۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰
کد مطلب : ۲۷۰۴۷
در چهارمحال و بختیاری

15 مجتمع گلخانه‌ای آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران است

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: 15 مجتمع‌ گلخانه‌ای جدید در این استان آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران هستند و از متقاضیان دعوت می‌کنیم جهت احداث واحدهای تولیدی به شرکت شهرک‌های کشاورزی مراجعه کنند.
15 مجتمع گلخانه‌ای آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران است
به گزارش جهانبین نیوز مهندس برزو هیبتیان مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه شرکت شهرک‌های کشاورزی این استان در جهت اجرای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی و وظایف محوله برای ایجاد مجتمع‌های گلخانه‌ای و همچنین برای صرفه‌جویی در مصرف آب و افزایش راندمان تولید از نظر کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی اقدام به استعدادیابی و شناسایی مکان‌های مناسب برای ایجاد مجتمع‌های گلخانه‌ای در چهارمحال و بختیاری کرده است ادامه داد: برای رسیدن به اهداف مورد نظر در این طرح ۱۵ نقطه مناسب در استان برای احداث گلخانه‌هایی منطبق با ضوابط نظام گلخانه‌ای شناسایی شده است.

وی تاکید کرد: شناسایی این مکان‌ها با لحاظ کردن دسترسی به امکانات و زیرساخت‌های اولیه مانند تأمین آب، برق، گاز، جاده و تمایل سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری انجام شده است.

هیبتیان ادامه داد: در حال حاضر پیگیری‌های لازم برای احداث این گلخانه‌ها در حال انجام است که این کار با انجام استعلاماتی در این راستا است.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۱۵ مجتمع گلخانه‌ای در چهارمحال و بختیاری در آینده‌ای نزدیک احداث می‌شوند بیان داشت: با ایجاد این مجتمع‌ها زمینه اشتغال، تولید، درآمد و ایجاد محصولات گلخانه‌ای خوبی در این استان فراهم می‌شود.

هیبتیان موقعیت خاص چهارمحال و بختیاری از نظر شرایط آب و هوایی، نور مناسب و هوای خنک را برای تولید گل‌هایی از قبیل رز، آلسترومریا و سایر گل‌های شاخه بریده مناسب دانست و تاکید کرد: همچنین شرایط آب و هوایی مطلوب، زمینه تولید توت فرنگی و سایر محصولات گلخانه‌ای را نیز در این استان فراهم کرده است.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: هزینه زیرساخت‌ها در قالب مجتمع‌های کشاورزی کاهش می‌یابد و می‌توان با مدیریت منسجم در تولید محصولات کشاورزی زمینه لازم جهت تولید،‌ بسته‌بندی، فرآوری و صادرات محصولات گلخانه‌ای را به انجام رساند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در چهارمحال و بختیاری یک مجتمع پرورش قارچ در شهر جونقان به مساحت ۱۲ هکتار و یک مجتمع تولید گل شاخه بریده در بلداجی به مساحت ۱۸.۸ هکتار درحال فعالیت هستند و در این مجتمع‌ها زیرساخت‌هایی چون آب و برق فراهم است ضمنا مجتمع‌های گلخانه‌ای جدید آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران هستند از همین‌رو از متقاضیان دعوت می‌کنیم جهت احداث واحدهای تولیدی به شرکت شهرک‌های کشاورزی مراجعه کنند و آمادگی خود را برای ایجاد این مجتمع‌ها اعلام کنند.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۳۳:۴۲

1 Feb 2020