۰
۵
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۵
کد مطلب : ۷۳۳۵
خواسته خانواده 3 شهیدی بامیری لردگان از رئیس جمهور منتخب

ولایتمداری و توجه به قشر ضعیف جامعه

براى نگارش دفتر خون و کتاب باید قلم را در سرخى خون‏ شهادت زد و تصویرى از این ایمانهاى مجسم کشید، تا در حافظه تاریخ‏ بماند و در یاد زمان جاودان شود
ولایتمداری و توجه به قشر ضعیف جامعه
aa11 4

خواسته خانواده ۳ شهیدی بابامیری لردگان از رئیس جمهور منتخب
ولایتمداری و توجه به قشر ضعیف جامعه
براى نگارش دفتر خون و کتاب باید قلم را در سرخى خون‏ شهادت زد و تصویرى از این ایمانهاى مجسم کشید، تا در حافظه تاریخ‏ بماند و در یاد زمان جاودان شود



از پرستوهاى مهاجر و عاشقان صادقى که پرچمى از «تعهد» بر دوش‏ داشتند و تن پوشى از «تقوا» بر قامت، و در سنگر «جهاد» و محراب مبارزه، ذکر «شهادت‏» بر لب و در دل داشتن و با پیشانى بند «اخلاص‏» برسر، با سلاح و اصلاح در کف، که‏ فاصله «حرف‏» تا «عمل‏» و شعار تا جهاد را با پاى سر و سرمایه جان‏ رفتند و چه امضایى معتبر تر از «خون‏»؟ و چه سندى رسمى‏ تر از«شهادت‏»؟

براى نگارش دفتر خون و کتاب باید قلم را در سرخى خون‏ شهادت زد و تصویرى از این ایمانهاى مجسم کشید، تا در حافظه تاریخ‏ بماند و در یاد زمان جاودان شود.



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع):

سردار شهید فتح الله بامیری

مرتضی بامیری تک فرزند سردار شهید فتح الله بامیری چنین درباره پدر شهیدش می گوید : شهید فتح الله بامیری فرزند مرحوم حاج سیف الله بامیری در تاریخ ۱۳۳۴ در روستای ساطح از توابع شهرستان لردگان دیده به جهان گشود و دوران کودکی خود را در این روستا سپری کرده ایشان به جهت مهاجرت پدربزرگوارش و به لحاظ وضع نامناسب معیشتی به شهر لردگان عزیمت نمود و در زمینه کار و کشاورزی همراه با پدر خود فعالیت می نمود .

محمد بامیری برادر شهیدان بامیری از صفات برجسته شهید گفت : سردارشهید فتح الله بامیری ورزشکار در رشته کشی و با خوشرویی و تعامل حسنه با مردم و همسایگان بود .

برادر سردار شهید فتح الله بامیری درباره فعالیت شهید در جنگ اظهار داشت : شهید از همان اوایل جنگ تحمیلی جهت دفاع از میهن اسلامی به جبهه های جنگ روانه شد و در عملیات متعددی از جمله ثامن الائمه ، مجنون، بدر، رمضان ، محرم ، کردستان و والفجر۸ شرکت نمود .

شهید فتح الله علیرغم اینکه چندین بار در مناطق عملیاتی مجروح شده بود باز حضور در جبهه را بر حضور در محل و خانه ترجیح داده بود .

تا اینکه سرانجام در تاریخ ۲۳/۱۱/۱۳۶۴ در عملیات والفجر ۸ (فاو) و هنگام تک دشمن زمانی که مسئولیت گروهی را برعهده داشت با گارد ریاست جمهوری عراق درگیر شدند و از آن موقع به مدت ۱۴ سال خبری از وی بدست نیامد و پس از ۱۴ سال جسد مطهرش به میهن اسلامی آورده شد که روحش شاد و یادش گرامی باد .



شهید امان الله بامیری



آیت بامیری فرزند شهید امان الله گفت : شهید امان الله فرزند مرحوم حاج سیف الله در تاریخ ۱۳۲۸ در روستای ساطح از توابع شهرستان لردگان متولد شد و دوران کودکی خود در روستای ساطح در خانواده ای مذهبی سپری نمود و به لحظ محرومیت اقتصادی که رژیم ستم شاهی بر کشور ایجاد کرده بود به همراه پدرش به لردگان مهاجرت نمود . شهید امان الله جهت تامین معیشت خانواده در کنار پدر در امر کشاورزی به وی کمک می نمود .

