۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۷
کد مطلب : ۸۲۲۶
حوزه و دانشگاه

دانشگاه جای کارهای سیاسی افراطی نیست/ باید با زبان علم که زبان دوستی است صحبت کنیم

سرپرست جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه با زبان سیاسی صحبت نمی کنم گفت: از کارهای سیاسی دانشجویان تا جایی که به منافع علمی کشور لطمه ای وارد نکند، استقبال می کنم.
دانشگاه جای کارهای سیاسی افراطی نیست/ باید با زبان علم که زبان دوستی است صحبت کنیم
به گزارش جهانبین نیوز، جعفر توفیقی صبح امروز در مراسم معارفه خود در ساختمان وزارت علوم ضمن تشکر از مقام معظم رهبری اظهار داشت: از مقام معظم رهبری تشکر می کنم که علم و فناوری را گفتمان مسلط در کشور قرار دادند و دانشگاهیان را در جامعه عزیز کردند.
وی ادامه داد: امید است خداوند این توفیق را بدهد که راه گذشتگان را ادامه دهیم و از همه عزیزانی که در این سالها به عنوان دوستانمان در دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی همکاری می کردند تشکر می کنم.
توفیقی با بیان اینکه چند جمله از مکالمات خصوصی خود و کامران دانشجو را تکرار می کنم، اظهار داشت: واقعیت این است که اگر سئوال شود برنامه ام در طول مدت تصدی گری ام در وزارت علوم چیست، باید بگویم واقعیت این است که برنامه جدیدی وجود ندارد و برنامه های فعلی را با قوت بر اساس نقشه جامع علمی کشور، اسناد بالادستی و برنامه پنجم توسعه ادامه خواهم داد. از سویی دیگر تاکید می کنم بخش هایی از برنامه چهارم توسعه نیز باید ادامه داشته باشد.
سرپرست جدید وزارت علوم افزود: امروز بر کسی پوشیده نیست که ایران از نظر شاخص های علم و فناوری راه زیادی را طی کرده و راه زیادی را هم در پیش دارد.
وی با اشاره به مدت زمان سرپرستی اش در وزارت علوم اظهار داشت: من نمی دانم چه مدت در اینجا باشم فقط این را می دانم که این مسئولیت ها آمد و شد است و تا زمانی که در وزارت علوم هستم از دستاوردهای ۳۰ ساله انقلاب اسلامی و دوران فعالیت های چهارساله کامران دانشجو در وزارت علوم حفاظت می کنم.
سرپرست جدید وزارت علوم با بیان اینکه هر چند ممکن است ما نقاط ضعفی داشته باشیم و کشور با محدودیت هایی مواجه است اما می توانیم این راه را با همکاری هم دنبال کنیم و از تجربیات یکدیگر استفاده کنیم. مهمترین ابزار حفاظت از جمهوری اسلامی ایران علم و فناوری است و آنقدر که ایران با این علم و فناوری نمود یافت با اقتصاد این اتفاق نیفتاد.
توفیقی در ادامه با بیان اینکه من سالهاست کامران دانشجو را می شناسم، گفت: از سالی که دانشجو از انگلیس برگشت در دانشگاه تربیت مدرس به همراه فرهاد دانشجو با یکدیگر کار می کردیم.
وی با اشاره به گرایش های سیاسی افراد و خودش گفت: بالاخره هر فردی گرایشی سیاسی دارد اما من به خودم اجازه نمی دهم با دیگران با زبان سیاسی حرف بزنم چون سیاسی صحبت کردن مثل حباب روی آب است و ارزش ندارد که ما با زبان سیاسی که موجب اختلاف می شود با یکدیگر تعامل داشته باشیم بلکه باید با زبان علم که زبان دوستی است، صحبت کنیم.
توفیقی درباره تاکیداتش به دانشجویان گفت: من به دانشجویان هم گفته ام که در دانشگاه از کارهای سیاسی آنان تا جایی که به منافع علمی کشور لطمه ای وارد نکند استقبال می کنم و دانشگاه جای کارهای سیاسی افراطی نیست و باید از چندقطبی شدن دانشگاه پرهیز کرد.
وی با اشاره به رواج زبان علمی در دانشگاهها گفت: زبان علم، زبان زیبایی است و باید آن را اصل قرار داد و به زبان سیاست تا جایی می توان اهمیت داد که رفاقت ها و دوستی ها پایمال نشود.
توفیقی ادامه داد: هر چند من گرایش سیاسی دارم اما خودم را وابسته به هیچ حزب و گروهی نمی دانم و کشور باید در دست مردم باشد.
سرپرست جدید وزارت علوم از تمام کارمندان وزارت علوم تشکر کرد و از آنان خواست همان طور که با کامران دانشجویی همکاری کردند با وی نیز همکاری کنند.
توفیقی به یکی از تاکیدات کامران دانشجو در خصوص شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری اشاره کرد و گفت: در شورای عطف وزارت علوم اقدامات بیشماری انجام شد و برای کاربردی کردن پژوهش لازم است که این دستاوردها در کشور گسترش یابد.
در پایان سخنان جعفر توفیقی، سرپرست جدید وزارت علوم به نمایندگی از کارکنان این وزارتخانه یک نسخه از قرآن مجید را به کامران دانشجو اعطا کرد. کامران دانشجو سپس از وزارت علوم خداحافظی کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۰۷:۳۵

12 Jan 2020