۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۴
کد مطلب : ۳۲۶۰۹
نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري تاکيد کرد:

اعتماد و تکيه بر توانمندي هاي داخلي و اقتصاد مقاومتي سد قوي در برابر دشمن است

نماينده ولي فقيه در استان گفت: کساني که توانمندي هاي داخلي و اقتصاد مقاومتي را و امثال اين ها را رها کردند و دل به بيگانه سپردن بايد پاسخگوي اشتباهات محاسباتي خودشان باشند.
اعتماد و تکيه بر توانمندي هاي داخلي و اقتصاد مقاومتي سد قوي در برابر دشمن است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برين نماينده ولي فقيه در استان در آئين تکريم و معارفه فرمانده سپاه استان گفت: سردار محمد سليماني انصافا در اين ايام حداقل آن مقدار که من اينجا شاهد بودم، پنج و سال نيم که شاهد تلاش هاي اين عزيز بودم. همان طور که عزيز دلمان حضرت آقاي سلامي فرمودند: انصافا مخلصانه تلاش کردن و خب در گزارش ايشان هم ملاحظه فرموديد فعاليت هاي بسيار خوب و ارزشمندي که همه شما شنيديد. پشت سر همه اين فعاليت ها آن چه هست اخلاص است. آن چه هست فداکاري و تلاش در عرصه اي که نظام اسلامي از ما مي طلبد.

وي افزود: براي آقاي سردار اکبري آرزوي توفيق داريم. ايشان را هم من از همان روزي که آمدم با فعاليت هايشان آشنا بودم و ديدم. در مسئوليت  اش در تيپ قمر بني هاشم و مسئوليت هاي ديگر. به حمدالله چهره اي پابکار، مهيا و آمده است.
من خدمت شان گفتم در ديدار که در دفتر داشتيم گفتم که آقاي محمدسليماني در آن حدي که ظرفيت داشت به ميدان آورد و بيش از آن هم انتظار نبود ولي از شما انتظار هست چرا که الحمدلله جوان و پابکار و مهيا هستيد. لذا قطعا دوره شما را ادامه دهنده آن دوره درخشان و پررنگ تر و پرجلاتر انشاالله براي سپاه خوبمان در استان شاهد خواهيم بود.

امام جمعه شهرکرد تاکيد کرد: بدون اغراق مي گويم و باورم اين است که سپاه ما در استان نقش بسيار ارزشمند دارد. نقش انسجام بخش و تلاش گرانه در اين که انقلاب را در عرصه نگه بدارند و حقا و انصافا مدافع ارزش هاي والاي انقلاب و اسلام و راه امام و شهدا باشند. اين را ما شاهد هستيم و به آن مي باليم.

وي تاکيد کرد: بنده به نوبه خودم به عنوان يک خادم کوچک واقعا افتخار مي کنم به مجموعه سپاه و بسيجيان مان در استان و عزيزاني که در اين عرصه تلاش مي کنند.

وي با اشاره به نامه حضرت اميرمومنان به کميل بن زياد نخعي تاکيد کرد:  اين نامه براي امروز ما خيلي مهم و درس آموز است.
امير امروز نظام  اسلامي مقام معظم و معزز رهبري حضرت آيت الله العظمي امام خامنه اي است. آن عزيز در سراسر کشور امرايي دارد. در هر جايي اميري گمارده مي شود. اميري در اجرا. اميري در وزارت خانه ها. اميري در سياست خارجه. اميري در قضا. اميري در فرهنگ. اميري در نيروهاي مسلح و امراي مختلف. اگر اين امرايي که در هر جايي قرار مي گيرند در اين نظام اسلامي تحت نظر آن امير سرافراز نظام خوب اعمال مديريت کنند، نظام به خوبي راه خودش را دنبال مي کند. خوب انجام وظيفه نکنند آسيب مي بينيم.

نماينده ولي فقيه در استان گفت: اميرمومنان نظامي شکل داد و خودش در راس آن نظام و امرايي را کاشتن در جاهاي مختلف. يکي از اين امرا، کميل بن زياد نخعي بود. اميرمومنان کميل را نصب کردند براي يک جايي به نام حيت در حوالي بغداد.

وي تصريح کرد: خب، اين آدم را همه مي شناسند و جزو ريزش شده هاي تاريخ نيست و جزو آدمهاي بلنده است و در آخر هم به شهادت رسيد. جزو اصحاب خوب امام علي بود اما اميرمومنان يک نامه توبيخ گرانه و تند براي او مي نويسد. حضرت به شدت کميل را سرزنش مي کنند از اين که در يک عرصه کوتاهي کرد. يعني چي کوتاهي کرد؟ يعني يک اشتباه محاسباتي انجام داد. اشتباه محاسباتي کميل يک ضايعه به وجود آورد. ضايعه چي بود؟ ضايعه اين بود که لشگريان معاويه آمدند و به حيت حمله کردند و غارت کردند مردم را و خون بسيار را ريختند و ضايعه ايجاد کردند.

