۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴
کد مطلب : ۱۵۰۲۱

مسابقه‌ امام خميني(ره) الگوي مديريت جهادي ويژه شهرستان شهركرد + سوالات

كميته مراسم ستاد ارتحال حضرت امام خميني(ره) استان چهارمحال و بختياري به مناسبت بیست و پنجیم سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی مسابقه‌ای برگزار می‎کند.
مسابقه‌ امام خميني(ره) الگوي مديريت جهادي ويژه شهرستان شهركرد + سوالات
امام خميني(ره) الگوي مديريت جهادي

الف- روش‌ها، راهبردها و کارکردهای رهبری امام خمینی(ره) در انقلاب اسلامی

وقوع و پیروزی سریع و معجزه‌آساي انقلاب اسلامی برای بسیاری از تحلیل گران و متخصصین پدیده انقلاب غافلگیر کننده بود؛ انقلابی که نسل نظریه های انقلاب را تغییر داد و با آوردن ایدئولوژی مذهبی به صحنه ، آغازگر نقش مذهب در سیاست در دنیای مدرن شد. در این تحول بدون شک نقش امام خمینی(ره) بی بدیل وتعیین کننده بود.

امام خمینی(ره) یک انسان کامل و تربیت شده مکتب اسلام و یک بنده واقعی خداوند بود و در همه امور بر مبنای وظیفه خود عمل می‌کرد. مبارزه با رژیم ستم‌شاهي و تشکیل نظام مقدس جمهوري‌اسلامی و تداوم دفاع مقدس و قبول آتش‌بس نيز براي انجام تكليف بود كه توسط ايشان در همين راستا قابل تحليل است.

امام خمینی(ره) دارای اراده ای پولادین و اعتماد بنفس کامل بود و به درستی راه خود اطمینان داشت. دلیری و جرات حضرت امام به الگویی برای نخبگان و توده ها تبدیل شد و در آفرینش روحیه انقلابی و گسترش آن که یکی از شرایط اصلی وقوع و تداوم انقلاب است بسیار تاثیر کرد.

امام خميني(ره) الگوي عملي، انقلابي براي تمام نسل‌ها

امام از سال ۱۳۴۰ تا پیروزی انقلاب اسلامی همه جنبه‌های رهبری در حرکت انقلابی را با هوشمندی و توانایی ویژه و نتایج خیره کننده ای به انجام رسانيد.

ايشان در سال‌های پیش از شروع نهضت اسلامي به تربیت جمعي از شاگردان مورد اعتماد و معتقد و توانا همت گمارد که با حضور در شهرها و مناطق مختلف در زمینه سازی و تداوم نهضت و از جمله در بسیج عمومی و گسترش ایدئولوژی انقلاب‌اسلامي نقشی گسترده به عهده داشتند.

تبيين ایدئولوژی انقلابی یکی از شرایط بنیادی وقوع انقلاب است. حضرت امام با تذکر جنبه های انقلابی مفاهیم مذهبی از قبیل عاشورا به بیان وظیفه قشرهای مختلف در مبارزه با رژیم طاغوت پرداختند و از طرف دیگر با درسهای حکومت اسلامی و ولایت فقیه در زمان تبعید در نجف اشرف، حکومت جایگزین را معرفی نمودند.

امام خميني(ره) و نظام مردم‌سالاري ديني

لبيك به نداي امام توسط نخبگان و توده‌های عظيم مردمي و حضور آنان در عرصه‌هاي مختلف، بی نظیرترين نهضت‌ها است. به جز وابستگان به رژیم سابق که در مقابل انقلاب قرار داشتند، تقریبا همه اقشار و افراد در صحنه حاضر شدند.

با تدابير امام خمینی(ره) پس از به ثمر نشستن نهضت‌اسلامي براي شكرگزاري و اهميّت دادن به نظر و رأي مردم عزيز ، تشکیل نظام جدید را به رفراندوم عمومی گذاشت و سپس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را نیز به آرای عمومی گذارد و بدین ترتیب یک نظام اسلامی پدید آمد که همه ساختارها و مقامات عالی رتبه آن با رای مستقیم مردم برگزیده می شوند.

