۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱
کد مطلب : ۲۱۵۰۲

مگر ایران به کشوری تجاوز کرده که بحث قطعنامه فصل هفتمی را وسط کشیده اند؟

نماینده مردم ورامین در مجلس اظهار داشت: بعید به نظر می رسد که ایران و ۵+۱ در این دوره از مذاکرات به توافق جامع دست پیدا کنند.
مگر ایران به کشوری تجاوز کرده که بحث قطعنامه فصل هفتمی را وسط کشیده اند؟
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت مذاکرات هسته ای ایران و ۵+۱ گفت: مواضع و نظرات طرفین مذاکرات نشان می دهد که روند مذاکرات مثبت است و روی نظرات هر دو طرف به نقاط مشترکی دست پیدا کرده اند. البته هنوز مسائل مهمی باقی مانده که باید در خصوص آن بحث و تبادل نظر صورت گیرد تا ایران و ۵+۱ بتوانند به یکدیگر نزدیک شوند.

نماینده مردم ورامین در مجلس اظهار داشت: بعید به نظر می رسد که ایران و ۵+۱ در این دوره از مذاکرات به توافق جامع دست پیدا کنند.

وی همچنین به مباحث مهمی که در روند مذاکرات باید مورد تاکید طرف ایرانی قرار گیرد پرداخت و گفت: جمهوری اسلامی ایران خواهان ملغی شدن کلیه تحریم و به صورت یکجاست. طرف مقابل باید این نظر ایران را بپذیرد. طبق گفته مسئولان سازمان انرژی اتمی نیز در حال حاضر ۹۰ درصد مسائل فنی مورد توافق بوده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره فشارهای صورت گرفته برای پذیرش قطعنامه فصل هفتمی، عنوان کرد: پذیرش توافق تحت عنوان قطعنامه فصل هفتمی مشکلاتی را برای ایران به وجود می آورد. این قطعنامه مربوط به کشورهای جنگ طلب و متجاوز است و قبول چنین قطعنامه ای می تواند برای کشور ما مشکلات حقوقی ایجاد کند.

نقوی حسینی در بخش پایانی اظهارات خود عنوان کرد: پرونده هسته ای ما فصل هفتمی نیست و اگر چنین قطعنامه ای را قبول کنیم به این معناست که برخی مسائل را پذیرفته ایم. مگر ما به کشوری تجاوز کرده ایم و حقوق کشوری را از بین برده ایم و سرزمین ملتی را تصرف کرده ایم که بخواهیم قطعنامه فصل هفتمی را بپذیریم. فعالیت های هسته ای ایران علمی و فنی در داخل کشور بوده و حد و حدود ایران در این مسئله مشخص است. بنابراین مبحث هسته ای هیچ ارتباطی به قطعنامه فصل هفتمی ندارد.

انتهای خبر/۱۰۲۴ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۰۲:۴۱

1 Jan 2020