۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۷
کد مطلب : ۱۰۴۸۷

ساخت استخوان طبيعي برای اولین بار در جهان، در دانشگاه شهركرد

نخستین بار در جهان ، پژوهشگران دانشگاه شهرکرد در داخل شکم سگ استخوان طبیعی ساختند .
ساخت استخوان طبيعي برای اولین بار در جهان، در دانشگاه شهركرد
به گزارش خبرنگار جهانبین، رئیس دانشگاه شهرکرد گفت : پیش از این محقق امریکایی استخوان را در محیط آزمایشگاهی تولید کرده بود .
دکتر اسدی افزود: امین بیغم صادق ، دانشیار بخش جراحی دانشکده دامپزشکی با همکاری سه پژوهشگر دیگر این دانشگاه ، پس از چهار سال تحقیق ، مراحل تولید بافت استخوان را با استفاده از سلول های بنیادی در محوطه بطنی چادرینه سگ مهندسی کردند .
چادرینه پرده ای خمیده در معده سگ است .
مجری این طرح تحقیقاتی هم گفت : در این طرح ابتدا بافت های جنینی و سلولهای بنیادی از محل مورد نظر جداسازی و با پرده محافظ استخوان بر روی نواری از بافت داخلی حفره شکمی سگ پیوند زده شد .
امین بیغم صادق افزود : انتهای چادرینه به دلیل دارا بودن بافت های خونساز و سلولهای بنیادی عامل رشد ، برای رشد استخوان محیط مناسبی است .
وی گفت : هر ۲هفته یکبار از محیط شکمی رادیوگرافی با نمای جانبی شد و استخوان تولید شده در محدوده بطنی ۲ سانتیمتر طول و یک سانتیمتر عرض دارد.
مجری طرح تحقیقاتی ساخت استخوان طبیعی در محیط بیولوژیک گفت : استخوان تشکیل شده جهت بررسی هیستوپاتولوژیکی با جراحی از شکم سگ خارج شد .
بیغم صادق افزود : نتایج آزمایش ها نشان داد بافت تولید شده نه تنها پرشدن موضع عفونتها را تسهیل می کند بلکه برای پرکردن موضع ضایعات پیچیده بافت نرم مفید است ./












کلمات کلیدی:استخوان,جهانبین نیوز,شهرکرد,دانشگاه ,ساخت,جهان,سگ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۳۹:۱۳

27 Dec 2019