۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱
کد مطلب : ۳۵۱۴۷
رئيس اتاق اصناف شهرستان کوهرنگ:

اتاق اصناف کوهرنگ از حالت سنتي به حالت اداري در آمده است

رئيس اتاق اصناف کوهرنگ گفت: در سال گذشته با برگزاري همايش ها و فعاليت هاي مختلف توانسته ايم اتاق اصناف کوهرنگ را از حالت سنتي به حالت اداري در آوريم.
اتاق اصناف کوهرنگ از حالت سنتي به حالت اداري در آمده است
به گزارش جهانبین نیوز، البرز محمدحسيني، رئيس اتاق اصناف شهرستان کوهرنگ در گفتگو با خبرنگار کوهرنگ خبر با اشاره با فعاليت هاي اخير اين اتاق در سال هاي گذشته به فعاليت 2000 واحد صنفي در شهرستان کوهرنگ اشاره کرد و گفت: اين واحدها توسط 9 اتحاديه صنفي ساماندهي شدند که در رسته هاي توليدي، خدمات فني، توزيعي و خدماتي مشغول خدمت رساني هستند.
 
البرز محمدحسيني با بيان اينکه اتاق اصناف کوهرنگ از حالت سنتي به حالت اداري در آمده است افزود: اصناف و بازاريان حدود 25 درصد جمعيت شهرستان را تشکيل مي دهند و حدود 35 درصد اشتغال شهرستان مربوط به اين صنف است.

در کوهرنگ قاچاق کالا بسيار کم است

رئيس اتاق اصناف کوهرنگ بيان داشت: در کوهرنگ قاچاق کالا به ندرت اتفاق مي افتد.

محمدحسيني يادآور شد: تيم هاي بارزسي در شهرستان فعال هستند و در بحث گران فروشي، کم فروشي، تخلف، تداخل صنفي، شکايات و... رسيدگي و برخورد مي کنند.

وي با بيان اينکه آمار تخلف واحدهاي صنفي در کوهرنگ نسبت به متوسط کشوري بسيار پايين است، اظهار کرد: علي رغم اينکه واحدهاي صنفي حداقل سه برابر سطح متوسط شهرستان است اما تخلف به مراتب کمتر از استاندارد ملي و استاني است و اين افتخار مردم کوهرنگ است.

البرز محمدحسيني تصريح کرد: تعداد 10 فقره شکايت مردمي دريافت که اين تعداد جهت اظهار نظر براي اتحاديه هاي صنفي ذيربط ارسال و همگي منتهي به سازش رسيده است.

رئيس اتاق اصناف کوهرنگ: تمديد و صدور پروانه کسب در سال گذشته 120 مورد داشتيم که 15 درصد افزايش داشته است.

قانون صنفي در فضاي مجازي بايد قانونمند باشد

محمدحسيني پيرامون فعاليت صنفي در فضاي مجازي توضيح داد: قانون نظام صنفي، فعاليت افراد صنفي را در فضاي مجازي تعريف کرده است، طبق ماده ۸۷ قانون نظام صنفي فعاليت افراد صنفي در فضاي مجازي مستلزم اخذ پروانه کسب از اتحاديه مربوطه است که جهت اخذ پروانه کسب در فضاي مجازي لازم است به سايت ايرانيان اصناف به آدرس www.iranianasnaf.ir مراجعه و پس از طي مراحل درخواست صدور پروانه کسب در فضاي مجازي و دريافت نماد اعتماد الکترونيکي از طريق وب سايت www.enamad.ir جهت تحويل مدارک به اتاق اصناف شهرستان مربوطه مراجعه و پروانه را کسب نمايند.

محمدحسيني در خصوص چگونگي نظارت بر تخلفات اين فروشگاه هاي مجازي بيان کرد: تا زمان تشکيل اتحاديه فروشگاه هاي مجازي، اتاق اصناف مراکز استانها و شهرستان ها متولي صدور پروانه کسب هستند و مسئوليت نظارت برعهده بازرسي اصناف کليه شهرستان ها و استان هاست، اگر فروش کالايي بر خلاف قانون باشد به سايت اجازه ثبت نمي دهد و با اين تخلفات در بازرسي ها برخورد مي شود.


برگزاري همايش با موضوع برخورد درست با گردشگران و مسافران

وي تصريح کرد: در راستاي آموزش و برخورد درست اصناف با گردشگران و مشتريان تاکنون سه همايش با موضوعاتي چون فرهنگ بازار و توريست برگزار کرده ايم.

آموزش سرلوحه برنامه هاي اتاق اصناف

رئيس اتاق اصناف کوهرنگ با بيان اينکه اتحاديه هاي صنفي بايد موضوع مهم آموزش را سرلوحه برنامه هاي خود قرار دهند، بر لزوم علمي شدن و تخصصي کردن فعاليت هاي صنفي کشور در اين حوزه تاکيد کرد.

محمدحسيني با اشاره به اينکه فعاليت هاي واحدهاي بدون مجوز و تداخل صنفي برخي صنف‌ها با فعاليت اين صنف را از جمله مشکلات جدي اين صنف اعلام کرد و از مردم خواست تا اين واحدها را به اتحاديه گزارش دهند و گفت: مشکل اصلي اصناف ما در درجه اول فعاليت واحدهاي بدون مجوز است، واحدهايي که بدون دريافت مجوزهاي لازم و پروانه کسب در سطح شهر فعاليت مي کنند، زيرا هنگامي که فردي براي فعاليت به اتحاديه ما مراجعه مي کند، در ابتدا بايد به وزارت بهداشت ارجاع داده شود تا پس از آزمايش و بررسي هاي لازم و تائيد بهداشت و سلامت فرد و در صورت دريافت تائيديه صلاحيت از اماکن، مي تواند از اتحاديه، پروانه کسب دريافت کند، که اين اقدام باعث مي شود فرد و کارمندان هيچگونه بيماري نداشته باشند.

مردم مي تواند با اتاق اصناف همبستگي داشته باشند

وي تاکيد کرد: ما به صورت مرتب به بازرسي واحدهاي داراي مجوز مشغول هستيم تا واحدهاي بدون مجوز را پيدا و تعطيل کنيم و از طرفي بسياري از تخلف ها و واحدهاي فاقد مجوز را مردم به اتحاديه گزارش مي دهند که اقدام بسيار مفيدي است و اگر بهداشت، اماکن، شهرداري، رسانه هاي گروهي و مردم باهم همبستگي داشته باشند، مي‌توان برخورد جدي با واحدهاي فاقد مجوز داشت.

اتاق اصناف کوهرنگ باز به روي همه مردم

محمدحسيني با بيان اينکه درب اتاق اصناف به روي همه مردم باز است بيان داشت: که مردم مي توانند ايده ها و نظرات خود را به ما جهت ارائه خدمات بهتر ارائه دهند.

رئيس اتاق اصناف در پايان از امام جمعه، فرماندار، معاون فرماندار، رئيس صنايع و اماکن، روساي اتحاديه ها و دبيران اتاق ها به جهت همکاري نزديک و ارتباط تنگاتنگ تشکر کرد.

انتهاي پيام1026ج /610ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۵۷:۰۶

7 Jan 2020