۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
کد مطلب : ۳۵۳۰۹
مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه ناحيه فارسان:

حجاب، معرف شخصيت و عفت زن مؤمن است

مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه ناحيه فارسان گفت: حجاب، معرف شخصيت و عفت زن مؤمن است و موجب مي گردد که افراد لاابالي جرأت نکنند به او جسارت کرده و به ديد شهوت و هوسراني به او بنگرند.
حجاب، معرف شخصيت و عفت زن مؤمن است
به گزارش جهانبین نیوز، سيد محمدرضا علوي، مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه ناحيه فارسان  در گفت و گو با پايگاه خبري تحليلي پيرغار؛  با اشاره به آيه 59 سوره احزاب گفت: "يا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنينَ يُدْنينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلاَبِيبِهِنَّ ذلِکَ أَدْني‏ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحيماً" یعنی "اي پيامبر به زنان و دختران خود و به زنان مؤمن بگو روسري هاي بلند بر خود بيفکنند، اين عمل مناسب تر است، تا (به عفت و پاکدامني) شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند و خداوند آمرزنده مهربان است".

وي بيان کرد: حجاب، معرف شخصيت و عفت زن مؤمن است و موجب مي‌شود که افراد لاابالي جرأت نکنند به او جسارت کرده و به ديد شهوت و هوسراني به او بنگرند.

مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه ناحيه فارسان تصريح کرد: حجاب، به معناي پوشش اسلامي بانوان، داراي دو بعد ايجابي و سلبي است بعد ايجابي آن، وجوب پوشش بدن و بعد سلبي آن، حرام بودن خودنمايي به نامحرم است و اين دو بعد بايد در کنار يکديگر باشند؛ تا حجاب اسلامي محقق شود.

علوي در ادامه به آثار و پيامدهاي رعايت حجاب اشاره نمود و افزود: از آثار و پيامدهاي رعايت حجاب مي توان به دو بعد فردي ازجمله احترام به شخصيت زن به واسطه رعايت حجاب، مصونيت ارتباطات زن با مردان غريبه، حفظ اعتقادات مذهبي براي افراد، حفظ عفت زن و جلوگيري از فساد و ناهنجاري و بعد اجتماعي ازجمله سلامت نسل جديد جامعه، پيشگيري از فساد اخلاقي، مبارزه با مظاهر بي ديني، حفظ کيان خانواده اشاره نمود.

وي اظهار داشت: انواع حجاب در قرآن، به سه بخش تقسيم شده است: 1-حجاب چشم که مي توان به دو آيه شريفه "قل للمؤمنين يغضّوا من ابصارهم؛ اي رسول، به مردان مؤمن بگو تا چشم ها را از نگاه ناروا بپوشند" و "قل للمؤمنات يغضضن من ابصارهنّ؛ اي رسول، به زنان بگو تا چشم ها را از نگاه ناروا بپوشند" اشاره کرد. 2-حجاب در گفتار که مي توان به آيه شريفه "لا تخضعن بالقول فيطمع الذي في قلبه مرض؛ زن ها نازک و نرم با مردان سخن نگوييد، مبادا آن که دلش بيمار (هوا و هوس) است، به طمع افتد" اشاره نمود. 3-حجاب در رفتار که مي توان به آيه شريفه "و لا يضربن بارجلهنّ ليعلم ما يخفين من زينتهنّ؛ و آن طور پاي به زمين نزنند که خلخال و زيور پنهان پاهايشان معلوم شود" اشاره نمود.

انتهاي پيام1026ج /590پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۵۲:۳۶

30 Dec 2019