۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۴
کد مطلب : ۵۴۰۹

تصمیم‌گیری در مورد منابع آب استان در صلاحیت مسئولان استانی است

تصمیم‌گیری در مورد منابع آب استان در صلاحیت مسئولان استانی است
سیدسعید زمانیان امروز در گفت‌و‌گو با جهان‌بین نیوز اظهار داشت: آب یکی از مهمترین منابع خدادادی و سرمایه‌های طبیعی است این استان که ضرورت دارد در حفظ و استفاده بهینه از آن تلاش ویژه‌ای به کار گیریم.
وی افزود: همانطور که استفاده از منابعی چون نفت و گاز نیازمند پرداخت بهای آن به مردم مناطق نفت‌خیر کشور است، انتقال آب از این استان هم نیازمند پرداخت حق آبه است.
زمانیان بر ضرورت پرداخت حق آبه به مردم این استان تاکید و تصریح کرد: برهمین اساس ضروری است تا 2 تا 3 درصد حق‌آبه برای تولید آب به مردم این استان اختصاص داده شود.
نماینده مردم شهرستان‌هاي شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با ایجاد هرگونه تونل و یا طرح انتقال آب از این استان به شدت مخالفت کرد و گفت: این استان با کمبود شدید آب مواجه است و ضروری است تا در ابتدا نیازهای آبی مردم این استان در بخش‌های شرب، کشاورزی و صنعت تامین شود و سپس اگر آب مازادی باقی ماند آن را به سایر استان‌ها انتقال داد.
زمانیان ادامه داد: حفر تونل، آب‌های جاری و سطحی را خشک می‌کند و خسارات زیست‌محیطی بسیاری به مناطق اطراف وارد می‌کند.
وی با بیان اینکه کسی حق دخالت در منابع آب این استان را ندارد، تصریح کرد: بر اساس قانون تقسیمات کشوری و قوانین وزارت کشور حق تصمیم‌گیری در مورد آب این استان تنها در صلاحیت مسئولان همین استان است.
نماينده مردم شهرستان‌هاي شهركرد، بن و سامان افزود: برهمین اساس هریک از استان‌های کشور که در رابطه با انتقال آب درخواستی دارند تنها باید با مسئولان این استان وارد مذاکره شوند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۴۰:۱۵

23 Jan 2020