:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> موردي از ابتلا به بيماري تب کريمه کنگو در اردل مشاهده نشد | جهان بین
۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
کد مطلب : ۳۴۹۲۱
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردل:

موردي از ابتلا به بيماري تب کريمه کنگو در اردل مشاهده نشد

اسماعيل اميدي اردلي گفت: تاکنون هيچ موردي از ابتلا به بيماري تب کريمه کنگو در شهرستان اردل مشاهده نشده است.
موردي از ابتلا به بيماري تب کريمه کنگو در اردل مشاهده نشد
به گزارش جهانبین نیوز، اسماعيل اميدي سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردل در گفت و گو با خبرنگار هفت چشمه با بيان اين خبر گفت: با اقدامات و برنامه ريزي هاي خوبي که در شهرستان اردل انجام شد تاکنون هيچ موردي از ابتلا بيماري تب کريمه کنگو در اين شهرستان مشاهده نشده است.

اميدي با بيان براي پيشگيري از اين بيماري علاوه بر کلاسهاي آموزشي ،نظارت ها بهداشتي بر کشتار دام ها افزايش داده شد افزود: يکي از راه هاي جلوگيري از ابتلا به اين بيماري ، ذبح بهداشتي دام در کشتارگاه ها، نگهداري لاشه دام به مدت ۲۴ ساعت در يخچال و کنترل مراکز عرضه دام و کنترل انتقال دام از مناطقي که اين بيماري در آنجا شايع است.

گفتني است تب خونريزي‌دهنده کريمه کنگو يک بيماري حاد تب‌دار و خونريزي دهنده است که از طريق گزش کنه يا تماس با خون يا ترشحات يا لاشه دام و انسان آلوده منتقل مي‌شود.

اين بيماري اولين بار در کريمه اوکراين مشاهده شد و نام تب خونريزي دهنده براي آن اعلام شد اما بعدا معلوم شد که بيماري ‌زاي ايجاد کننده تب خونريزي دهنده در کريمه مشابه همان بيماري است که چند سال قبل در کشور کنگو مشاهده شده است. از اين رو با توجه به مشابهت نشانه‌ها در هر دو مکان، به بيماري تب کريمه کنگو مشهور شد.

انتهاي پيام1026ج /۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۰۲:۱۱

1 Jan 2020