۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۶
کد مطلب : ۳۴۶۵

تالاب گندمان در شهرستان بروجن احیا شد

تالاب گندمان در شهرستان بروجن احیا شد
به گزارش جهانبین نیوز ˈسعید یوسف پورˈ روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به کاهش بارندگی و خشکسالی های سال های اخیر، میزان آب این تالاب کاهش به نحو چشمگیری کاهش یافت و این تالاب طی حدود چهار سال گذشته شرایط سخت و خشکی شدید را تجربه کرد.

وی ادامه داد: طی سه ماه گذشته با مشارکت مردم شهرستان بروجن به ویژه کشاورزان، این تالاب بعد از آبگیری و بازگشت پرندگان جان دوباره گرفت.

وی گفت: در حاشیه این تالاب 450 هکتار اراضی کشاورزی وجود داشت که با استفاده از اعتبارات ستاد بحران، تغییر سیستم های آبیاری تحت فشار و استفاده از روش های نوین، باعث افزایش میزان آب ورودی به تالاب شد.

یوسف پور ادامه داد: این مهم، موجب شد که نه تنها بخش کشاورزی با تامین آب مشکلی نداشته باشد بلکه آب مازاد نیز به تالاب هدایت شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری در ادامه، اجرای طرح های مطالعاتی برای احیای کامل تالاب گندمان را از برنامه های مهم این اداره کل در سالجاری عنوان کرد.

یوسف پور افزود: این تالاب به لحاظ بافتی جزء تالاب های منحصر به فرد کشور و زیستگاه ماهی گوره خری از نوع آقانیوس ولادی کوی است.

وی با بیان اینکه این تالاب بعد از دشت شهرکرد یکی از کانون های گردغبار چهارمحال وبختیاری بود، گفت:با احیای دوباره این تالاب، این مشکل نیز تا حد زیادی از بین می رود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری در پایان گفت:تالاب گندمان، تامین کننده منابع آب دشت های بلداجی و گندمان است و احیای آن برای مردم منطقه و این اداره کل از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش ایرنا، تالاب گندمان در چهارمحال وبختیاری از تالاب های برتر ایران در موضوع حیات وحش است که در دفتر بین المللی تحقیقات پرندگان آبزی به ثبت رسیده است.

این تالاب که به عنوان زیستگاهی با ارزش در میان ۱۰۵ زیستگاه مهم پرندگان در ایران شناسایی شده و در شمار زیباترین تالاب های کشور و مهم ترین کانون های گردشگری چهارمحال بختیاری قرار دارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۵۰:۲۲

11 Jan 2020