۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱
کد مطلب : ۲۱۰۵۱

دانش آموزاني که چشم انتظار حل مشکلاتشان هستند

دانش آموزان منطقه محروم صمصمامي اميدوار هستند که سفرنماينده ولي فقيه به ین منطقه ،زمینه ساز رفع مشکلات تعلیم و تربیت این منطقه محروم شود.
دانش آموزاني که چشم انتظار حل مشکلاتشان هستند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبر، سفر پرخير و برکت حجت الاسلام و المسلمين نکونام،نماينده محترم ولي فقيه در استان به بخش صمصامي و بررسی مشکلات این بخش خصوصاً در بعد تعلیم و تربیت، زمينه ساز قول مساعد ايشان براي اعطاي کمک به  تنهاآموزشگاه شبانه روزی صمصامی شد.

با برنامه ریزی مسئولین و همت اهالی فرهنگ این بخش مهمترین مشکلات دانش آموزان صمصامی جمعبندی و به نماینده ولی فقیه در استان ارائه شد. اهم مشکلات مذکور و مطالبات طرح شده بدین شرح است ؛
    
۱- محدود بودن سرانه ي غذايي دانش آموزان: اين آموزشگاه تعداد 200 نفر دانش آموز دارد و از اين میان تعداد 50 نفر از دانش آموزان بصورت خوابگاهي و شبانه روزي در اين آموزشگاه مستقر هستند. متاسفانه  به دليل کمبود بودجه سرانه ، آموزشگاه در تامين هزينه هاي غذايي مطلوب جهت 50 نفر دانش آموز خوابگاهي با مشکلات متعددی روبرواست .

۲- سرويس اياب و ذهاب دانش آموزان: از آنجايي که روستاهاي بخش صمصامي اغلب کم جمعيت بوده و غالباً تعداد دانش آموز دختر معدودی دارند، دانش آموزان اين آموزشگاه که متعلق به تمامي روستاهاي بخش هستند، مجبورند با طي مسافتي از روستاهاي دور و نزديک براي ادامه تحصيل به اين آموزشگاه مراجعه نمايند که سختی طی مسیر موجب ترک تحصيل عده ای از آنان شده است. لذا تامین سرویس ایاب و ذهاب می تواند کمک بزرگی در رفع این مشکل نماید.
 
۳- کمبود امکانات و تجهيزات کارگاهي ويژه دانش آموزان رشته کارودانش و گروه خياطي لباس زنانه موجب شده کارعملی که محور رشته های کارو دانش است عملاً با مشکل مواجه شود .به عنوان مثال تعداد 24 نفر دانش آموز رشته خياطي اين آموزشگاه فقط با 5 دستگاه چرخ خياطي در حال آموزش هستند.

۴- نبود فضاي ورزشي سرپوشيده براي درس تربيت بدني ؛ این امر با توجه به جنسيت دانش آموزان مستقر در آموزشگاه موجب بروز مشکلاتی شده است . سابقاً طي سفر مديران کل آموزش و پرورش و نوسازي ، توسعه و تجهیزمدارس استان به شهرستان کوهرنگ مقرر شد در صورت اهداء زمين مورد نياز اين امر تحقق پيدا کند.
 
۵- عدم وجود سرویس ایاب و ذهاب برای معلمان شاغل در آموزشگاه ؛ این امر با توجه به فاصله 90 کيلومتری بخش صمصامی از مرکز استان اغلب باعث بروز مشکلاتی مانند تاخیر در حضور به موقع معلمان و تاثیرات ناشی از خستگی طول مسیر در کیفیت انتقال مطالب آموزشی به دانش آموزان شده است .

۶- کمبود ابتدایی ترین وسایل و تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز دانش آموزان؛با توجه به تغییر محتوای کتب درسی نیاز به وسایل کمک آموزشی ضروریت دوچندانی پیدا کرده است.

۷- کمبود امکانات اولیه در خوابگاه دانش آموزان و مندرس بودن کفپوش ها
۸- کمبود شدید تجهیزات رایانه ای مورد نیاز دانش آموزان
۹- غیرقابل استفاده بودن کتب موجود و کمبود کتاب های کمک آموزشی در کتابخانه آموزشگاه 


دانش آموزان صمصمامي اميدوار هستند که حضور پر خير و برکت نماينده ولي فقيه زمینه ساز رفع مشکلات دانش آموزان با استعداد این منطقه محروم شود.
 
 انتهاي خبر/۱۰۲۴ج/610ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۵۴:۳۸

9 Jan 2020