۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱
کد مطلب : ۱۷۱۲۹
مديرکل امور عشاير چهارمحال و بختياري:

16 درصد جمعيت استان را عشاير تشکيل مي‌دهند/ عشاير نماد اقتصاد مقاومتي اند

دو درصد جمعيت کل کشور را عشاير تشکيل مي‌دهند و در استان ما ۱۶ درصد جمعيت چهارمحال و بختياري و ۹۵ درصد عشاير استان بختياري هستند.
16 درصد جمعيت استان را عشاير تشکيل مي‌دهند/ عشاير نماد اقتصاد مقاومتي اند
به گزارش جهانبین نیوز، يحيي حسين پور در گفتگو با خبرنگار بام ايران خبر با اشاره به وضعيت عشاير استان بيان داشت: عشاير چهارمحال و بختياري حدود ۱۵۰ هزار نفر و ۲۱ هزار خانوار هستند.

وی افزود: بيشتر عشاير در مناطق کوهرنگ، اردل و لردگان به صورت درون کوچ و برون کوچ زندگي خود را سپري مي کنند و علي‌رغم اينکه جمعيت عشاير در کشور کاهش داشته است جمعيت عشاير استان ثابت مانده است.

حسین پور گفت: دو درصد جمعيت کل کشور را عشاير تشکيل مي دهند و در استان ما ۱۶ درصد جمعيت چهارمحال و بختياري و ۹۵ درصد عشاير استان بختياري اند.

مديرکل امور عشاير چهارمحال و بختياري اظهار داشت: ۲۰ درصد گوشت قرمز کشور را عشاير تامين مي کنند اين در حالي است که در چهارمحال و بختياري ۲۵ درصد گوشت قرمز توسط عشاير تامين مي شود.

حسین پور تصريح کرد: در تمام ادوار کشور عشاير سه نقش تاريخي، اقتصادي و استقلال کشور را برعهده داشته اند خصوصاً عشاير استان که کاملا يک دست مسلمان و شيعه اند.

وی، عشاير را نماد اقتصاد مقاومتي دانست و اذعان داشت: هر خانوار عشايري يک کارخانه اقتصاد مقاومتي است که مهمترين نقش را در توليد و فرآوري محصولات لبني و صنايع دستي دارد.

حسين پور با اشاره به ضريب بالاي بهره وري در توليدات اقتصادي عشاير بيان داشت: عشاير با تامين مايحتاج خود و منطبق کردن خود با محيط پيرامون، بدون تاثير پذيري مستقيم و اساسي از تحريم ها و کمبودها نقش مثبتي در اقتصاد کشور دارند.

وي کمبود اعتبار براي احداث جاده ها، تامين نهاد علوفه اي و از بين رفتن مراتع ميان بند با احداث راه‌ها و ايجاد سدها را از جمله مشکلات عشاير استان برشمرد.

حسين پور از اختصاص ۲۰ ميليارد تومان تخصيص از صندوق توسعه ملي کشور براي امور عشاير استان خبر داد و گفت: اين تخصيص در بخش چرخه توليد گوشت قرمز و سرمايه گذاري و احداث دامپروري هاي سنتي، نيمه صنعتي و صنعتي و پروار بندي هزينه مي شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۲۹:۳۲

18 Jan 2020