۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۳۹۴۷۷
در چهارمحال و بختیاری

تشریح فعالیت‌های قرآنی مدارس علمیه خواهران در ماه مبارک رمضان

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با تشریح مهمترین فعالیت‌های قرآنی مدارس علمیه خواهران استان گفت: به یقین برگزاری مستمر نشست‌های قرآنی زمینه معرفت‌افزایی و التزام عملی به آموزه‌های قرآن را بین خواهران طلبه، خانواده‌ها، زنان و دختران جامعه فراهم می‌کند.
تشریح فعالیت‌های قرآنی مدارس علمیه خواهران در ماه مبارک رمضان
به گزارش جهانبین نیوز؛ فاطمه اسکندری، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اهالی رسانه این استان اظهار کرد: برنامه ماه مبارک رمضان برنامه انسان‌سازى است، به طوری که انسان‌هاى معیوب در این ماه خود را تبدیل به انسان‌هاى سالم و انسان‌هاى سالم خود را تبدیل به انسان‌هاى کامل کنند.

وی با تأکید بر اینکه برنامه ماه مبارک رمضان برنامه تزکیه نفس است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: ماه رمضان برای اصلاح معایب و رفع نواقص است؛ باید در این ماه تسلط عقل و ایمان و اراده بر شهوات نفسانى خود را نشان دهد تا انسان به معنای واقعی کلمه ساخته شود.

اسکندری با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان باید روح انسان با دعا و مناجات ترقی پیدا کند، افزود: اگر بنا باشد که ماه مبارک بیاید و انسان سى روز گرسنگى و تشنگى و بى‌خوابى بکشد و مثلًا شب‌ها تا دیروقت بیدار باشد و به این مجلس و آن مجلس برود و بعد هم عید فطر بیاید و با روز آخر شعبان یک ذره هم فرق نکرده باشد، چنین روزه‌اى براى انسان اثر ندارد.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری در ادامه با تشریح مهم‌ترین فعالیت‌های قرآنی این معاونت در ماه مبارک رمضان اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان، جلسات قرائت، تجوید، روخوانی، حفظ و آشنایی با مفاهیم و درس‌هایی از قرآن، با حضور مبلغان و دانش‌آموختگان حوزه‏‌های علمیه خواهران در راستای تقویت ایمان و باورهای اسلامی و گسترش سبک زندگی، به صورت روزانه برگزار می‌شود.

وی برگزاری جلسات قرآن در سطح جامعه را با هدف پاسخگویی به این نیاز عمومی بیان کرد و گفت: به یقین برگزاری مستمر نشست‌های قرآنی زمینه معرفت‌افزایی و التزام عملی به آموزه‌های قرآن را بین خواهران طلبه، خانواده‌ها، زنان و دختران جامعه فراهم می‌کند.

اسکندری با اشاره به فعالیت‌های قرآنی دانش‌آموختگان حوزه‏‌های علمیه خواهران این استان در ماه مبارک رمضان ابراز کرد: برگزاری جلسات تلاوت، همخوانی، حفظ و آموزش مفاهیم قرآن در منازل، بقاع متبرکه امامزادگان، مساجد، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی و همچنین برگزاری جلسات جزءخوانی در مدارس علمیه خواهران استان از سوی طلاب در حال تحصیل و اساتید ازجمله فعالیت‌های دانش آموختگان حوزه‏‌های علمیه خواهران در این ماه نورانی در راستای ترویج سبک زندگی قرآنی است.

وی از اجرای دو طرح مهم در ماه مبارک رمضان، همزمان با سراسر کشور ویژه دانش آموختگان و طلاب خواهر در حال تحصیل خبر داد و اظهار کرد: به لطف الهی طرح نهضت قرآنی ویژه مبلغات و دانش‌آموختگان جهت اجراء در سطح جامعه و طرح نور هدایت ویژه طلاب در حال تحصیل با تمرکز برحفظ موضوعی و ترتیبی جزء سی، آشنایی با مفاهیم و تفسیر این جزء و با هدف تقویت و گسترش فضای انس و تدبر در قرآن در حال اجرا است.

اسکندری در پایان حضور دانش آموختگان مدارس به عنوان کارشناسان مذهبی در برنامه‌های صدا و سیما، برگزاری آموزش قرآن درقالب‌های نوین برای کودکان و دانش آموزان ابتدایی، برگزاری جشن میلاد امام حسن (ع) و مراسم احیا در شب‌های قدر را از دیگر فعالیت‌های ترویجی قرآن و عترت حوزه‌های علمیه خواهران این استان در ماه مبارک رمضان بیان کرد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۳۰:۲۶

2 Jan 2020