۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۲:۲۶
کد مطلب : ۵۵۱۷

شهيد حسينقلي حاتمي

شهيد حسينقلي حاتميشهيد حسينقلي حاتمي تاريخ تولد : 1344
محل تولد : بلداجي
تاريخ شهادت : 1365/3/2
محل شهادت : منطقه عملياتي مهران
شهید حسینقلی حاتمی در سال 1344 در یک خانواده مذهبی در شهرستان بلداجی متولد گردید و تحت تربیت پدر و مادر متدین و مومن و زحمت کش پرورش یافت از همان دوران کودکی در مجالس دینی از جمله برنامه های سوگواری امام حسین (ع) حضور داشت و عشق خدمت گذاری حضرت ابا عبدالله در عمق وجودش ریشه دوانیده بود . سادگی و بی آلایشی او در سنین کودکی زبانزد خاص و عام بود .
فعالیت های مذهبی _سیاسی: چون او فرزند آخر خانواده بود ، آن روحیات و مردانگی اش عملاً غمخوار روزگار و دلسوز پدر و مادر خود شد با جدیت احساس مسئولیت بیشتر از گذشته هم درس میخواند وهم دراداره امور زندگی کمک میکرد .دردوران دانش آموزی با وقار ،محجوب ،مودب و کوشا بود پس از اخذ دیپلم در تربیت معلم ،رشته زبان انگلیسی راانتخاب کرد اما همواره چون او عاشق ودل باخته انقلاب و امام ومملکت بود دراین مرکز علمی ایستادگی نکرد و یک سال بعد دردانشکده افسری شیراز پذیرفته شد و با پشت سر گذاشتن دروس این دانشکده موفق به اخذ درجه افسری شد و برای انجام خدمت مقدس سربازی راهی جبهه شد .
شرکت در دفاع مقدس : با شروع جنگ و گذشت بیش از 4 سال از جنگ وی در منطقه مهران ودهلران بعنوان فرمانده گروهان منطقه برگذیده شد چون او دارای هوش و ذکاوت بالایی داشت دلاوری ها و رشادتهای همواره دراذهان و دلهای مسئولین جنگ و هم رزمانش هرگز از یاد نمی رود .
نحوه شهادت : شهید حاتمی 1365/3/2 در منطقه عملیاتی مهران که دشمن تا آن زمان از این قسمت (منطقه مهران وکله قندی) ونتوانسته بود عملیات تهاجمی خود را آغاز کند این بار دست به حمله زد و این شهید عزیز به عنوان فرمانده خط مقدم با اصابت ترکش در ناحیه صورت به درجه رفیع شهادت نائل شد روحش شاد و یادش گرامی باد.
شهید حاتمی عاشق اسلام و ولایت بود و هر مأموریتی که به نظر همه سخت می آمد وقتی به او محول می شد می گفت چون خواسته ولی امر جان من است بسیار آسان و سهل است حضور و نام «مرد آهنین ارتش » در هر یک از مناطق جنگ لرزه بر اندام دشمن داشت و شور و شوق عجیبی در نیروهای هسلام وارد میکرد این شهید همیشه زنده تاریخ نه برای نام و درجه خود می جنگید نه برای نان.او برای حفظ جان هم وطنان و اسلام وناموس ایرانی می جنگید او متواضع و بی ریا می زیست هو پس اخذ درجه ستوان سومی به خانواده گفته بود مقام ودرجه اسم ورسم در نظر من هیچ جایگاهی ندارد.
تلاشهای شبانه روزی این سردار بزرگ ودیگر فرماندهان ارتش بود که در کوههای سر به فلک کشیده مهران که دشمن در بالاترین ارتفاعات آن مشرف بود واز پیچیده ترین سلاحها و تجهیزات نظامی برخوردار بود اما از دست مردان آهنین ارتش چنان سیلی خورده بود که برای همیشه درتاریخ به ثبت رسید.
منبع:مصاحبه با خانواده شهید78/2/14
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۰۷:۴۸

2 Jan 2020