۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۳۳۲۵۷
مدير شبکه بهداشت و درمان بروجن:

بيماري آنفلوانزاي حاد پرندگان در بروجن تاييد نشده است/ اقدامات پيشگيرانه در حال اجراست

مدير شبکه بهداشت و درمان شهر بروجن ضمن بيان اين که بيماري آنفلوانزاي حاد پرندگان تاکنون در اين شهرستان تاييد نشده است، گفت: در راستاي پيشگيري از شيوع اين بيماري، اقدامات پيشگيرانه در حال انجام است.
بيماري آنفلوانزاي حاد پرندگان در بروجن تاييد نشده است/ اقدامات پيشگيرانه در حال اجراست
به گزارش جهانبین نیوز، محمد حسن کرمي در گفت و گو با خبرنگار کلار در پاسخ به شايعات مطرح شده درباره مشاهده بيماري آنفلوانزاي پرندگان در شهر بروجن، گفت: بيماري آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان هنوز در اين شهرستان تائيد نشده است.

وي گفت: در شهرستان شهرکرد، روستاي شيخ شبان شهرستان بن و روستاي خراجي شهرستان کيار بيماري آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان تاييد شده است.

کرمي با بيان اين که آنفلوانزاي حاد پرندگان در استان اصفهان، دهاقان، زرين شهر و نجف آباد نيز تائيد شده، گفت: اين بيماري در چند واحد مرغداري صنعتي دهاقان و کارگاه بوقلمون نجف آباد موجب تلفات شده است.

وي از انجام اقدامات پيشگيرانه براي جلوگيري از شيوع آنفلوانزاي حاد پرندگان در اين شهرستان خبر داد و گفت: اين بيماري در صورت شيوع موجب تلفات پرندگان خانگي مي شود.

مدير شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن ضمن تاکيد بر حفاظت و مراقبت شهروندان براي جلوگيري از جهش اين بيماري و انتقال انساني، توصيه کرد: مردم از تماس با پرندگان مهاجر تلف شده کنار تالاب ها پرهيز کنند و در صورت مشاهده مراتب را به اداره محيط زيست و شبکه دامپزشکي اطلاع دهند تا براي دفن بهداشتي اقدام شود.

کرمي با بيان اين که ويروس اين بيماري از طريق پرندگان مهاجر شيوع پيدا مي کند، گفت: بهترين راه پيشگيري از بيماري آنفلوانزاي پرندگان شستشوي دست ها به مدت ۲۰ ثانيه با شوينده هاي بهداشتي است.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۱۶:۰۷

1 Jan 2020