ایشان از شاخص های بارز شهید امان الله گفت : شهید امان الله شعور و فهم بالای مسائل روز علی الخصوص شناخت حکومت استبدادی داشت که از آن برای روشنگری مردم استفاده می کرد و لذا در همین راستا چندین بار از سوی ژاندارمری آنوقت احضار شده بود .

دختر شهید امان الله از ویژه گی های شهید شجاعت ، ایثار و اهل نماز و صله ارحام یاد گرد و گفت : الحق در این راستا کم نظیر بود .

با شروع جنگ تحمیلی به سبب همان ویژگی های فوق الذکر شهید بزرگوار به دفاع از میهن اسلامی به جبهه های جنگ روانه گردید و سرانجام در عملیات بزرگ فتح المبین در تنگه رقابیه در تاریخ ۳/۱/۶۱ به درجه رفیع شهادت نائل گردید .

با مصاحبه با همسر شهید امان الله ایشان گفت: با توجه به اینکه در نبود شهید با مشکلات زیادی روبرو گردیدم اما با توکل به خدای ،صبر و شکیبایی توانستم در تربیت فرزندان با کمک سایر برادران شهید موثر باشم و از همه جامعه زنان این افتخار را دارم که نسبت به تربیت اسلامی فرزندان خود در مسیر ارزشهای نهایت تلاش خود را بنمایم.



فرمانده شهید حمد الله بامیری







فرزند فرمانده شهید حمد الله بامیری چنین درباره پدر خویش می گوید :

شهید حمدالله بامیری در تاریخ ۱۳۲۵ در روستای ساطح چشم به جهان گشود و به همراه برادر بزرگوارش به لردگان عزیمت و در آنجا به زندگی خود ادامه داد .

نصراله بامیری فرزند بزرگ شهید از خصوصیات شهید گفت اخلاق خوبی داشت ؛گذشت وایثار داشت ، صبور و خوش رو و خوش برخورد بود ، به اقوام و خویشان سر می زد و از احوال آنها با خبر بود بطوری که دوری او برای دوستان و همسایگان ملال آورد بود .

شهید حمدالله بامیری نیز مثل شهید فتح الله و امان الله از همان اوایل جنگ روانه جبهه شد و از میهن اسلامی دفاع کرد ایشان بعداً به عضویت رسمی سپاه لردگان در آمد و بعد از مدتی که به جبهه عزیمت نمود بعنوان مسئول تسلیحات سپاه قمر بنی هاشم (ع) انتصاب و به خدمت مشغول شده بود .

شهید حمدالله تمام فکر و انرژی خود را صرف خدمت در جبهه نمود و کمتر در کنار خانواده خویش بود .

ایشان طاقت دوری برادر خود شهید فتح الله را نداشت مجدداً روانه جبهه شد و در عملیات کربلای ۵ مشغول نبرد با دشمن بعثی بود که سرانجام در تاریخ ۳۰/۱۱/۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل گردید .



در پایان خانواده شهیدان بامیری در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص این که چه انتظاری از رئیس جمهور منتخب( آقای روحانی ) دارید؟، پاسخ دادند امیدواریم رئیس جمهور منتخب آقای روحانی مطیع امر ولایت ، حامی ارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ، حرکت در مسیر راه شهدای گرانقدر و ارزشهای نظام و توجه به معیشت قشر ضعیف جامعه خصوصاً ایثارگران و بها دادن به جامعه ایثارگران در مدیریت ها و پیگیراقتدار نظام در جوامع بین الملل را خواستاریم .

 

 

aa11 1 aa11 2

 

aa11 3 aa11 8
aa11 11 aa11 12
aa11 13 aa11 14
aa11 15  

 

مرجع : سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عالی
بود
نصیب اله نوروزی
بنده از همسایگان شهیدان بامیری بودم الحق شهادت لایق این مردان بود روحشان شاد
زهرا نوروزی ......... ابتدایی
بنا به تعریف های پدرم الحق که شهادت لایق خانواده ی بامیری بود ....... روحشان شاد ....
زهرا نوروزی کلاس پنجم ابتدای
من به کمک پدرم حافظ نیمی از قران شدم اما روزی با پدرم به دادگاه لردگان رفتم خانمی در اطاقی مشقول کار بود پوشش و حرکاتش در دلم نشست از پدرم پرسیدم گفت از خانواده شهید بامیری است کارمند دادگاه احسن بر خانواده شهدا که الگو هستند در اجتماع
علی رضا
سلام
خانواده شهیدان بامیری نصیب همه مردم شهرستان لردگان شده
خانواده با اصالت و افرادی با شخصیت

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۳۶:۰۲

26 Dec 2019