۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱
کد مطلب : ۲۷۰۲۹
سفیر ایران در نیجریه:

ادامه بازداشت شیخ الزکزاکی غیر قانونی و ناعادلانه است/شیعیان نیجریه مانند دیگر شهروندان این کشور هستند

سفیر جمهوری اسلامی ایران در نیجریه در نشست خبری ضمن اعتراض به ادامه بازداشت شیخ الزکراکی گفت، دولت نیجریه بهتر است به حادثه دیدگان این ماجرا غرامت پرداخت کند.
ادامه بازداشت شیخ الزکزاکی غیر قانونی و ناعادلانه است/شیعیان نیجریه مانند دیگر شهروندان این کشور هستند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از فارس، سفیر جمهوری اسلامی ایران در نیجریه در نشست خبری به شدت نسبت به بازداشت شیخ الزکراکی انتقاد کرد.

به نوشته روزنامه «پانچ» «سعید کوزه‌چی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در نیجریه امروز (سه‌شنبه) طی نشست خبری با روزنامه نگاران در آبوجا، پایتخت این کشور خواهان آزادی رهبر نهضت اسلامی شیعیان نیجریه شد.

سفیر ایران در نیجریه با ناعادلانه و غیرقانونی نامیدن ادامه بازداشت ابراهیم الزکزاکی عنوان داشت، آزادی الزکزاکی درمان دردهای هوادارانش خواهد بود.

به نوشته این روزنامه نیجریه ای, سفیر ایران همچنین از دولت فدرال نیجریه درخواست کرد با پرداخت غرامت به آسیب دیدگان مختلف بازداشت شیخ الزکزاکی در جریان نبرد خونین ارتش این کشور علیه نهضت شیعیان نیجریه، جبران مافات نماید.

کوزه چی همچنین نهضت شیعیان نیجریه را گروهی مذهبی و صلح جو نامید که هیچ ارتباطی با افراط‌ گرایی ندارند. وی همچنین خواهان انجام تحقیقات شفاف درباره چرایی وقوع این حادثه و پیگرد قضایی عادلانه در این ماجرا شد.

کوزه چی گفت: «شیعیان گروه اقلیتی را در نیجریه شکل می‌دهند که سرگرم فعالیت‌های مسالمت آمیز خود هستند و آسیبی به کسی نمی‌رسانند. ما هرگز شاهد افراط گرایی و ناآرامی از جانب هواداران شیعه نبودیم.»

سفیر ایران افزود: «ماجرای زاریا تاسف بار بود . ما امیدواریم تحقیقات و پیگردهای قضایی منصفانه‌ای صورت گیرد و امیدواریم دولت نیجریه نیز به آن‌هایی که در این حادثه خسارت‌های مالی دیده‌اند، کمک نماید.»

دیپلمات ایران در خاتمه سخنان خود اظهار داشت: «ما اعتقادی به ادامه بازداشت الزکزاکی نداریم. او نباید برای مدت طولانی نگه داشته شود. ما چشم انتظار آزادی سریع او و همسرش هستیم. شیعیان نیز اهالی نیجریه هستند و آن‌ها نیز مانند دیگر شهروندان این کشور حق دارند. دولت باید به طور هوشمندانه مانع از شدت یافتن تنش شود. به رسمیت شناختن حقوق اقلیت‌ها ارزش گذاری واقعی برای توسعه اجتماعی است.»

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۴۳:۰۷

15 Feb 2020