۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۱۹۱۲۷
کارشناس مسائل بين الملل:

طرف غربي به دنبال اتلاف و خريد وقت از ايران است/ با زياده خواهي هاي آمريکا، دستيابي به توافق شبيه معجزه است

آمريکا و غرب هدف نهايي مشترکي در طولاني کردن مذاکرات دارند و خوي امپرياليسمي آمريکا ايجاب کرده است که انقلاب اسلامي را از سر راه خود بردارد.
طرف غربي به دنبال اتلاف و خريد وقت از ايران است/ با زياده خواهي هاي آمريکا، دستيابي به توافق شبيه معجزه است
به گزارش جـهان بین نیوز، دکتر سـيرالله مرادي نوده، در گفتگو با خبرنگار اساتيد برتر با اشاره به اينکه از مدتها پيش بحث به نتيجه نرسيدن توافق در آذر ماه امسال قابل پيش بيني بوده است، گفت: با توجه به فشردگي مذاکرات، زياده خواهي هاي طرف مقابل، محسوس و از قبل طرح ريزي شده بود و مساله اي که مهم به نظر مي رسد اين است که آمريکا به عنوان يکي از طرف هاي مقابل، به راحتي براي ايران امتياز قائل نبوده و نخواهد بود.
 
مرادي افزود: قطعا مذاکرات به اين زودي و در مهلت تعيين شده به نتيجه نمي رسيد  و اين مساله مستلزم اين بود که  طبق درخواست جمهوري اسلامي ايران و بنا بر توافق جامع نهايي، همه تحريم هاي يک جانبه برداشته شود اما اين مساله مورد نظر آمريکا نيست، آنها با حقوق ملت ايران به راحتي بازي مي کنند و اگر توافقي صورت مي گرفت بايد ديد که شايد معجزه اي انجام گرفته است.
 
استاد دانشگاه شهرکرد اظهار داشت: عدم توافق نهايي در روز دوشنبه، امري مطلوب و قابل پيش بيني بود، اما  کشورما  براي ادامه همکاري ها و رسيدن به يک هدف بلند مدت، نيازمند حضور در نشست ها و رايزني هاي مجدد است.
 
وي بيان داشت: رسيدن به مذاکره اي جامع و نهايي در دو راه، قابل پيگيري و دستيابي است، يکي اينکه با گذشت زمان و با اتکا به اراده آهنين ملت ايران و تبعيت از رهنمودهاي مقام معظم رهبري(مدظله العالي)  ، طرف غربي مجاب شود که با ايران به توافق برسد و يا اينکه طرف ايراني در برابر خواسته هاي آنان کوتاه آمده و به شرايط  غربي ها تن در دهند ، اين در حالي است که جمهوري اسلامي ايران از خواسته ها و اهداف خود به هيچ روي کوتاه نمي آيد.

سيرالله مرادي،با بيان اينکه اين مذاکرات اگر 30 سال هم طول کشد، به منفعت آمريکاست،  ادامه داد:به نظر نمي رسد تمديد مذاکرات براي 1+5 مضر باشد، آن ها از ابتدا به فکر اتلاف و خريد وقت از ايران هستند و در اين زمينه چيزي را از دست نمي دهند و اين ايران است که با توقف تاسيسات و فعاليت هاي هسته اي صلح آميز خود بر اساس خواست ژنو، قدم برداشته، تحريم ها را تحمل مي کند و همچنان مبالغ بلوکه شده خود را نمي تواند دريافت کند.

کارشناس مسايل بين الملل تاکيد داشت: آمريکا و غرب هدف نهايي مشترکي در طولاني کردن مذاکرات دارند و آن، برگرداندن ايران اسلامي به قبل از انقلاب 1357 است، علاوه بر اين، ايران را مورد مواخذه و تنبيه قرار داده و از استقلال و پيشرفت اين کشور جلوگيري کنند، خوي امپرياليسمي آمريکا ايجاب کرده است که انقلاب اسلامي را از سر راه خود بردارد.

دکتر مرادي افزود: بعيد به نظر نمي رسد که اگر برنامه هسته اي ايران طبق نظر طرف غربي حل شود، مشکلات و بهانه هاي ديگري را پيش پاي ايران بگذارند، آن ها خواستار اين مساله هستند که اسرائيل بايد از طرف ايران امن شود، اين مهم برای تحقق نمي يابد مگر اينکه انقلاب اسلامي ايران اثر منطقه اي و انقلابي خود را از دست بدهد.
 
وی با اشاره به اينکه خوش بين بودن به مذاکرات آينده، چندان امر عاقلانه اي نيست افزود: نهم تير ماه 94 هم فرا خواهد رسيد و زياده خواهي هاي آمريکا افزون تر مي شود و به خوي استبدادي خود ادامه مي دهد.
 
مرادي با بيان اينکه نبايد از ايران به لحاظ ضعف، امتياز خواهي شود گفت: راه حل پايان مذاکرات اين است که ايرانيان به توانايي هاي خود بازگشته و اقتصاد مقاومتي را همچنان به عنوان محور کار خود قرار دهند تا از ايران به لحاظ ضعف، امتياز خواهي نکنند. ، با اين وجود در 9 تيرماه 94 قدرتمند تر از هميشه در مذاکرات شرکت کرده و به نتيجه مطلوب مي رسيم.

انتهای خبر/ا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۲۴:۵۵

29 Dec 2019