۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
کد مطلب : ۲۸۸۰۱
عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد:

کشور برای گفتن حرف اول در دنیا، نیازمند جمعیت پویا و فعال است

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم‌پزشکي شهرکرد در همايش پويايي، بالندگي و جواني جمعيت در کوهرنگ گفت:وقتي جمعيت پويا و فعال داشته باشيم مي‌توان ايراني آباد را رقم بزنيم و در دنيا حرف براي گفتن داشته باشيم.
کشور برای گفتن حرف اول در دنیا، نیازمند جمعیت پویا و فعال است
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از کوهرنگ خبر، دکتر مسعود اميري، عضو هيئت علمي دانشگاه علوم‌پزشکي شهرکرد و رياست مرکز تحقيقات، عوامل اجتماعي موثر بر سلامت دانشگاه علوم‌پزشکي در همايش پويايي، بالندگي و جواني جمعيت در اردوگاه امام خميني کوهرنگ اظهار کرد: سال 1393 مقام معظم رهبري در ابلاغيه‌اي به سران سه قوه و مجمع تشخيص مصلحت نظام نسبت به افزايش جمعيت کشور هشدار دادند، اکنون بايد اين گفته مقام معظم رهبري را مدنظر داشت.

اميري گفت: وقتي جمعيت پويا و فعال داشته باشيم مي‌توانیم ايراني آباد را رقم بزنيم و در دنيا حرف براي گفتن داشته باشيم.

دکتر مسعود اميري افزود: اکنون افتخاراتي که جوانان ما در دنيا مي‌آفرينند در زمينه‌هاي مختلف سرآمد است اما وقتي جامعه‌اي پير مي‌شود بايد برنامه‌ريزي شود تا جمعيت افزايش يابد و جامعه‌اي پربار داشته باشيم.

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم‌پزشکي شهرکرد بيان داشت: يکي از مهم‌ترين مسائلي که فکر بشر را همواره به خود مشغول کرده، حفظ تندرستي و رهايي از درد و رنج بيماري است و براي دست يافتن به اين هدف، انسان بسته به امکانات و پيشرفت تمدن طي سال‌هاي مختلف، روش‌هاي خاصي را به کار برده است.

دکتر اميري افزود: بشر با توسعه آگاهي و دانش خود توانسته تاکنون به حل و فصل بخشي از مسائل و مشکلات در زمينه سلامتي و بيماري بپردازد.

وي گفت: تا وقتي که مردم از چگونگي وقوع بيماري‌ها آگاهي نداشتند و راه‌هاي تشخيص و درمان آنها را نمي‌دانستند، امراض گوناگون در ميان آنها شيوع داشت چراکه عدم آگاهي از پيشگيري و درمان بيماري‌ها منجربه ناتواني و مرگ بسياري از مردم مي‌شد، عمرها اغلب کوتاه و افراد به ظاهر سالم، از توانايي کافي برخوردار نبودند.

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم‌پزشکي شهرکرد بيان داشت: ديگر عواملي که در سلامت افراد جامعه سهمي دارند، از نظام‌هايي به جز نظام رسمي مراقبت‌هاي بهداشتي ناشي مي‌شوند، مانند نظام‌هاي وابسته به بهداشت يعني مواد غذايي و کشاورزي، آموزش، صنعت، بهزيستي اجتماعي، عمران روستايي و همچنين پيروي از سياست‌هاي اقتصادي و زمينه‌هاي اجتماعي نظير فرصت اشتغال، افزايش دستمزدها، برنامه‌هاي بيمه پزشکي و يا کمک به خانواده‌هاي بي‌بضاعت، که در افزايش استانداردهاي زندگي و ارتقاء سطح بهداشت جامعه موثرند.

رئيس مرکز تحقيقات عوامل اجتماعي موثر بر سلامت دانشگاه علوم‌پزشکي در ادامه گفت: يكي از راه‌هاي برقراري تعادل ميان توسعه اقتصادي و اجتماعي، ميزان رشد جمعيت است.
 
دکتر اميري تصريح کرد: امروزه هدف اساسي در برنامه‌هاي تنظيم خانواده و جمعيت، هماهنگي ساختار جمعيتي با روند توسعه اقتصادي و اجتماعي است.
 
انتهاي پيام1026ج /610ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۵۳:۵۷

26 Dec 2019