امام خميني(ره)، الگوي صلابت و اقتدار

رهبری امام در حوادث بعد از پیروزی انقلاب‌اسلامي بی نظیر و بیانگر تیزبینی و آینده نگری دقیق ایشان بود. زمانی که صدام با حمایت قدرت‌های سلطه گر جهانی، جنگ علیه ایران را آغاز کرد، امام با اعتماد بنفسی فوق العاده وعده زدن سیلی محکمی به صدام را داد و در زمان تسخير لانه جاسوسی آمریکا و تهدیدهای استكبار جهاني اعلام فرمودند که «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند».



امام خمینی(ره)، بنيانگذار سياست ديني

امام(ره) یک اندیشمند بزرگ و تاریخ ساز ، معتقد به دینی شدن سیاست و ایدئولوگ و فرمانده انقلاب‌اسلامي و معمار نظام مقدس جمهوري اسلامي، با برنامه‌ریزی دقیق و تنظیم شایسته راهبردها و تاکتیک‌های موثر و اعتماد بنفس فوق العاده و اراده پولادین خود توانست با سرعت رژیم وابسته پهلوی را سرنگون و نظام جمهوری اسلامی ایران را بنیاد نهد.

استراتژی مدیریتی امام (ره) در مواجه با بحران ها؟

امام خمینی(ره) الگوي اخلاقي، معرفتي، تربيتي

با نگاهی دقیق و عمیق به نحوه رفتار مدیریتی امام خمینی (ره) می‌توان گفت که اندیشه و عمل مدیریتی امام منطبق بر نظریات دانشمندان علم مدیریت و نحوه رفتار آن حضرت براساس اخلاق و احساس تعهد دقیق و عمیق دینی بود.

بر این اساس، عنایت به نحوه مدیریت رهبر فقید انقلاب اسلامی در جایگاه مدیریت قابل تامل و تعمق است.

مديريت جهادي امام(ره)

در حیات سیاسی امام خمینی (ره)، سه نوع مدیریت ویژه قابل تبیین است که بنا به شرایط و مقتضیات از سوی ایشان اعمال می‌شد:

۱- مدیریت مبارزاتي

این نوع مدیریت را از سال ۱۳۴۲ تا پايان عمر مبارك امام خميني(ره) شاهد بوديم که حول سه محور ایمان، اتحاد و ایدئولوژی، با رهبری و مدیریت ايشان شروع شد. مدیریت بر نفس، اولین مرحله‌ای بود که امام آن را به عنوان اولین اصل مدیریت انتخاب کردند و در مرحله‌ي دوم امام، رهبری و هدایت نیروهای انقلابی را عهده دار شدند.

۲- مدیریت بحران

با پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷، دشمنان داخلی و خارجی از یک سو و از سویی دیگر اختلاف سلایق و گرایشات جریانهای انقلابی منجر به بروز شرایط دفعی فقدان تصمیم گیری گردیده و به شکل گیری بحرانهای تهدیدآمیزی را در پی داشته است؛ امام با هوشمندی و اعتماد به نفس و با استعانت از قدرت بی‌منتهای الهی و با پشتیبانی مردم متدین موفق به اداره این بحران‌ها گردیدند.

۳- مدیریت راهبردی جهاني

امام براساس جهان بینی اسلامی به انقلاب می‌نگریستند و آن را محدود و محصور در مرزهای ایران نمی‌دانستند و در جهت احیای امت اسلامی (جامعه سازی) و ساختن حکومت الگو و‌ام القری (دولت سازی) برای جهان اسلام و سایر کشورهای آزادیخواه و مستضعف از هیچ اقدامی فروگذار نکردند.

