۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
کد مطلب : ۳۲۸۸۹
رئیس فرهنگ وارشاد اسلامی شهرکرد:

چهارمحال وبختیاری در سومین دوره جشنواره پایتخت کتاب و روستاهای دوستدار کتاب شرکت می کند

رئیس فرهنگ وارشاد اسلامی شهرکرد گفت: شهرستانهای شهرکرد ،فارسان و بن ،روستاهای خودشان را برای حضور در جشنواره پایتخت کتاب و روستاهای دوستدار کتاب شرکت می کندمعرفی کردند.
چهارمحال وبختیاری در سومین دوره جشنواره پایتخت کتاب و روستاهای دوستدار کتاب شرکت می کند
فرانک کبیری رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان شهرکرد در گفتگو با جهانبین نیوز گفت : سومین جشنواره انتخاب پایتخت کتاب ایران و سومین جشنواره عشایر وروستاهای دوستدار کتاب در راستای گسترش فرهنگ کتاخوانی و عمل به تاکیدات راهبردی مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه مطالعه از سوی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد و شهرستان شهرکرد حضوری فعال در این جشنواره خواهد داشت.

وی افزود: پس از حضورپرشور شهرستان شهرکرد در بین ۹۹شهر شرکت کننده با دو شهر فرخشهر و شهرکرد در بخش پایتخت کتاب ایران حائز رتبه چهارم کشور و نشان ویژه یونسکو را به عنوان شهر دوستدار دریافت نماید و در بین روستاهای مختلف روستای دستگرد امامزاده از شهرستان شهرکرد به عنوان یکی از ۲۰ روستای دوستدار کتاب معرفی شد.

کبیری در ادامه گفت : در سالجاری پس از راه اندازی ستاد تدوین پایتخت کتاب ایران و عشایر و روستاهای دوستدار کتاب ، مسئولیت هماهنگی این امور در استان به اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان واگذار گردید که از بین شهرستانهای نه گانه استان شهرستانهای شهرکرد ،فارسان و بن ،روستاهای خودشان را برای این جشنواره معرفی کردند.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرکرد تصریح کرد: شهرستان فارسان با یک روستا و بن یک روستا و شهرکرد ۲۲ روستا و ۳۷ طرح در این جشنواره شرکت کرده اند که روستای دستگرد امامزاده با ۱۷ طرح بیشترین میزان و فعالیت را داشته که اعضای انجمن شعر نوای غریب دستگرد امامزاده در این زمینه بسیار فعال بودند.

کبیری خاطرنشان کرد: در بخش جشنواره انتخاب کتاب ایران نیز شهرهای شهرکرد ، چلگرد ،سامان وفارسان وارد این رقابتهای شده اند که چلگرد با ۳طرح و سامان باسه طرح ،فارسان با ۱۷طرح وشهرکرد با طرح ۷۰پیشنهادی دراین جشنواره شرکت نموده اند .

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان شهرکرد گفت : از آنجایی که یکی از اهداف این جشنواره ایجاد مشارکت بین دستگاهها و مردم و گسترش فرهنگ مشارکت در بین مردم و دستگاههای اجرایی است کلیه فعالیتها و طرح هایی که از سوی ادارات گوناگون و سازمانها وتشکلهای مردم نهاد در این امر وجود داشت به دبیرخانه مرکزی در تهران ارائه شد.

وی افزود : یکی از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه تشکیل باشگاههای کتابخوانی کودک و نوجوان است که پس از برگزاری همایش مدیران فرهنگی کشور در نیشابور و انتخاب شهرکرد به عنوان یکی از از ۵ شهر شورای سیاستگذاری کتابخوانی و انتخاب این شهر به عنوان یکی از ده شهر پایلوت اجرای این طرح ، عملیاتی شد.

اتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۱۴:۲۵

28 Dec 2019