۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
کد مطلب : ۳۲۰۸۷
امام جمعه سامان /

با عملکرد امريکا در نقض برجام بايد پاسخي قاطع و هوشمندانه در مقابله با اقدامات خصمانه دشمنان داده شود

امام جمعه شهر سامان با بيان اينکه با نقض برجام فرصتي ارزشمند براي تقويت انسجام ملي و همگرايي در نظام اسلامي است، گفت: با عملکرد دولت آمريکا بايد در مقابل اقدامات خصمانه دشمنان انقلاب پاسخي قاطع و هوشمندانه داده شود.
با عملکرد امريکا در نقض برجام بايد پاسخي قاطع و هوشمندانه در مقابله با اقدامات خصمانه دشمنان داده شود
به گزارش جهانبین به نقل از  سامان ما، امام جمعه سامان حجت‌الاسلام والمسلمين محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهرستان سامان با تبريک به مناسبت نهم ربيع الاول آغاز امامت امام زمان (عج) اظهار داشت: امت اسلامي بايد با موضوع مهدويت پيوند برقرار کند، چرا که اين از اصول اعتقادي بارز اسلامي است.

ملک پور با اشاره به اينکه اهل تسنن هم از معتقدان سرسخت مهدويت هستند و بحث مهدويت صرفاً بحث شيعي نيست، تصريح کرد: روايت است هر کس که بميرد و امام زمان خودش را نشناسد به مرگ جاهليت مرده است.

حجت الاسلام و المسلمين محسن ملک پور در خطبه دوم با دعوت نمازگزاران به تقوا الهي با بيان اينکه ۱۲ ربيع الاول بنابر يک روايت ميلاد مسعود حضرت رسول اکرم (ص) و آغاز هفته وحدت است، تصريح کرد: وحدت اسلامي يکي از مهمترين ضرورت هاي تاريخي ، اجتماعي و سياسي مسلمانان است و اگر اين وحدت خدشه دار شود عزت و پيروزي خدشه دار مي شود.

وي عنوان کرد: زماني که وحدت خدشه دار شود تفرقه و ذلت و پراکندگي و هدر رفتن نيروهاي فکري و سرمايه هاي انساني امت اسلامي را در پي خواهد داشت.

ملک پور با بيان اينکه دعوت به وحدت و يگانگي مسلمانان و پرهيز از تفرقه از دستورات قرآن کريم و سيره نبي مکرم اسلام (ص) و اولياي دين است، اذعان داشت: اين پديده تکفير و تکفيرگرايي در زمان حيات پيامبر اکرم اصلا نبوده و خود آن حضرت به کسي يا گروهي نسبت کفر نداده است.

وي با تاکيد بر اينکه تکفير و تکفيرگرايي عامل اصلي رواج انحراف هاي فکري و اجتماعي و ايجاد ظلم و فساد است، بيان داشت: دشمن از اين دوگانگي و تفرقه استفاده کرد طالبان و داعش را و گروههاي ديگر را با حمايت مالي برخي از کشور هاي عرب ايجاد کرد و با استفاده از خود مسلمان نماها مسلمانان را به خاک و خون مي کشد .

امام جمعه شهر سامان با بيان اينکه بيشترين درگيري ها در بين مسلمانان ريشه در رويکرد و آموزه هاي مذهبي ندارد بلکه متاثر از مسائل اجتماعي و رشد تعصب هاي مذهبي است ، گفت: در اين ميان اصل مهم وحدت که توصيه همه علماي دين مخصوصا مقام معظم رهبري است حتما بايد مورد توجه قرار بگيرد تا جامعه مسلمين عزت پيدا کند.

وي با اشاره به اينکه برجام وارد فاز جديدي شده است، بيان داشت: همان‌طور که خيلي از دلواپسان پيش‌بيني کرده بودند دشمن بدعهدي خود را ثابت و تمديد ۱۰ ساله تحريم‌ها را تصويب کرد.

حجت الاسلام ملک پور با اشاره به اينکه اين حرکت آمريکا چهره پليد استکبار را نشان داد، افزود: اين اتفاق تجربه و عبرتي ديگر براي ملت بزرگ ايران به ويژه مسؤولان و دولتمردان از هر سليقه و گرايش سياسي است که اميدواريم اين عبرت در تقويت بنيه و ريشه‌هاي انسجام ملي به کار بيايد.

وي با اشاره به اينکه بعد از فتنه سال ۸۸ جريان‌هاي سياسي يک رويکرد انفعالي و اعتماد به بيگانگان توسط برخي از خواص را مطرح کردند، عنوان کرد: هرچه مقام معظم رهبري تذکر دادند، تاريخ را يادآوري کردند و صدها مثال زدند، برخي بهانه تراشي کردند.

خطيب جمعه سامان با اشاره به اينکه مردم، کوچک و بزرگ، باسواد و بي‌سواد همه جزئيات اين برجام را پيگيري مي‌کردند، افزود: آنهايي که خيلي با عجله برجام را در ۲۰ دقيقه تصويب کردند و با عجله تمام تعهدات خود را انجام و قلب رآکتور هسته‌اي را پر از بتن کردند، همه اين‌ها را مردم رصد مي‌کردند.

حجت الاسلام محسن ملک پور افزود: براي مردم جاي تعجب دارد که مُسببان و تحميل‌کنندگان برجام حالا که ديدند چيزي در آن نيست به جاي اينکه مسؤوليت آن را بپذيرند و از رهبري و مردم به خاطر اشتباهشان عذرخواهي کنند از زير مسؤوليت آن شانه خالي مي‌کنند.

وي ادامه داد: در روز دانشجو برخي بيان کردند که ما در مسئله برجام با مقام معظم رهبري مشورت کرديم و عين دستورات ايشان را انجام داديم و اين براي مردم پذيرفتني نيست.

امام جمعه شهرستان سامان با اشاره به اينکه الان هشدارها و پيش‌بيني‌هاي مقام معظم رهبري در مورد بي‌اعتماد بودن و بدعهدي‌هاي شيطان بزرگ اثبات شده است، افزود: همه شخصيت‌هاي نظام به ويژه سران سه قوه و حتي مسؤلان دستگاه ديپلماسي و امنيتي بر اين اذعان دارند که تمديد قانون ظالمانه داماتو تحت هر شرايطي نقض قطعي برجام است.

حجت الاسلام ملک پور خاطر نشان کرد: اکنون فرصت ارزشمندي براي تقويت انسجام ملي و همگرايي همه دلدادگان واقعي نظام اسلامي به وجود آمده است تا در مقابله با اقدامات خصمانه دشمنان انقلاب پاسخي قاطع و مقتدرانه و البته در نهايت هوشمندي بدهند و اين کمترين انتظاري است که توده مردم شريف ايران از مسؤولان امر داشته و دارند.

انتهاي پيام/۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۲۸:۵۸

2 Jan 2020