۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۱۶۷۹۷
مصباحی مقدم در جمع مردم شهرکرد:

استفاده از خودروهای جدید راهکار اصولی صرفه جویی در مصرف سوخت است

اگر همین سوخت سوخت صرفه جویی شده را با قیمت های جهانی به بازارهای خارج از کشور صادر کنیم، منبع مهمی برای ارز آوری برای کشور می شود.
استفاده از خودروهای جدید راهکار اصولی صرفه جویی در مصرف سوخت است
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز ، حجت الاسلام و المسلمین مصباحی مقدم در بیست و یکمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی با رویکرد سبک زندگی اسلامی که در محل مصلای شهرکرد، اصلاح الگوی مصرف را یکی از مهمترین اصول مورد توجه در اقتصاد مقاومتی دانست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از مصرف در مرحله تولید اتفاق می افتد به عنوان مثال برای تولید یک تن گندم اگر به جای یک تراکتور یا یک لیتر آب، از دو تراکتور و دو لیتر آب استفاده کنیم آنگاه یک نوع اسراف و هدر رفت منابع صورت گرفته است. بنابراین بهترین تولید، تولیدی است که با کمترین هزینه اولیه به دست آید.

مصباحی مقدم افزود: متاسفانه در حوزه تولید داخلی صرفه جویی مناسب صورت نمی گیرد که همین امر باعث افزایش قیمت تمام شده محصول می شود اما می بینیم که تولید کننده خارجی همان محصول را با مثلا سوخت گران تر تولید کرده ولی نهایتا وقتی وارد کشور ما می شود، ارزان تر از محصولی که در داخل تولید می شود به مشتری ارائه می شود. این نشان میدهد که تولید کننده خارجی برای میزان مصرفش برنامه ریزی دارد که این نکته را باید تولید کننده داخلی نیز مورد توجه قرار داده تا قیمت نهایی کاهش یافته و موجبات رضایت مشتری را فراهم آورد.

وی با اشاره به اهمیت بهینه سازی مصرف سوخت، به فرسودگی خودروهای سنگین مورد استفاده در حوزه حمل و نقل اشاره نمود و استفاده از خودروهای جدید را راهکار اصولی صرفه جویی در مصرف سوخت دانسته و گفت: اگر همین سوخت سوخت صرفه جویی شده را با قیمت های جهانی به بازارهای خارج از کشور صادر کنیم، منبع مهمی برای ارز آوری برای کشور می شود.

مصباحی مقدم به میزان مصرف گاز در داخل کشور در مقایسه با برخی مناطق جهان مانند اتحادیه اروپا و چین اشاره نموده و گفت: علیرغم آنکه جمعیت این مناطق بسیار بیشتر از ایران است اما آنان با استفاده از فناوری های پیشرفته مصرف گازشان را در حوزه صنعت به حداقل رسانده اند که این قیمت تمام شده محصولات تولیدی شان را به شدت کاهش داده است. لذا با کاهش هزینه ها در مرحله تولید می توان محصولاتی قابل رقابت با محصولات خارجی تولید کرده و اقتصاد مملکت را رونق بخشید.

آیت الله مصباحی مقدم سپس عامه مردم را مورد خطاب قرار داده و صرفه جویی خانواده ها در مصرف گاز، برق، آب و سایر اقلام مصرفی خانواده را از راه های مهم برای رشد اقتصاد مملکت برشمردند.

وی نحوه تولید و مصرف آب و نان کشور را غلط دانسته و مشکل را هم در سیستم تولید و توزیع آب و نان و هم در نحوه مصرف خانواده ها دانست و گفت: بایستی هم دولت برای نحوه تولید نان تدبیری کند تا کیفیت نان تولیدی بالا برود و هم خانواده ها میزان دور ریز نان شان را کنترل کنند.

مصباحی مقدم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رده و برچسب انرژی در محصولات برقی منزل، به خانواده ها توصیه کردند محصولاتی با رده مصرف انرژی بالاتر را به کار گیرند تا در مصرف انرژی صرفه جویی صورت گرفته و به اقتصاد کشور کمک شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: آنچه که ما نیاز داریم درست مصرف کردن است و درست مصرف کردن به معنای کم مصرف کردن نیست بلکه استفاده بهینه از منابع است تا به این وسیله از هدر رفت پول در کشور جلوگیری شود.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۴۴:۱۹

3 Feb 2020