۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
کد مطلب : ۳۶۴۰۷
خاطرات 8 سال حفظ ارزش هاي اسلامي از زبان رزمنده 8سال دفاع مقدس

ترويج فرهنگ ايثار و شهادت مهمترين رسالت مسئولين است/سردار شهيد نوروز صالحي لبيک گوي نماز اول وقت در کربلاي ايران بود

خيرالله طهماسبي گفت: ترويج فرهنگ ايثار و شهادت مهمترين رسالت مسئولين است چراکه براي برافراشته شدن پرچم اسلام و قرآن خون هاي زيادي در دوان دفاع مقدس ريخته شده است.
ترويج فرهنگ ايثار و شهادت مهمترين رسالت مسئولين است/سردار شهيد نوروز صالحي لبيک گوي نماز اول وقت در کربلاي ايران بود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از هفت چشمه، همزمان با ايام هفته دفاع مقدس مصاحبه ايي داشتيم با خيرالله طهماسبي متولد۱۳۴۵ يکي از رزمندگاني که در ۸ سال جنگ شرکت داشت.

ضمن تشکر از حضورتان در اين گفتگو لطفاً خودتان را معرفي بفرمائيد:
خير الله طهماسبي هستم در سال ۱۳۴۶در شهر اردل به دنيا آمدم تحصيلات دوران ابتدايي و راهنمايي را در شهر محل تولدم سپري کردم.

چگونه به جبهه رفتيد؟
بنده در سال ۱۳۶۱ بعنوان نيروهاي بسيجي به جبهه اعزام شدم

وقايع دوران جنگ را چگونه ديديد و حضورتان در جنگ به چه شکلي بود؟
آن رشادت‌ها و آن چيزي که ما در آن دوران ديديم يک درس بود. جنگ باعث اتحاد بين همه شده بود, همان طور که در شرح زندگي امامان و معصومين, در طول تاريخ ذکرشده و آنان چگونه حماسه آفريدند. فکر مي‌کنم دوران جنگ ما نيز يک حادثه بزرگ تاريخي بود, که سينه‌به‌سينه از نسلي به نسل ديگر منتقل خواهد شد.



تأثيرگذارترين فرد در زندگي‌تان چه کسي بود؟
همرزم شهيدم سردار نوروز صالحي که در جبهه‌هاي حق عليه باطل بعثي حضور فعال داشت از دوران نوجواني وارد جبهه شدند و روحيه ايشان و طرز تفکرات اين شهيد بزرگوار بسيار روي بنده تأثيرگذار بود.
در يکي از مقر هايي در شوش و دانيال با تعدادي از رزمندگان به همراه سردار شهيد نوروز صالحي داشتيم سنگر مهمات را آماده مي کرديم بلافاصله متوجه صداي اذان شديم که در اين موقع سردار شهيد نوروز صالحي گفته الان وقت اذان است و يادمان نرود نماز اول وقت اولين درس جبهه است چرا که امروز ما ادامه دهندگان راه امام حسين(ع) هستيم و آن روز امام مظلوم ما در سخت ترين شرايط نمازش را اول وقت خواند که اين شهيد بزرگوار با اين مطلبشان نقش بسيار زيادي در زندگي بنده داشتند.

چگونه طرز تفکر شهداي بزرگوار را مي‌توان به ديگران انتقال داد؟
زنده نگه‌داشتن ياد و خاطر شهدا, ايجاد کردن فرصت هاي لازم براي ايثارگران تا بتوانند آن رشادت‌ها را بيان کنند وبه تصوير بکشند , يک زماني بود خيلي از سريال‌ها و فيلم هاي ما مرتبط با زمان جنگ بود, ولي در حال حاضر خيلي کم رنگ‌شده. کاش کتاب‌هايي نوشته شود و اين حماسه به شکل‌هايي متنوع و از زبان ايثارگران و رزمندگان ثبت شود و همه با مفهوم واقعي ايثار در جنگ آشنا شوند و زنده نگه‌داشتن ياد شهدا و ايثارگران در برنامه‌هاي متفاوت مرتبط با آن زمان به نظرم تأثير به سزايي دارد.

توصيه شما به نسل سومي و چهارمي‌ها چيست؟
به نظر من الان جبهه‌هاي جنگ ديگري براي ما درست شده است, هر خانه‌اي جبهه است. فرهنگ هاي متنوع غلطي از غرب دارد وارد زندگي ما مي‌شود. مهم‌ترين جنگ اين زمان جنگ فرهنگي است.نقش صدا و سيما براي اطلاع‌رساني و آگاهي و مبارزه بافرهنگ غلط غرب خيلي مهم است.


خواسته شما از مسئولين چيست؟
شرايط جبهه و جنگ و فرهنگ ايثار در دوران دفاع مقدس فاصله نگيريم , مسئولين بايد حواسشان از لحاظ فرهنگي و غيرفرهنگي به نسل آينده و جوانان مملکت باشد.

براي اين انقلاب خون‌ها ريخته شده است , شهيداني که نيستند و يادشان زنده است بايد اهداف والاي که به خاطر آن جان‌عزيز خود را نثار کردن مستدام و مستمر پيگيري گردد.
مسئولين پاسدار خون شهدا باشند چون هر چه آبرو داريم از خون شهدا است

حرف آخر:

ضمناً از پايگاه خبري تحليلي هفت چشمه که با اين‌گونه برنامه‌ها سعي در ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در بين جوانان عزيز خصوصاً قشر دانشگاهي کشور اسلامي داريد ، به سهم خودم تشکر مي‌کنم.

انتهاي پيام1022ج /۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۳۰:۳۹

2 Jan 2020