۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
کد مطلب : ۲۴۸۷۹
رزمنده و جانباز دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری:

كنگره سرداران و2400شهيد استان، فرصت مغتنمی براي بازخواني حماسه‌های دفاع مقدس است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گفت: كنگره سرداران و 2400 شهيد استان، فرصت مغتنمی براي بازخواني رشادت‌ها و پيامدهاي ارزشمند حماسة 8 سال دفاع مقدس و تبیین نقش بي‌بديل فرزندان بام ايران درسال‌هاي حماسه وخون است.
كنگره سرداران و2400شهيد استان، فرصت مغتنمی براي بازخواني حماسه‌های دفاع مقدس است
به گزارش جهانبین نیوز علی گرجی درحاشیه برگزاری کنگره ملی شهدای استان چهارمحال وبختیاری گفت: کنگره و برنامه‌های جانبی آن مجالی است تا بتوان حقایق جنگ تحمیلی را برای سلیقه‌های خاص و متنوع جوانان و نوجوانان تبیین و تشریح کرد.

رزمنده و جانباز دفاع مقدس گفت: قطعا مجموعه استان می‌بایست ازاين فرصت طلايي جهت تبيين و باز تعريف توانائي‌ها و خدمات ارزشمند سرداران و۲۴۰۰شهيد استان بهره بگیرند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای ستاد کنگره استان که فرمودند:«محصول کار چیزی از آب دربیاید که بر روی ذهن مخاطبین اثر بکند. یعنی آن توطئه‌ای را که الان دارد اجرا میشود -نه اینکه دارد برنامه‌ریزی میشود؛ برنامه‌ریزی‌اش خیلی قبل شده؛ الان دارد در کشور اجرا میشود- خنثی بکند» ابراز امیدواری کردند کنگره بتواند در راستای بیانات معظم له، تأثیر بسزایی در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان داشته‌باشد و در پایان با یک ارزیابی منصفانه، اثرات آن مشخص و نقاط ضعف و قدرت شناسایی شود.

گرجی با اشاره به میزبانی شایسته استان برای کنگره شهداء گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با چاپ یک کتاب و یک کتابچه به استقبال کنگره ملی سرداران و ۲۴۰۰ شهید استان رفت. به گفته وی«راست قامتان» نام کتابی است که در ده فصل مطالب ارزشمند، کوتاه و خواندنی از شهید و شهادت و نقش اقشار مختلف در پیروزی، حفظ و تداوم انقلاب اسلامی آمده است.

گرجی با بیان اینکه در طول جنگ تحمیلی رشادت‌های بیشماری توسط رزمندگان دفاع مقدس به وقوع پیوسته است، تصریح کرد: در همین راستا کتابچه «حماسه بیسیم‌چی» همزمان با کنگره شهداء چاپ و در استان توزیع می‌شود.

وی با قدردانی از دست اندركاران اين كنگره عظيم گفت: در امر تبليغ چهره‌هاي شاخص دفاع مقدس و نقش‌آفرينان آن، نبايد به اغراق روي آورد، آسماني و غيرقابل دسترس توصيف نمودن قهرمانان دفاع مقدس موجب خواهد شد نوجوانان و جوانان و نسل‌هاي آينده ميان خود و قهرمانان آن برهه شكوهمند فاصله‌اي عميق احساس كنند و رسيدن به نقطه‌اي كه شهداء رسيدند را غير ممكن تصور نمايند.

گرجی با توصیه به پرهيز از هر گونه اغراق در امر تبليغات دفاع مقدس و كوچك و ناتوان جلوه دادن دشمن(به لحاظ توانايي‌ها و امكانات) تصریح کرد: بايد واقعيات را بیان کرد تا نسل آينده دريابد شهدای شاخصی مثل شهيد تركي، نوروزي، فاضل، آقابزرگي ، كاووسي، رحماني، شاهمرادي، رجب‌پور و... افرادي از ميان همين مردم بودند نه افرادي فرا زميني و دست نیافتنی، تا موجب شود جامعه همچنان «شهيد پرور» باقي بماند و همه خود را «فرزند شهادت» بدانند.

علی گرجی ادامه داد: استقامت و پايداري دليرمردان لشكرقمربني هاشم(ع) در برابر تجاوز ناجوانمردانة رژيم بعث عراق و دنياي استكبار درهشت سال دفاع مقدس تابلویی همیشه زنده و گویا از جلوه‌هاي غرورآفرين و صحنه‌های افتخار آميزبه نمایش درآورده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یکی از راه‌های مقابله با فرهنگ‌هاي ناهمخوان و متعارض را حرکت در مسیر شهداء دانست و افزود: وقتي در همه سطوح جامعه عطر روحبخش فرهنگ ايثار و شهادت پراکنده شود، هیچ قدرت و ابرقدرتی نمی‌تواند مقابل این ملت بایستد.

گفتنی است وی تا کنون کتاب‌های «حماسه شاخ شميران»، مربوط به رشادت‌ها و خاطرات لشگر قمر بنی‌هاشم(ع) استان در عمليات والفجر ۱۰، «مقاومت در غربت» خاطرات جمعي از آزادگان سرافراز استان، «سردار فضائل» خاطراتی از سردار شهید حاج سیّدکمال فاضل فرمانده گردان یازهرا(س)، «گنجینه دفاع مقدس» خاطرات رزمندگان استان و ... را نیز به چاپ رسانده است.


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۲۳:۵۹

30 Dec 2019