۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳
کد مطلب : ۳۹۲۷۹
رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری خبرداد

کشت مکانیزه ۳۵ هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری در دو سال گذشته

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از کشت مکانیزه ۳۵هزار هکتار از اراضی در دو سال گذشته، خبر داد.
کشت مکانیزه ۳۵ هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری در دو سال گذشته
ذبیح‌الله غریب رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: در راستای استفاده از تکنولوژی روز در کشاورزی در دو سال اخیر در ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشت مکانیزه انجام شده است.

وی، اظهار کرد: با توجه به اینکه کشاورزی در استان چهارمحال و بختیاری بصورت خرده مالکی می‌باشد که به علت مباحث مربوط به ارث و... بوده است و این مسئله کشت مکانیزه را با مشکل مواجه می کند.

غریب، اظهار کرد: هیئت وزیران مصوبه ای را ابلاغ نموده است که فرصت های خوبی را با استفاده از تسهیلات و اعتبارات جهت تجمیع اراضی ایجاد می کند.

وی، با اشاره به اینکه، یکی از اولویت های مهم سازمان جهادکشاورزی استان در اجرای سیستم های نوین آبیاری، یکپارچگی اراضی است افزود: در چند سال اخیر از منابع یارانه ای که جهت اجرای آبیاری نوین اختصاص داده شده است به بحث یکپارچگی اراضی توجه شده و قبل از اجرای سیستم آبیاری نوین یکپارچکی اراضی انجام شده است که این مسئله در راستای سوق به کشاورزی علمی می باشد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: جهت رسیدن به کشاورزی علمی باید پایه های علمی و دانشگاهی را وارد عرصه کشاورزی نمائیم و فارغ التحصیلان این بخش وارد میدان شوند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۲۲:۰۰

13 Feb 2020