۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۹
کد مطلب : ۹۱۴۴
ناکافی بودن تخصیص آرد عشایر شهرستان اردل

عشایر چهارمحال و بختیاری رفتند اما با گلایه های بسیار...

در حالی، قشلاق عشایر از چهارمحال و بختیاری، آغاز شد که این طایفه در حال کوچ، از بی مهری های برخی مسولان گلایه داشتند.
عشایر چهارمحال و بختیاری رفتند اما با گلایه های بسیار...
عشایر استان چهارمحال و بختیاری که قشلاق خود را از شهرستان اردل و کوهرنگ آغاز کرده اند، از کمبود سهمیه آرد، گلایه های فراوانی داشتند.
یکی از نیاز هایی عشایر چهارمحال و بختیاری که از ابتدای اردیبهشت وارد استان شده اند تامین گندم و نان مورد نیازشان است اما در این زمینه این طایفه بزرگ کشور، هر سال در مضیقه هستند.
کوروش سبزواری، معاون فرمانداری شهرستان اردل  در جلسه شورای سیاست گذاری آرد و نان این شهرستان گفت: با توجه به جمعیت ۱۳ هزار نفری عشایر ۶۰۰ کیسه آرد به صورت ماهانه را برای این جمعیت ناکافی دانست و افزود ۲۰% از جمعیت عشایر اردل در فصول سرد سال از شهرستان مهاجرت نمی کنند که می طلبد برای این جمعیت آرد بیشتری در نظر گرفته شود.

در ادامه مراد کریمی بخشدار مرکزی شهرستان قطع ارتباط ۶ ماهه ۷ روستای صعب العبور با مرکز شهرستان را مهمترین معضل در تامین آرد به صورت ماهانه دانست و خواستار اختصاص سهمیه ۶ ماهه به صورت یکجا به روستاهای سخت گذر شد.

در این جلسه نیز یعقوب اسدی سرپرست اداره صنعت ،معدن و تجارت شهرستان بیان داشت:ماهانه ۴۰۰ تن آرد بین شهرهای شهرستان و ۱۶۷ تن بین روستائیان توزیع می شود که روستاهای سرچاه،دوازده امام،چلدان،ممسنی با کمبود آرد مواجه هستند.

سعادت کاوه رئیس اداره تعاون شهرستان غیر واقعی بودن جمعیت شهرستان،معرفی نشدن عامل فروش در ۲۰ روستا،توزیع آرد در روستاهای با جمعیت کم و فاصله کم با روستاهای دیگر را مهمترین مشکلات حمل و توزیع آرد در شهرستان برشمرد و خواستار تجمیع روستاهای همجوار شد.
انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۴۴:۱۰

30 Dec 2019