۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴
کد مطلب : ۳۸۶۶۷
معرفی مناطق گردشگری چهارمحال و بختیاری

خودنمایی منطقه گردشگری "پیرغار" بر بلندای بام ایران

چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های واقع در جنوب غربی کشور است، که جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی بسیاری دارد، پیرغار فارسان که در روستای ده‌چشمه واقع شده است یکی از مکان‌های دیدنی و تاریخی در این استان است که جاذبه‌های گردشگری و دیدنی بسیاری را در خود جای داده است.
خودنمایی منطقه گردشگری "پیرغار" بر بلندای بام ایران
به گزارش جهانبین نیوز؛ چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های واقع در جنوب غربی کشور است، که جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی بسیاری دارد، پیرغار فارسان که در روستای ده‌چشمه واقع شده است یکی از مکان‌های دیدنی و تاریخی در این استان است که جاذبه‌های گردشگری و دیدنی بسیاری را در خود جای داده است.

این منطقه گردشگری، همه ساله در بهار و تابستان میزبان مهمان‌هایی از سراسر کشور است و مهمان‌نوازی مردمان فارسان در جذب این گردشگران و مسافران در کنار زیبایی‌های طبیعی، آب و هوای خوب و آثار تاریخی مزید بر علت شده است.



سه کتیبه تاریخی دوران مشروطیت از امتیازهای ویژه این منطقه به شمار می‌رود متن این کتیبه‌ها خلاصه‌ای از واقعه مشروطیت را بیان می‌کند و به دستور سردار اسعد بختیاری حک گردیده است.



آبشار زیبای پیرغار یکی از آبشارهای فصلی در ایران و در چهارمحال و بختیاری است و در گذشته که این استان درگیر خشکسالی قرار نشده بود، بیشترین میزان آبدهی را در کشور داشته است، این آبشار نامش را از غاری آهکی و ناشناخته می‌گیرد.

آبی که از این آبشار پیرغار جاری می‌شود، از کنار روستای ده چشمه گذشته و کشتزارهای بسیاری را سیراب می‌نماید.


انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۱۹:۴۵

27 Dec 2019