۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶
کد مطلب : ۴۰۵۹۲
در چهارمحال وبختیاری؛

اهدای30عضو از چهار بیمار مرگ مغزی در تابستان سال جاری

هماهنگ کننده تیم فراهم آوری عضو چهارمحال و بختیاری گفت: در تابستان ۹۷ اعضای چهار بيمار مرگ مغزي با سخاوت خانواده هاي نوعدوستشان به بيماران نيازمند پيوند عضو اهدا شد.
اهدای30عضو از  چهار بیمار مرگ مغزی در تابستان سال جاری
زهرا سیاح هماهنگ کننده تیم فراهم آوری عضو چهارمحال و بختیاری در گفت وگوبا جهانبین نیوز،اظهار کرد: خانواده مرحوم حمید رضا یادگاری ۴۲ ساله از اهالی لردگان در تيرماه سال جاری کبد و بخشي از نسوج اين بيمار را اهدا نمودند.

وی تصریح کرد: کلیه ها، کبد و بخشی از نسوج مرحومه زهره مرادی ۴۱ ساله از اهالي بروجن نيز با سخاوت خانواده اش در نخستين روز از شهريورماه ۹۷ اهدا شد.

سیاح افزود: کبد و بخشی از نسوج مرحومه صغری دانیالی ۶۰ ساله از اهالي لردگان در ۱۵ شهريورماه ۹۷ اهدا شد.

وی گفت: کلیه ها، کبد و بخشی از نسوج مرحومه گلملک خلیل طهماسبی ۵۷ ساله از اهالي لردگان در تاريخ ۳۰ شهريورماه ۹۷ به بيماران نيازمند اهدا گرديد.

به گفته وی، در ششماهه نخست سال ۹۷ در چهارمحال و بختیاری در حدود ۳۰ عضو از اعضای بیماران مرگ مغزي با سخاوت خانواده هاي محترم آنان به بيماران نيازمند پيوند عضو اهدا شده است.

هماهنگ کننده تیم فراهم آوری عضو چهارمحال و بختیاری افزود: از اعضای اهدا شده از ابتداي سال ۹۷ تا کنون، ۶ کليه در استان به بيماران کليوي پيوند شده است.

وی با اشاره به راه اندازی بخش پیوند کلیه از سال ۹۳ در بیمارستان آيت الله کاشاني شهرکرد گفت: تا کنون ۳۳ پيوند کليه با موفقيت در اين استان انجام شده است.

به گفته وی، درحال حاضر بیش از ۳۰ بیمار کلیوی در ليست پيوند کليه قرار گرفته اند که در بين اين عزيزان کودکان ۵ و ۶ سال نيز وجود دارد.

به گزارش جهانبین نیوز، تیم فراهم آوری اعضای چهارمحال و بختیاري از سال ۸۲ فعاليت خود را در استان آغاز و با توجه به فرهنگ نوعدوستي مردمان اين سرزمين و فعاليت گسترده تيم، چهارمحال و بختياري سالها است که در صدر استان هاي اهدا کننده اعضاي بيماران مرگ مغزي، خوش مي درخشد.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۵۶:۵۹

31 Dec 2019