۰
plusresetminus
کارشناس مسائل خارجی گفت: اگر امریکا همچنان به باج خواهی خود ادامه دهد، ایران توافقنامه را به صورت دو جانبه با آمریکا لغو بکند و تعامل خود را با سایر کشورهای امضا کننده مانند فرانسه، انگلیس، روسیه، چین و آلمان ادامه دهد.
ایران کمیته داوری برجام را برای پایان دادن به باج خواهی آمریکا تشکیل دهد/ اِعمال تحریم‌های جدید برای باج خواهی و فشار به ایران است
به گزارش جهانبین نیوز؛ حسن هانی‌زاده در گفتگو با خبرنگار رهیاب با بیان اینکه پس از ورود ترامپ به کاخ سفید «برجام» مورد توجه او بود، اظهار داشت: رئیس جمهور آمریکا درباره برجام تحت تأثیر شدید لابی صهیونیستی و رشوه‌های سعودی برای فشار به ایران، تحریم‌های جدیدی اعمال کرد که نقض آشکار برجام محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه برجام توافق‌نامه دو جانبه میان آمریکا و ایران نیست، گفت: برجام یک توافق بین المللی است و اگر ایران به تعهدات خود عمل نکرده بود، سایر کشورهای حاضر در این توافق به ایران هشدار می‌دادند.

این کارشناس مسائل خارجی بیان کرد: آمریکا از برجام به عنوان اهرم فشار استفاده می‌کند و این نقض آشکار برجام است. آمریکا ثابت کرده که به توافقات بین المللی خود پایبند نبوده و این در حالی است که ایران براساس ۶ گزارش مدیرکل انرژی اتمی به برجام متعهد بوده است.

وی با بیان اینکه امریکا با اقدامات مختلف می‌خواهد ایران را تحت فشار قرار دهد، افزود: آمریکا با تحریم‌های جدید سعی در نقض برجام و تسلیم ایران است و این اقدامات ایالات متحده تحت هیچ شرایطی قابل پذیرش نیست.

هانی‌زاده عنوان کرد: ایران باید با تشکیل یک کمیته داوری با حضور سایر کشورهای ۱+۵ و تعیین ضرب الأجل چند ماهه به آمریکا به این نقض برجام واکنش نشان دهد.

وی اظهار داشت: اگر امریکا همچنان به باج خواهی خود ادامه دهد، ایران توافقنامه را به صورت دو جانبه با آمریکا لغو بکند و تعامل خود را با سایر کشورهای امضا کننده مانند فرانسه، انگلیس، روسیه، چین و آلمان ادامه دهد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۴۸:۲۴

29 Dec 2019