۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴
کد مطلب : ۳۵۰۰۱
در آستانه فصل تابستان

بحران کم آبی در بخش مرکزی بروجن/رئیس اداره آب: مجتمع های مسکونی به فکر منبع ذخیره آب باشند

افت فشار آب در شهرهاي بروجن، فرادنبه و سفيددشت موجب ايجاد مشکلاتي براي ساکنين بخش مرکزي شهرستان در اين ايام شده مخصوصا واحدهاي آپارتماني که با مشکل جدي‌تري مواجه هستند.
بحران کم آبی در بخش مرکزی بروجن/رئیس اداره آب: مجتمع های مسکونی به فکر منبع ذخیره آب باشند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، جمعي از اهالي شهر بروجن، فرادنبه و سفيددشت که از افت فشار آب در آستانه فصل تابستان گلايه مند هستند خواستار پيگيري اين مشکل از پايگاه خبري کلار شدند.

يکي از شهروندان بروجني با بيان اين که فشار آب در محله هاي فاطميه، دانشسرا و شهيد رجايي بسيار کم است و گاهي اوقات نيز قطع مي شود، گفت: افت فشار آب به گونه‌اي است که واحدهاي آپارتماني با مشکل جدي‌تري مواجه هستند و در اين واحدها بسيار محسوس است.

يکي دیگر از اهالي شهر فرادنبه نيز با بيان اينکه آب محله کريم آباد از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب افت شديد دارد، گفت: اغلب محله هاي شهر فرادنبه با افت شديد فشار آب مواجه هستند به طوري که براي انجام کار و استحمام هم با مشکل مواجه مي شوند.

اين شهروند فرادنبه اي اضافه کرد: محله عباس آباد نيز همين ايام با افت فشار آب شرب مواجه شده است و تنها از ساعت ۱۲ شب تا ساعت ۸ صبح فشار آب بيشتر مي شود که اين زمان آبي مصرف نمي شود.

وي با اشاره به اين که آب به طبقات بالاتر کمتر مي رسد و مجبور مي شويم سطل ها را از آب ذخيره کنيم، افزود: چند ساعت هم براي مردم سخت است چه رسد به اين که مدام مردم با کمبود آب مواجه باشند.

حجت الاسلام صفرعلي عليخاني امام جمعه شهر فرادنبه نيز روز گذشته در خطبه هاي نماز جمعه ضمن اشاره به کمبود شديد آب شرب در اين شهر و انتقاد از مسئولين، گفت: بايد براي کمبود آب در شهر فرادنبه چاره اي بينديشيد؛ چطور ممکن است در شهرهاي مجاور کمبود آب برطرف شده ولي در شهر فرادنبه مشکل وجود دارد اين موضوع بايد رسيدگي شود.

يک شهروند سفيددشتي نيز ضمن ابراز گلايه از وضعيت کم آبي، گفت: امسال سفيددشت با بحران آب مواجه شده و انتظار مي‌رود مسئولان مربوطه در اين خصوص تدابيري را اتخاذ کنند.

وي با بيان اين که بحران کم آبي شرايط غير قابل تحملي را براي مردم به وجود آورده است، گفت: اميدواريم مسئولان مربوطه براي رفع اين مشکل اقدامي اساسي کنند.

فشار آب را يکنواخت کرديم/مجتمع هاي مسکوني به فکر منبع ذخيره آب باشند

بهروز سليمي رئيس اداره آب و فاضلاب شهر بروجن در اين باره به خبرنگار کلار، گفت: توپوگرافي شهر بروجن طوري است که برخي مناطق مثل چهارصد دستگاه، فلکه شهيد و کوي امام هميشه از آب برخوردار بودند و برخي مناطق ديگر آب نداشت.

وي با اشاره به اين که فشار آب در شهر بروجن را يکنواخت کرديم، افزود: برخي از مناطق فشار آب را کم کرديم تا به ساير محله ها نيز آب برسد که خوشبختانه موفق هم بوده است.

سليمي با بيان اين که مصرف آب هنگام افطار در ماه مبارک رمضان زياد مي شود، گفت: افت فشار را خودمان ايجاد کرديم تا مصرف آب کمتر شود.

وي گفت: قطعي آب در شهر بروجن نداريم اما به خاطر اين که مصرف آب زياد است و محدوديت آب هم داريم شبکه آب را در اصل مديريت کرده ايم.