مديريت اخلاقي امام(ره)

با پیروزی انقلاب اسلامی، و استقرار نظام جمهوری اسلامی، امام به حل و فصل مشکلات و چالش‌ها و اداره جامعه اسلامی پرداختند ایشان ریشه مشکلات جوامع را فقدان تهذیب و تزکیه می‌دانستند و تاکید می‌کردند که اگر علم درخدمت قدرت و امیال (شهرت، شهوت، طمع ورزی و…) قرارگیرد. سقوط وتباهی جامعه را به همراه خواهد داشت. اگر سیاست مداری بر طریق اخلاق نباشد. او چاقوکش ازکار درمی آید.

تصمیمات امام، ترجمان آیات و روایات و سنت پـیامبر(ص) ائمه معصومين(عليهم‌السلام) بوده که پس از نزدیک یک قرن تعلیم و تعلم و تزکیه و تهذیب و فراگیری و تدریس شاخه‌های مختلف اعم ازفلسفه، عرفان، فقه اصول، اخلاق و… تحقق یافته بود. و همه حوزه‌ها برای کسب معرفت دینی نزدیک به هم درتحقق شخصیت جامع امام، موثر و شکل دهنده بودند و سیر مراحل شکل گیری عمل امام مبتنی بر آن بوده است.

اسلام، خط قرمز امام خميني(ره)

امام از‌‌ همان بدو ورود و تشکیل دولت موقت، اسلام را خط قرمز قرارداده و تصمیم گیری‌های خویش را برمبنای آن قرارداده بودند. مهم‌ترین مساله نزد امام حرکت در راه اسلام اصیل بود که با احدی بر سرآن معامله نمی‌کردند.

مديريت امام (ره) در بسيج مردمي

حضرت امام(ره)، برای مقابله با متجاوزان بعثی در طول ۸ سال دفاع مقدس، مردم را برای دفاع از سرزمین و کیان اسلامی به عنوان یک تکلیف شرعی بسیج نمود كه بیشترین موفقیتهای دفاع ۸ ساله به وسیله مردمی به دست آمد که با اعتقاد به اسلام، به عنوان یک تکلیف شرعی و دینی در پاسخ به صدور جهاد توسط نائب امام زمان (عج) به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل آمده بودند.

مديريت امام (ره) در عرصه‌ي سیاست خارجی

دین محوری و اسلام گرایی امام نه تنها در مرزهای ایران محدود نشده بود بلکه تمام بشریت و ابرقدرت‌ها را نیز به اسلام دعوت کردند. امام (ره) در عرصه سیاست خارجی، نگاهی جهانی داشتند و اعتقاد به ارزشهای اسلامی را مبین نوعی احساس مسئولیت نسبت به جامعه جهانی تلقی می‌کردند. تاکید بر نفی ظلم و ظلم پذیری، نفی سلطه و سلطه‌گری و نفی سکوت و برخورد انفعالی از مبانی فکری امام بوده و کرارا می‌فرمودند که: «انقلابمان را به تمام دنیا صادر می‌کنیم»

تبلور تعهد در نگاه امام(ره)

تعهد امام به حوزه‌های سه گانه دین، جامعه و نفس، منجر به شکل گیری یک مثلث اساسی در نگرش امام می‌شود. ثمره تعهد به دین، تکلیف گرایی است و تعهد به جامعه، نظریه مصلحت را شکل می‌دهد و تعهد به نفس منجر به آرامش روحی و روانی امام می‌گردد.

مديريت تکلیف گرایی امام خميني(ره)

امام استراتژی مدیریتی خویش را با الهام از تکلیف‌گرایی قرآن و سیدالشهداء (ع) اتخاذ کرده‌بودند و با الهام از آموزه‌های قرآنی که هدف بعثت انبیاء را برقراری عدالت می‌دانند، سیاست را وسیله‌ای برای رسیدن به عدل به حساب می‌آورد.

