۰
plusresetminus
مديرکل حفاظت محيط زيست استان از برنامه ريزي دستگاه هاي متولي براي جلوگيري از فرونشست زمين در چهارمحال و بختياري خبر داد.
عدم نظارت اصولي بر برداشت آب‌هاي زيرزميني، راه را براي فرونشست زمين هموار مي‌کند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر؛ شهرام احمدي مديرکل محيط زيست چهارمحال و بختياري با اشاره به پديده محيطي فرونشست زمين در کشور، اظهار کرد: عوامل انساني در ايجاد اين فرونشست‌ها نقش برجسته‌اي دارند.

وي اقداماتي همچون استخراج آب‌هاي زيرزميني را مهمترين عامل انساني در استان برشمرد و تاکيد کرد در صورتيکه نظارت اصولي بر اين امر صورت نگيرد، راه براي فرونشست زمين در استان هموار خواهد شد.

احمدي با بيان اينکه استان چهارمحال و بختياري به دليل موقعيت جغرافياي خاصي که در ارتباط با منابع آبي دارد از اهميت ويژه‌اي برخوردار است تصريح کرد: فرونشست‌ها مي‌تواند عواقب خطرناکي را در به همراه داشته باشد.

مديرکل حفاظت محيط زيست استان افزود: فرونشست‌ها علاوه بر آسيب رساندن به تصفيه خانه‌ها، چاه‌ها، سدهاي خاکي، پل‌ها، خطوط حمل و نقل، اختلال در آبرساني، گاز و فاضلاب، مي تواند زمينه لازم براي کاهش ظرفيت پذيري در منابع زيرسطحي را فراهم نمايد.

شهرام احمدي اذعان کرد: ضمن در نظر گرفتن ميزان برداشت، نوع زمين و کاربري، راههاي صرفه جويي و کاهش مصرف آب و... براي کل چاه هاي مجاز استان، مي بايست ميزان امکان کاهش تخصيص با توجه به رعايت موارد فوق نيز بررسي شود.

وي از اقدامات دستگاه هاي متولي جهت شناسايي چاه هاي غيرمجاز نحوه برداشت آنان سخن گفت و رسيدگي به اين موضوع را از مفاد دستور کار جلسه آتي شوراي حفاظت منابع آب عنوان کرد.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۰۵:۱۸

17 Feb 2020