رئيس اداره آب و فاضلاب شهر بروجن افزود: بعد از ظهرها که گرما زياد مي شود برخي از مناطق افت فشار بيشتري دارند اما قطعي آب نداريم مگر در موارد خاص که با تمهيدات ويژه سعي در کاهش آن داريم.

سليمي گفت: توصيه مي شود با توجه به فصل گرما شهروندان مديريت مصرف را سرلوحه کارخود قرار دهند از شستشوي معابر، پياده روها، وسايل نقليه و حياط خانه ها خودداري کنند.

وي با بيان اين که امسال چندين حلقه چاه را در شهر بروجن وارد مدار کرده ايم، خاطر نشان کرد: سه حلقه چاه پشت مهديه، اول جاده اسلام آباد و بيت العباس وارد مدار شده و خوشبختانه نقنه، شهيد رجايي و باهنر بر خلاف سنوات گذشته مشکلي ندارند.

سليمي با اشاره به اين که بارندگي ها بر روي ميزان آب چاه ها تاثير نداشته و دبي چاه ها پايين آمده است، گفت: بيشتر از ۱۰ تا ۱۵ حلقه چاه حفر کرديم که برخي از آنها هم آب نداشتند منتها با اعمال مديريت شبکه يک سري تجهيزات مکانيکي و الکترونبکي نصب کرديم تا شبکه را کنترل کنيم.

وي با بيان اين که مجمتع هاي مسکوني مخصوصا شهرک الهيه براي نصب تانک و سيستم فشار اقدام کنند، گفت: مجتمع ها و ساختمان هاي مسکوني مرتفع به فکر تانک، منبع ذخيره آب و پمپ باشند.

سليمي ادامه داد: ما به ساختمان هاي بالاي ۱۰ واحد و ۴ طبقه نمي توانيم آب دهيم و قانونا بايستي براي بحث آتش نشاني و تامين فشار، سيستم داشته باشند.

تلاش مي کنيم به تمام مناطق آب برسانيم/افت فشار بهتر از قطعي کامل آب است

مدير روابط عمومي شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال وبختياري نيز در همين خصوص به کلار، گفت: شهرهاي سفيدشت و فرادنبه با کمبود آب و شدت جريان آب شبکه مواجه هستند مردم بايد رعايت کنند تا از اين بحران عبور کنيم.

ياسر مهديان با اشاره به زون بندي شبکه آب در شهرهايي که با تنش آبي مواجه هستند، گفت: شهر فرادنبه و سفيد دشت نيز شامل اين مباحث شده است.

وي با بيان اين که ما در واقع والف هاي تنظيم دبي و تنظيم فشار در اين شهرها نصب کرديم که حداقل بتوانيم در مناطق آب داشته باشيم، افزود: افت فشار آب خيلي بهتر از اين هست که آب کاملا در اين مناطق قطع شود.

مهديان ادامه داد: شيرهاي تنظيم فشار و زون بندي شبکه طوري انجام مي شود که ما حداقل بتوانيم تمامي مناطقي که دچار تنش آبي هستند آب برسانيم که با قطعي مواجه نشوند.

وي ضمن بيان اين که تا زماني که پروژه بن بروجن تکميل نشود ممکن است با چنين شرايطي مواجه باشيم، افزود: عوامل اداره آب تلاش مي کنند با اجاره چاه، تنظيم دبي و فشار شبکه و شيرهاي فشار شکن آب را به نحو مطلوبي دست مردم برسانند.

مهديان ادامه داد: اگر فشار آب ها باز شود ممکن است منطقه اي فشار زياد و محله اي ديگر آبي نداشته باشد اما حداقل آبي که داشته باشند ممکن است فشار نداشته باشد اما آب در لوله ها جريان دارد.

به گزارش کلار، در حالي که مردم شهرستان بروجن با بحران جدي آب مواجه هستند پروژه انتقال آب سبزه کوه به چغاخور که ميلياردها تومان براي اجراي آن هزينه شده در دولت يازدهم تعطيل و اميد مردم اين شهرستان نااميد شد.

برخي خبرها نيز اين روزها از تغيير کارفرماي پروژه انتقال آب بن-بروجن از آب منطقه اي استان به شرکت توسعه منابع آب و نيروي ايران حکايت دارد که به گفته مسئولان عملي شدن آن موجب حذف استقلال و کوتاه شدن دست استان از اين پروژه مي‌شود.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۵۱:۳۴

1 Jan 2020