدار حجت الاسلام رضا بازيار در آغاز خطبه اول نماز جمعه اين هفته شلمزار با قرائت آيه «يا ايها الذين آمنوا ان تتقوا الله يجعل لکم فرقانا ويکفر عنکم سيئاتکم ويغفر لکم والله ذو الفضل العظيم‌» گفت:در اين آيه شريفه خداوند مي فرمايد اگر مي خواهيد به فيض فرق بين حق وباطل برسيد و تشخيص دهيد کدام راه يا رفتار حق است کدام باطل؛ تقوا داشته باشيد اگر ميخواهيد صدق و کذب ؛زشت و زيبا را تشخيص دهيد تقوا داشته باشيد.

حجت الاسلام بازيار در ادامه افزود: ما با خدا قهر مطلق نيستيم اما چون باور مي کنيم که هنوز دير نشده وفرصت اريم توبه و استغفار را به تاخير مي اندازيم.

اين از فريبکاريهاي نفس است که که ما را به اين باور رسانده که وقت براي توبه هست.

وي در ادامه به سخنان امام سجاد عليه السلام اشاره کرد و گفت: امام سجاد (عليه السلام) در دعاي ابوحمزه مي فرمايد:
«فقد افنيت بالتسويف و الآمال عمري» (الکفعمي/ ۵۹۶ و مجلسي، بحارالانوار ۹۵/ ۸۷)
خدايا من عمرم را به امروز، فردا کردن (در عمل به عهد و پيماني که با تو داشته ام) و آرزوهاي طولاني و بلند، گذرانده ام.

با توجه به عقل ما براي آينده برنامه هاي بيار تنظيم مي کنيم اما از لحظه اي بعد آگاهي نداريم و تنها در آرزوهاي دور و دراز ير مي کنيم. اگر باور کنيم که زندگي و عمر دست خودمان نيست توبه و استغفار را به تاخير نمي اندازيم.

وي در ادامه گفت:رسول خدا(ص) مي‌فرمايد: «اگر کسي دوست داشته باشد فردا زندگي کند، يعني دوست دارد هميشه زندگي کند؛ مَنْ کَانَ يَأْمُلُ أَنْ يَعِيشَ غَداً فَإِنَّهُ يَأْمُلُ أَنْ يَعِيشَ أَبَدا»(کنزالفوائد/۱/۶۲)

پس از آنهايي نباشيم که با آرزوهاي دور و دراز توبه را به تاخير مي اندازيم.
حجت الاسلام بازيار در خطبه دوم پس از دعوت خود و نمازگزاران به نقوي الهي به سخناني از امام حسين عليه السلام اشاره کردو گفت:
قال الحسين(عليه السلام): «أُرِيدُ أَن آمُر بِالمَعرُوفِ وَ أَنهي عَنِ المُنکَرِ»
سالار شهيدان که وارث پيامبران اولواالعظم و جزو امامان اولواالعظم است دشواري‏ها و خطرهايي چون تبعيد، مهاجرت، شهادت و اسارت خانواده و فرزندان را پذيرا شد.. حتّي به ايشان تهمت خارجي بودن زدند و آن حضرت (عليه السلام) را آشوبگر و خرابکار خواندند. ولي امام حسين عليه السلام در پاسخ به اين بهتان‏هاي ناجوانمردانه، در بخشي از وصيت‏نامهٴ رسمي خويش اعلام کردند:….أُريد أن آمر بالمعروف و أنهي عن المنکر … يعني من از همهٴ تهمت‏هاي ياد شده منزّه ‏ام و از آن‏ها تبرّي مي‏جويم. هدف من، همان مقصود پيامبران خداست و راه من نيز همان صراط مستقيم سلف صالحِ نبوّت و ولايت و امامت است. من ميخوام امربه معروف و نهي از منکر نمايم.

حجت الاسلام بازيار در ادامه افزود:عزيزان وحدت کلمه، برترين معروف‏ و نياز امروز ايران و جهان اسلام است.وحدت دولتمردان با يکديگر ؛وحدت دولت وملت ،وحدت ملت با همديگر و بويژه وحدت شيعه وسني برترين نياز کشور وجهان اسلام است

امام جمعه در بخشي ديگر از سخنان خود خواستار وحدت شهرستان کيار شد و گفت: اگر قرار باشد شلمزاري ها بگويند فقط ما،گهرويي ها بگويد فقط ما،ناغاني ها بگويند فقط ما و بر سر امکانات با هم اختلاف و نزاع داشته باشند مطمئن باشيد امکانات ملي جذب نمي شود وهمين نزاعها زمينه سوء استفاده بعضي را فراهم ميکند و امکانات به شهرستانهاي ديگر اختصاص داده ميشود

حجت الاسلام بازيار به پيش رو بودن يوم الله ۱۳ آبان اشاره کرد و بيان داشت: ۱۳ آبان را در پيش داريم، ۱۳ آباني که ياد آوربازداشت و تبعيد حضرت امام خمينى(ره) به‏ترکيه در سال(۱۳۴۳ ه.ش)است، ۱۳ آباني که مأموران شاه به دانش ‏آموزان و دانشجويان در دانشگاه تهران در سال(۱۳۵۷ ه‍ . ش)يورش بردند

و۱۳ آباني که تسخير لانه جاسوسى آمريکا توسط دانشجويان مسلمان پيرو خط امام سال(۱۳۵۸ ه.ش)را به خود اختصاص داده است و همه اين مناسبتها باعث شده ۱۳ آبان به نام روز ملي مبارزه با استکبار نامگذاري شود.

امام جمعه شلمزار گفت: همه مردم محکم و مصمم در راهپيمايي اين روز شرکت کنند تا ضمن اينکه گراميداشت ۱۳ آبان۴۳و۵۷ و۵۸ فرياد استکبار ستيزي محکم تر از سال گذشته را در سطح شهر و روتا هاي شهرستان ر دهيم.

حجت الاسلام بازيار در ادامه گفت: ۱۳ آبان امسان همزمان است با فرياد هاي امام سجاد عليه السلام در کوفه و دنباله آن در شام، امام سجاد عليه السلام از موقعيت هاي منفي استفاده مثبت نمود امام سجادعليه السلام بر تفکر اموي ضربه مي زند کربلا را زيبا وشيرين مي بيند در خطبه امام سجاد عليه السلام در خطبه خود به رهپويان راه حقيقت پيام ميدهد هرچه تلخي ميبينيد شيرين تفسير کنيد تا دشمن از شما انفعال نبيند و گستاخ نشود.

وي افزود:خطبه امام سجاد عليه السلام آموزگار اين سخن شريف آقا رسول الله است که فرمودند: إذا رأيتم المتکبرين فتکبروا عليهم فإن ذلک لهم مذله و صغار
هر گاه با متکبران روبرو شديد ، با رفتار متکبرانه آنان را ذليل و کوچک کنيد. درس امام سجاد عليه السلام در مواجهه بايزيد براي امروز ما اين است که اي شيعيان ما را از آب تحريم نمودند پدرم را سر بريدند برادرم را اربا اربا کردند اما در مواجهه با يزيد خودم را نباختم و کربلا و همه بلاهاي آن را زيبا تفسير کردم اينگونه دشمن را خوار نمودم شما هم وقتي با دشمن خود مواجهه شديد نگوييد تحريمها بر ما اثر گذاشته بگوييد ما رايت الا جميلا تا دشمن پر رو نشود!

انتهاي پيام1020ج /۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۴۳:۲۸

30 Dec 2019