در جایی دیگر در یک موضع گیری تاریخی می‌فرمایند «ما مامور به انجام وظیفه و تکلیفیم نه حصول نتیجه». امام(ره) با تاثیر ازنهضت سیدالشهداء (ع) تاکید داشتند: «سیدالشهداء (ع) و اصحاب او آموختند تکلیف را؛ فداکاری در میدان و تبلیغ در خارج میدان».

اعتماد به نفس الهي

حضرت امام (ره) با نیروی الهی اعتماد به نفسی که داشتند در موضع گیری‌های خویش در برابر بحرانی‌ترین حوادث و شرایط، خونسردی و آرامش خود را چنان حفظ می‌کردند که در پاره‌ای مواقع اسباب شگفتی می‌شد.

وقتی خبر شهادت حاج آقا مصطفی (ره) به ایشان رسید، امام در پیامی به ملت ایران فرمودند: «این طور قضایا مهم نیست. خیلی پیش می‌آید. برای همه مردم پیش می‌آید… یک الطاف خفیه‌ای خدای تبارک و تعالی دارد که ما‌ها علم به آن نداریم...».

مديريت ساده زیستی

در ساده زیستی و دوری از تشریفات، سرآمد بودند و کارگزاران را به شدت از اخلاق کاخ نشینی برحذر و زیستن همانند مردم عادی و متوسط جامعه را توصیه می‌کردند و اخلاق کریمه را برای مسئولان را از جاهای دیگر بیشتر لازم می‌دانستند و به شایسته سالاری در مناصب حکومتی تاکید داشتند.

ب- بایسته های فرهنگ جهادي از منظر امام خميني(ره)

۱ ـ توجه داشتن به خدا و اخلاص در کارها ۲ ـ خودسازی و جهاد با نفس در کنار كار و تلاش

۳ ـ پرهیز از انحراف تخریب شلوغ کاری و امور خلاف مصلحت اسلام و انقلاب

۴ ـ داشتن روحیه اخوت اسلامی و همه با هم برای پیشبرد امور(به عبارت دیگر توجه به اصل مشارکت و مردم گرایی دینی)

۵ ـ رعایت قانون و انجام وظیفه و اجتناب از تداخل در سایر امور

۶ ـ تلاش بی وقفه و مستمر در کارها

۷ ـ داشتن روحیه گذشت ایثار و فداکاری

۸ ـ عبادت شمردن خدمت به مستمندان و محرومان جامعه

۹ ـ اشتیاق خدمت به اسلام و مسلمین بخصوص محرومان جامعه

۱۰ ـ داشتن روحیه شجاعت و دلیری در انجام کارها

۱۱ ـ تلاش براي رفع فقر و تنگدستي

۱۲ ـ کوشش برای نیل به خودكفايي واقعي

۱۳ ـ داشتن روحیه شور و نشاط اسلامی در کارها

۱۴ ـ کوشش جهت انجام کارهای بسیار خوب و عالی برای اسلام و مسلمین

۱۵ ـ نجات مظلومین از ظلم و گرفتاری

۱۶ ـ اجتناب از دلسردی در هنگام بروز کسری بودجه یا مشکل در امور

۱۷ ـ انجام بیشترین خدمات با کمترین امکانات

۱۸ ـ تقویت روح ایمان

ج- بركات، ثمرات و پیامدهای يوم‌الله ۱۵ خرداد

۱- آشكار شدن قدرت مذهب به وسیله بسیج گسترده مردمی و مقاومت در مقابل برنامه‌های نامشروع شاه.

۲- احساس ضرورت تشكل برای ادامه مبارزه.

۳- بيداري مردم و رویارویی با اصل نظام شاهنشاهی در حالیكه جنبش‌ها و قیامهای پیشین دارای این ویژگی نبودند.

۴- افشای چهره ریاكارانه و منافقانه شاه و روشن شدن ماهیت رژیم وی برای مردم.

