۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۷
کد مطلب : ۳۴۱۰

سازمان توسعه و عمران دریا و سواحل پیگیر آزاد سازی حریم دریاست

سازمان توسعه و عمران دریا و سواحل پیگیر آزاد سازی حریم دریاست
به گزارش جهانبین نیوز ˈ قوام نوذری ˈ روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود:یکی از وظایف سازمان توسعه و عمران دریا و سواحل، پیگیری آزادسازی سواحل دریا می باشد.

وی یادآور شد: میزان حریم دریا در سواحل 60متر تعیین شده است که این میزان از حریم دریا، باید آزاد سازی شود و براساس قانون بعد از این حریم،مردم و سرمایه گذاران می توانند خدمات مرتبط با دریا و سواحل را ارائه کنند.

وی گفت:اقداماتی که برای آزاد سازی حریم دریا در قانون چهارم توسعه صورت گرفت، کافی نبوده و هنوز مراحل آزاد سازی حریم باقی مانده است.

نوذری گفت:اساسنامه سازمان توسعه و عمران دریا و سواحل جمهوری اسلامی ایران براساس بند ب ماده 187قانون برنامه پنجم توسعه، در وزارت کشور با همکاری استانداران استان های ساحلی و دستگاه ها و نهادهای مرتبط تدوین شده است.

وی گفت:مجلس شورای اسلامی تدوین و تصویب این اساسنامه را به هیات دولت واگذار کرده بود و این اساسنامه پس از گذراندن مراحل قانونی، مهرماه امسال در هیات دولت به تصویب رسید.

نوذری تاکید کرد:سازمان توسعه و عمران دریا و سواحل پس از تصویب اساسنامه ،مراحل تشکیلاتی خود را طی می کند و به عنوان یک سازمان حاکمیتی در امر هماهنگی و نظارت بر امور عمرانی سواحل فعالیت می کند.

به گفته وی،این سازمان وظیفه هماهنگ کننده بین دستگاه های مختلف و جهت دهنده توسعه و عمران سواحل را برعهده خواهد داشت.

رییس سازمان توسعه و عمران دریا و سواحل گفت:این سازمان در امر دسترسی عموم مردم به سواحل دریا و سرمایه گذاری در سواحل و دریا شرایط لازم را فراهم می کند تا بتوان

خدمات مفیدی در اقتصاد دریا و تفریح سالم را ارائه کرد. قوام نوذری پیشتر در بخش های مختلف اداری چهارمحال وبختیاری فعالیت داشت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۰۴:۰۰

24 Jan 2020