نکونام افزود: امام علي اين اشتباه محاسباتي کميل و آفات آن را تذکر مي دهند. من مي خواهم سه نکته را در نامه اين مورد توجه قرار بدهم که براي همه ما مهم است. هر کدام از ما در هر جايگاهي که هستيم. امير فرهنگي، نظامي و اقتصادي هستيم. هر کدام وظايفي داريم.

وي گفت: اميرمومنان مي فرمايد: وقتي يک انسان ولايت خودش را تضييع کنديعني ماموريتش را ضايع کند و حق ماموريت را ادا نکند و در خارج از حيطه ماموريت خودش وارد عمل شود به لحاظ يک اشتباه محاسباتي حالا يا مشاورين به اشتباه مشاوره بدهند و يا خودش درست درک نداشته باشد و تحليل نکند و گرفتار اشتباه بشود.
اشتباهي کميل انجام داد اين بود که حيت را رها کرد. مي بايست به توانمندي داخلي محل ماموريتش بپردازد و جايگاه اقتصادي آن جا  را نظامي آن جا و پادگان و مردم آن جا و آن جا را مجهز کند و آن جا را آماده کند براي دفاع از دشمن. کميل اين را کار نکرد و رفت جاي ديگري. نگاه به جاي ديگري دوخت. نتيجه نگاه به جاي دگر دوختن رها کردن داخلو آن شد که عرصه داخلي رها شد.

امام جمعه شهرکرد تاکيد کرد: متوليان سياست خارجي درس بگيرند. عرصه داخلي رها بشود و دشمن سوء استفاده مي کند. دشمن چه مي کند؟ حالا تعابير اميرمومنان در نامه 61 تو به خاطر اشتباه محاسباتي پل شدي براي ورد دشمن. دشمن از روي تو عبور کرد و آمد و دوستان دين خدا را غارت کرد. تو يک بازوي قوي براي نظام اسلامي هيبت ايجاد نکردي براي خودت و دشمن را به وحشت بيندازي. اين ها چيزهايي است که بايد انجام بشود و تو اين کارها را نکردي و يک سد قوي در برابر دشمن نبودي و تو شوکت نشکستي. تو مي بايست شوکت دشمن را بشکني و مي بايست اجازه ندي دشمن از امراي ما بايد به وحشت بيفتد. دشمن از کار امراي ما در همه عرصه بايد بترسد.

وي افزود: من نمي دانم اين هايي که اين قدر رفتن و مسئله تحريم و به گونه اي برخورد کردند که دشمن جري شد و از روي آن ها عبور کرد و آمد و تحريم را شدت بخشيد اين ها چه جوابي دارند. اين هايي که راه را باز کردند و توانمندي هاي داخلي و اقتصاد مقاومتي را و امثال اين ها را رها کردند و دل به بيگانه سپردن با اشتباهات محاسباتي خودشان و دشمن ورود پيدا کرد چه جوابي دارند در برابر اين معنا.

نکونام با اشاره به سخن اميرمومنان که تو مردمت را حمايت نکردي و سپر بلاي مردمت نشدي و  تو متاسفانه کاري کردي که  امير خودت را وادار کردي در قضيه وارد بشود تاکيد کرد: نبايد امرا کاري بکنند که امير وارد بشود و کار آن ها را امير انجام بدهد. امرا کاري نکنند که رهبري وارد بشود و رهبري در سياست خارجي دخالت کند.  رهبري بجاي آن ها در اقتصاد دخالت کند. رهبري در اجرا دخالت. امراي جامعه اسلامي بايد به گونه اي عمل کنند که امير خيالش راحت باشد.

وي افزود: درسي که از اين نامه بلند اميرمومنان سلام الله عليه مي گيريم آن است که هر کدام در هر جايي هستيم امانت داران خوب براي نظام اسلامي و تلاش گران و لبخند رضايت را به معناي واقعي بر لبان موليمان و اميرمان و فرمانده کل قوايمان انشالله بنشانيم و در نهايت مولايمان حضرت بقيه الله اعظم امام عصر را از خودمان راضي کنيم.

نکونام گفت: کنگره شهداي استان که از آن ياد شد، انصافا همه در برگزار آن سهيم بودند و من بايد تشکر کنم و هر کسي نقش خودش را ايفا کرد اما نقش اصلي را در عين حالي که همه سهيم بودند، انصافا سپاه ايفاد کرد. اين به هم پيوستگي، حول يک محور حرکت کردن را الحمدلله در اين استان داريم که اميدوار هستيم روز به روز قوي تر شود.

انتهاي پيام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۱۲:۳۶

30 Dec 2019