۵- عدم وابستگی به قدرتهای خارجی(بیگانه ستیزی) و پایه‌گذاری اصل نه شرقی و نه غربی به دلیل موضع‌گیری‌های منفی آمریكا و شوروی در مقابل این قیام مردم.

۶- افزایش رشد و آگاهی توده‌های مردم و تداوم مبارزات سیاسی آنها.

۷- افزایش رشد تحول در حوزه‌ها و حضور روحانیت و مردم در عرصه سیاسي كشور.

۸- تثبيت جایگاه مرجعیت و رهبری امام خمینی(ره) با تأیید مراجع و علما و حمایت و پشتیبانی مردم.

۹- تبیین نظریه ولایت فقیه به عنوان نظام حكومتی جایگزین رژیم شاه توسط امام خمینی(ره)

۱۰- فرو پاشی نظريه جدایی دین از سیاست و افشای خطر صهیونیسم، پیوند میان مردم و روحانیت و عواملی بسیار دیگری كه می‌توان به انها اشاره كرد

۱۱- اتحاد اقشار گوناگون

۱۲- تسريع در روند سقوط تشكيلات ستم شاهي به مثابه زوال امويان

د- ۲۵ محور اصلي مديريتي ولي امر مسلمين حضرت آيت الله العظمي امام خامنه اي(مدظله العالي)

۱. تمسّك به اسلام ناب محمدي(ص) و تدوين برنامه ها و حركت جامعه بر اين مبنا

۲. زنده نگه داشتن ياد و نام حضرت امام خميني(ره) و تأكيد بر لزوم حركت در مسير آرمان هاي بلندايشان

۳. حفظ صلابت و ابهّت و عزت انقلاب اسلامي

۴. ادامه راه امام(ره) و عدم تسليم در مقابل باج خواهي هاي دشمنان اسلام و انقلاب

۵. نمايشي از مديريت مكتبي و اسلامي بر محور تقوا و معنويت به عنوان عامل مهم و تضمين كننده حركت جامعه در مسير اسلامي

۶. صدور دستورات و فرامين مدبّرانه و حكيمانه در راستاي توليد علم و جهاد علمي و نهضت نرم افزاري به عنوان يكي از نيازهاي اساسي كشور

۷. دشمن شناسي در جبهه هاي متنوع و گوناگون داخلي و خارجي

۸. ارائه رهنمودها و هدايتگري هاي بن بست شكن در مبارزه با دشمنان انقلاب اسلامي از جمله برنامه مرموز و پيچيده جنگ نرم و انقلاب مخملي و شبيخون فرهنگي دشمن

۹. كشف به هنگام مواضع دشمن و دفع آن

۱۰. مديريت موفق در دفع و رفع بحران ها و فتنه هاي داخلي، منطقه اي و بين المللي در رابطه با انقلاب اسلامي

۱۱. تشخيص به موقع رويدادها و روندهاي سياسي

۱۲. هدايت ديپلماسي هوشمندانه نظام

۱۳. رهبريّت قاطعانه جريان هاي اسلامي جهان اسلام

۱۴. ارائه مديريتي توأم با اخلاص، امانتداري و خدامحوري

۱۵. شاخص دانستن قانون و قانون محوري و قانون گرايي در مسير تحولات اجتماعي و سياسي

۱۶. ارائه مديريتي بر پايه شجاعت و قاطعيت در موارد خاص خود

۱۷. ارائه مديريتي مبتني بر مدارا، مردم داري و مسالمت با دوستان انقلاب اسلامي ايران

۱۸. پايبندي قاطعانه همراه با اعتقاد بر اصول و مباني نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران

۱۹. اعمال رهبري شايسته و مقتدرانه در رأس قواي سه گانه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران

۲۰. ارائه چهره درخشاني به عنوان فرماندهي معظم كل قوا

۲۱. رهبري بسيار شكوهمند و برجسته در مبارزه با مفاسد اقتصادي، سياسي، فرهنگي و اجتماعي.

