۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
کد مطلب : ۳۴۸۸۷
نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال و بختياري:

ايستادگي در مقابل سلطه‌گران با سنگ‌اندازي و کارشکني همراه است/وحدت و همدلي ملت ايران، دشمن را در رسيدن به اهدافش ناکام مي‌گذارد

نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه دشمن در بسياري از موارد، وقتي ايستادگي و مقاومت ملت ايران را ديد به خود جرات پا پيش گذاشتن و جلو آمدن را نداد اظهار کرد: لبخند ما به دشمن راه براي پيشروي و افزايش مطالباتش باز کرد ولي براساس فرمايشات قرآن بايد ملت‌هاي مسلمان در مقابل دشمن ايستادگي و مقاومت کنند.
ايستادگي در مقابل سلطه‌گران با سنگ‌اندازي و کارشکني همراه است/وحدت و همدلي ملت ايران، دشمن را در رسيدن به اهدافش ناکام مي‌گذارد
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از منطقه آزاد؛ حجت الاسلام محمدعلي نکونام نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال و بختياري در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهرکرد که در مصلي بزرگ اين شهر برگزار شد، با اشاره به اينکه دشمن در بسياري از موارد، وقتي ايستادگي و مقاومت ملت ايران را ديد به خود جرات پا پيش گذاشتن و جلو آمدن را نداد اظهار کرد: لبخند ما به دشمن راه براي پيشروي و افزايش مطالباتش باز کرد ولي براساس فرمايشات قرآن بايد ملت‌هاي مسلمان در مقابل دشمن ايستادگي و مقاومت کنند.

وي به با اشاره به نزديکي ميلاد امام حسن مجتبي (ع) خاطرنشان کرد: بايد صلح امام حسن براي همگان تشريح شود، چون برخي از مفهوم اين صلح سوءاستفاده مي‌کنند اما بايد بدانيم صلح آن روز امام حسن (ع) به اقتضاي زمان و دشمني بود که در برابر امام قد علم کرده بود.

تفکر صلح در هر شرايطي تفکر غلط و نادرستي است

نکونام با بيان اينکه در آن روزها صلح امام حسن (ع) به اندازه‌ايي ارزشمند بود که مي‌توان آن را هم‌تراز با قيام امام حسين (ع) ارزيابي کرد گفت: بايد شرايط و دشمني که در برابر اسلام مي‌ايستد در هر زماني سنجيده شود و اين موضوع بسيار ضروري است.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: اينکه برخي معتقدند چون امام حسن (ع) صلح کرد بايد در هر شرايط و زماني صلح صورت بگيرد تفکر نادرستي است و دشمن بايد بداند ملت ايران هرگز در مقابل دشمن لبخند نخواهد زد و کوتاه نخواهد آمد.

نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال و بختياري برداشت‌هاي دنياطلبانه از صلح امام حسن (ع) را نادرست و اشتباه خواند و يادآور شد: سخنان رهبر معظم انقلاب در دو سخنراني اخير ايشان بسيار روشنگرانه بود، ايشان انقلاب را يک تحول عظيم دانستند و بيان داشتند انقلاب تنها يک تحول سياسي محض نبوده بلکه يک تحول فرهنگي بزرگ بوده که بايد به اين نکته بسيار توجه شود.

وي با تاکيد بر اينکه ما با انقلاب فرهنگ‌مان را از وابستگي خارج کرديم و اسلام ناب را به جاي اسلام متحجر هم به مسلمانان کشور و هم به مسلمانان خارج از کشور ارائه داديم افزود: با توجه به فرمايشات رهبر انقلاب به اين موضوع پي مي‌بريم که انقلاب ايران در مقابل نظام سلطه ايستاده و ايستادگي مي‌کند.

ايستادگي در مقابل سلطه‌گران با سنگ‌اندازي و کارشکني همراه است

نکونام در ادامه با بيان اينکه بي‌شک ايستادگي در برابر سلطه و سلطه‌گران با سنگ‌اندازي‌ها و کارشکني‌هايي چون ترورهاي دهه ۶۰، جنگ تحميلي، تحريم‌ها و عمليات‌هاي تروريستي اخير مواجه بوده و خواهد بود تاکيد کرد: همه اين کارشکني‌ها همراه با جنگ رواني براي ايجاد ترس و وحشت در ميان مردم همراه مي‌شود اما هرگز در اين زمينه موفق نبوده و نيستند.

وي با اشاره به فرمايشات رهبر معظم انقلاب يادآور شد: انقلاب براي حاکميت فرهنگ برگرفته از دين، به جاي فرهنگ وارداتي بيگانگان شکل گرفت و نبايد به اسم آزادي مسائلي به جامعه تحميل شود و مهم‌ترين اصلي که انقلاب براي آن شکل گرفت و براي بدست آوردن آن خون‌ها داديم را به فراوشي بسپاريم.

نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: دشمن همواره به دنبال آن بوده و هست تا تقليد را به جاي ابتکار، وابستگي را به جاي استقلال و توقف را به جاي پيشرفت به ملت ايران تحميل کند اما بايد آگاهانه جلو اين دست موارد را بگيريم و اجازه ندهيم دشن در اين راه به اهداف و خواسته‌هايش دست يابد.

نکونام بيان داشت: نبايد اجازه دهيم دشمن وحدت را از ملت ايران بگيرد و با سوءاستفاده ما را به جان هم بياندازد، ملت ايران همواره لبيک‌گوي رهبر انقلاب هستند و با وحدت خود را را بر دشمنان سد مي‌کنند.

نماينده ولي‌فقيه همه معارف امام علي (ع) را چراغ راه امروز مردم عنوان و بيان داشت: اکنون که در آستانه ليالي پرفضيلت قدر و ضربت خوردن و شهادت امام علي (ع) قرار داريم بايد بيشتر به راه و منش ايشان توجه داشته باشيم و راه امام علي (ع) را در تمام سال براي خود برگزينيم.


انتهاي پيام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۴۰:۱۴

23 Feb 2020