۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۵
کد مطلب : ۲۵۸۳۱
قانونگذار روس تحلیل کرد؛

موشکی که اردوغان به چهار بخش اقتصاد ترکیه شلیک کرد

«تصمیم آنکارا برای منهدم کردن بمب‌افکن روسی ضربه سختی را به چهار بخش از اقتصاد ترکیه وارد آورده و کاملا مشخص است که این کشور موشک هوا به هوایی را به اقتصاد خود شلیک کرد.»
موشکی که اردوغان به چهار بخش اقتصاد ترکیه شلیک کرد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از جام نیوز، درپی سرنگون کردن جنگنده سوخو ۲۴ روسیه در داخل حریم هوایی سوریه توسط ارتش ترکیه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه فرمانی را صادر کرد که طی آن بسته تحریم‌های اقتصادی علیه ترکیه به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

الکسی پوشکوف از قانونگذاران روسیه با اشاره به تحریم‌های روسیه علیه ترکیه خاطر نشان کرد: «تصمیم آنکارا برای منهدم کردن بمب‌افکن روسی ضربه سختی را به چهار بخش از اقتصاد ترکیه وارد آورده و کاملا مشخص است که این کشور موشک هوا به هوایی را به اقتصاد خود شلیک کرد.»

با توجه به گفته‌های پوشکوف، صنعت گردشگری اولین بخشی است که به شدت آسیب خواهد دید زیرا ترکیه سالانه ۳.۵ تا ۴ میلیارد دلار از توریست‌های روسی درآمد کسب می‌کند که ۱۲ تا ۱۸ درصد از کل درآمد این صنعت است.

پوشکوف دومین مسئله را متاثر شدن کمپانی‌های ترکیه‌ای که در روسیه فعالیت می‌کنند، عنوان کرد و افزود: که تخمین زده می‌شود سال گذشته این شرکت‌ها از تجارت خود در روسیه ۷۵۰ میلیون دلار درآمدزایی داشتند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک سومین بخش اقتصادی که آسیب می‌بیند، صادرات کالاها توسط شرکت‌های تُرک به روسیه است که به موجب آن، این شرکت‌ها باید به دنبال بازارهای دیگری برای فروش محصولات خود باشند که مطمئنا موفق نخواهند شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: که مهمترین آسیب را بودجه کلی ترکیه خواهد دید زیرا درآمد بخش‌های گردشگری و صادرات این کشور کاهش خواهد یافت. پوشکوف همچنین تصریح کرد که تحریم‌های روسی برای آسیب زدن به مردم ترکیه نیست.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۲۲:۵۲

2 Jan 2020