۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹
کد مطلب : ۴۱۰۳۱

نبود پزشک متخصص در مناطق محروم درد مردم را دو چندان می کند

نبود و کمبود پزشک متخصص و کافي در بسياري از مناطق محروم به‌ويژه در روستاها مشکلات زيادي را براي مردم ايجاد کرده است.
نبود پزشک متخصص در مناطق محروم درد مردم را دو چندان می کند
به گزارش جهانبین نیوز، يکي از مشکلات اساسي در کشور ما اين است که باوجود مراکز بيمارستاني و درماني در مناطق محروم، پزشک متخصص در اين مراکز وجود ندارد و اين در حالي است که خيل عظيمي از پزشکان متخصص در کشور بيکارند؛ پزشکاني که حاضر به کار در مناطق محروم نيستند.
 
نبود و کمبود پزشک متخصص و کافي در بسياري از مناطق محروم به‌ويژه در روستاها مشکلات زيادي را براي مردم ايجاد کرده است؛ هرچند در راستاي کاهش اين مشکلات و تأمين نيروي موردنياز اين مناطق، طرح خدمت فارغ‌التحصيلان دانشجويان پزشکي هم‌اکنون در مناطق محروم به اجرا درمي‌آيد، اما به عقيده بسياري، اين طرح به دليل مشکلات متعدد کارايي لازم را ندارد؛ به‌طوري‌که بسياري از پزشکان به دليل تمايل نداشتن به گذراندن دوره طرح، قيد طبابت را نيز براي هميشه مي‌زنند.
 
نبود تجهيزات پزشکي و پزشک متخصص، دردي است که سال‌هاست به دردهاي مردم شهرستان فارسان اضافه‌شده است. تأمين سلامت، بهداشت و درمان مردم از مهم‌ترين وظايف مسئولين و از واجبات دولت مي‌باشد.
 
چه‌بسا بيماراني که به خاطر نبود پزشک متخصص و کمبود تجهيزات پزشکي و ضعف در رسيدگي به‌موقع و مناسب به مرگي دل‌خراش تن دادند که افسوس‌هاي بسياري در پي داشت. اي‌بسا اگر اين يا آن را داشتيم يا آمبولانس به‌موقع به يک شهر با مراکز درماني مناسب و مجهز مي‌رسيد پدر، مادر يا کودکي زنده مي‌ماند.

فاز دوم بیمارستان سید الشهدا فارسان به زودی به بهره برداری می رسد

نماينده مردم شهرستان‌هاي فارسان، اردل، کيار و کوهرنگ در مجلس گفت:طي ديداري که با کارکنان ،پرسنل، پرستاران،پزشکان و همچنين رياست محترم بيمارستان داشتيم و با آن‌ها صحبت‌هايي انجام شد و به خواسته‌هاي آن‌ها که ازجمله آن‌ها بحث پزشکان ، درآمد پرسنل و حقوق‌هاي دريافتي بود صحبت هاي صورت گرفت.

علي کاظمي باباحيدري در ادامه افزود: خواسته و بحث ديگر در اين جلسه در خصوص تجهيزات بود که خوشبختانه در سال‌هاي قبل کارهاي بسيار خوبي انجام‌شده بود که اميدواريم بتوانيم اين تجهيزات را کامل تر کنيم.

وي خاطرنشان کرد : در مرحله بعد اين جلسه بازديدي داشتيم از فاز دوم بيمارستان جهت آماده‌سازي که خوشبختانه پيمانکار با جديت کار را دنبال مي‌کردند اميدواريم به‌زودي فاز دوم آماده و مورد بهره‌برداري قرار گيرد و بعدازآن نيز فاز سوم را مورد بهره‌برداري قرار دهيم.

انتهای پیام/590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۵۷:۰۴

29 Dec 2019