۲۲. صالح ترين و شايسته ترين فقيهي كه پس از امام راحل، تمام زيبايي ها و برجستگي هاي مديريت مكتبي و اسلامي و فقهي را تحت نام مقدس ولايت فقيه به منصه ظهور رسانيد.

۲۳. ارائه كننده مديريتي در اوج بصيرت و روشنگري و هدايت كه پيوسته آحاد جامعه را به داشتن بصيرت ديني و سياسي و جريان شناسي و دشمن شناسي فراخوانده است.

۲۴. توجه ويژه ي مديريتي به مسائل كلان و خرد اقتصادي كشور و سوق دادن نمادهاي گوناگون كشور در جهت فقر زدايي

۲۵. بسط و توسعه همه جانبه و مبتني بر عدالت محوري و معنويت گرايي

ه- جان از نگاه جانان

۲۵ ويژگي مقام معظم رهبري (مدظله العالي) از منظر حضرت امام خميني (ره)

۱. پيام رسان انقلاب

۲. عبد صالح

۳. حسن سابقه

۴. سربازي فداكار

۵. معلمي آموزنده

۶. سازش ناپذير با مستكبران

۷. خطيبي توانا و راهنمايي دلسوز

۸. شايستگي در علم و عمل

۹. آواي او در جهان طنين انداز است

۱۰. خدمتگزار اسلام

۱۱. سرمايه ملّت

۱۲. سرور قلب امام

۱۳. دست پرورده امام

۱۴. متعهّد و مبارز

۱۵. عالم به دين و سياست

۱۶. متفكّر و طرفدار مستضعفان

۱۵. مثل او را نمي توانيد پيدا كنيد.

۱۶. همگام و همراه با امام

۱۷. نعمت الهي

۱۸. سلاله پيامبر

۱۹ . صادق و روشن‌بين

۲۰. دانشمند

۲۱. خلف شايسته

۲۲. بازوي تواناي جمهوري اسلامي

۲۳.خورشيد انقلاب

۲۴.حامي توانمند ولايت فقيه

۲۵. دلسوز اسلام و انقلاب
سوالات مسابقه‌ امام خميني(ره) الگوي مديريت جهادي ويژه شهرستان شهركرد

1- مبارزه با رژیم ستم شاهی و تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تداوم دفاع مقدس و ... توسط امام (ره) بیانگر کدام موضوع است؟

الف- از روی اجبار                                    ب-  برای انجام تکالیف                     

ج-  براساس صلاحدید شخصی                     د-  تقدیر الهی

 2- از جمله شرایط بنیادی وقوع انقلاب کدام مورد زیر می باشد؟

الف- تبیین ایدئولوژی انقلابی                       ب- در اختیار داشتن ابزار و ادوات نظامی                 

ج-  بحران                                                   د- کودتا

3- رهبری امام خمینی(ره) در حوادث بعد از پیروزی انقلاب اسلامی  بیانگر چیست؟

الف- علم و عمل ایشان                          ب-  بینش سیاسی و اجتماعی ایشان              

ج- تعهد و اعتماد به نفس ایشان              د- تیزبینی و آمیزه نگری دقیق ایشان

4- مدیریت مبارزاتی امام(ره) از چه سالی شروع و حول کدام محورها بود؟

الف-  سال1342، ایدئولوژی، ایمان و سیاست                 ب-   سال1357، ایمان ، اتحاد و ایدئولوژی    

ج-  سال1357، ایدئولوژی، ایمان و سیاست                د-  سال1342، ایمان ، اتحاد و ایدئولوژی    


5-  طبق متن کدام نوع مدیریت در حیات سیاسی امام(ره) قابل تبیین نمی باشد؟

 الف- اخلاقی                        ب- راهبردی جهانی              

ج- مبارزاتی                         د-  بحران


6- از منظر امام خمینی(ره) اولین اصل مدیریت کدام است؟

الف- ایمان به خداوند متعال( توحید)                ب- مدیریت بر نفس                

ج- اعتقاد عملی به ولایت مطلقه فقیه                    د- خدمت صادقانه


7-  امام خمینی(ره) ریشه مشکلات جوامع را در فقدان جه چیزی می دانستند؟

الف- مدیریت و تزکیه                      ب- تزکیه و معرفت            

ج- تهذیب و تزکیه                       د- تهذیب و مدیریت


8- از منظر امام خمینی(ره) تعهد به جامعه چه چیزی را به دنبال دارد؟

الف- نظریه مصلحت را شکل می دهد                                      ب- ثمره آن تکلیف الهی است

ج- منجر به آرامش روحی و روانی می شود                                   د- منجر به شکل گیری نگرش دینی می شود


9- پس از کدام واقعه حضرت امام خمینی(ره) فرمودند: یک الطاف خفیه ای خداوند تبارک و تعالی دارد که ماها علم به آن نداریم ...

الف-  شهادت شهیدان رجایی و باهنر                                    ب-  شهادت حاج آقا مصطفی(ره)

ج-  شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران ایشان                         د-  شهادت شهید چمران


10- مهم ترین مسئله نزد امام(ره) ............... بود که با احدی بر سر آن معامله نمی کردند.

الف- داشتن تقوا و صداقت                                      ب- رعایت قانون و انجام وظیفه         

ج- حرکت در راه اسلام اصیل                               د- خدمت به مستمندان و محرومان جامعه


11- حضرت امام خميني(ره)در مورد كداميك از شخصيت‌هاي انقلاب‌اسلامي فرمودند: «مثل او را نمي‌توانيد پيدا كنيد.»؟

الف-آيت الله دكتر بهشتي                                     ب- شهيد رجايي

ج- امام خامنه‌اي(مدظله العالي-                              د- شهيد با هنر


12-كدام ويژگي امام خامنه‌اي عامل مهم و تضمين كنندة حركت جامعه در مسير اسلامي است؟

الف- هدايت ديپلماسي هوشمندانة نظام                                           ب- مدبريت مكتبي و اسلامي بر محور تقوا و معنويت

ج- دشمن شناسي در جبهه‌هاي متنوع و گوناگون داخلي و خارجي       د- ارائه مديريتي توأم با اخلاص، امانتداري و خدامحوري


13- در كدام نوع مبارزه با دشمنان انقلاب‌اسلامي، رهنمودهاي امام خامنه‌اي(مدظله العالي- به صورت برجسته و بن‌بست شكن است؟

الف- اقتصادي(مقاومت اقتصادي-                          ب- استكبار ستيزي در بُعد بين الملل

ج- نظامي و سياسي                                              د- جنگ نرم و شبيخون فرهنگي


14- تثبيت جایگاه مرجعیت و رهبری امام خمینی(ره- و فرو پاشی نظريه جدایی دین از سیاست مربوط به كدام مورد است؟

الف- زمينه‌هاي قيام 15 خرداد                               ب- پیامدهای قيام 15 خرداد

ج- علت پيروزي قيام 15 خرداد                             د- همه موارد

 

تذكر:

- سوالات از متن ويژه‌نامه طرح گرديده است.

- بدون مطالعه و رونويسي از پاسخنامه ديگران شرعاً جايز نيست.

-پاسخ سؤالات را در برگي جداگانه با ذكر مشخصات كامل(نام و نام خانواگي، نام پدر، تاریخ تولد، شماره شناسنامه، میزان تحصیلات، آدرس و شماره تلفن) به شهركرد-دروازه سامان- مجتمع ادارات-  شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان، تحويل دهيد.

- به 14 نفر از برگزيدگان هداياي نقدي و فرهنگي اهداء خواهد شد.

- مهلت ارسال: 20/3/93
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهدی
با سلام . آیا از شهرهای دیگه هم میتونند از طریق ایمیل در مسابقه شرکت کنند؟

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۱۵:۴۵

7 Jan 2020