۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹
کد مطلب : ۳۹۹۷۱
حجت الاسلام ماندگاری در شهرکرد

فضای مجازی میدان مین دشمن در استراتژی جدید فرهنگی/ نابسامانی ها، مردم را به ستوه آورده است

کارشناس مسائل خانواده گفت: فضای مجازی یعنی میدان مین، در جبهه زمانی که برای تخریب می‌رفتند، نمی‌گفتند که از میدان مین فرار کنید، بلکه می‌گفتند در میدان مین معبر باز کنید بنابراین باید به فرزندان خود بگوئیم که در فضای مجازی، از معبر عبور کنند، اما مراقب باشند که پایشان روی مین نرود.
فضای مجازی میدان مین دشمن در استراتژی جدید فرهنگی/ نابسامانی ها، مردم را به ستوه آورده است
حجت السلام محمد مهدی ماندگاری کارشناس مسائل خانواده در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار داشت: لازم است خانواده‌ها این را بدانند، که خانواده اولین کانون تربیت است، تربیت فردی، تربیت خانوادگی، تربیت اجتماعی و تربیت دینی.

وی افزود: ما تشخیص خوب و بد را  از خانواده  باید به فرزندان‌مان یاد بدهیم و بدانیم تربیت با اجبار انجام نمی شود   بلکه، با آموزش است که بهترین نوع تربیت حاصل می‌شود.

ماندگاری با اشاره به آیه "انا هدینا السبیل اما شاکرا واما کفورا"، افزود: خداوند در این آیه می‌فرماید "من راه و چاه را به شما فرادادم عقل هم به شما دام" هم عقل و هم فهم،  کمک و راهنمایی پیغمبران  در اختیار انسان قرار گرفته تا تشخیص دهند که راه را می خواهند یا چاه.

وی با اشاره به اینکه خداوند به ما انسان‌هادعای واجب "اهدنا الصراط المستقیم" را یاد داده است، ادامه داد: براساس همین مدل تربیتی خدا، پدر و مادران نمی‌توانند برای فرزندان خود تلفن همراه خریداری نکنند یا از استفاده اینترنت جلوگیری کنند، پس نمی توان جلوی استفاده فرزندانشان از موبایل، اینترنت و... را بگیرند.

این کارشناس مسائل خانواده گفت: تنها وظیفه‌ای که خانواده‌ها دارند این است که به فرزندان اثرات مثبت و منفی استفاده از تلفن همراه و اینترنت را توضیح دهند و با احترام به آن‌ها آگاهی دهیم و به آنها اعلام کنیم که ما می‌دانیم که به طور صحیح از تلفن همراه خود، از اینترنت استفاده می‌کند.

ماندگاری فضای مجازی را به میدان مین تشبیه و بیان کرد: فضای مجازی یعنی میدان مین، در جبهه زمانی که برای تخریب می‌رفتند، نمی‌گفتند که از میدان مین فرار کنید، بلکه می‌گفتند در میدان مین معبر باز کنید بنابراین باید به فرزندان خود بگوئیم که در فضای مجازی، از معبر عبور کنند، اما مراقب باشند که پایشان روی مین نرود.

وی به گستردگی و آلودگی فضای مجازی اشاره و اذعان داشت: به فرزند خود بگوئیم اگر فیلم و عکس نامناسب دیدی تاثیر منفی در روح و روانت باقی می‌ماند و این مانند این است که اگر عطر بزنی بوی خوش و معطر دارد، اگر کمی کثافت برروی لباس باشد بود متعفن و بد دارد .

ماندگاری با تاکید بر نقش خانواده بیان کرد: نقش خانواده، پدر و مادر، نقش روشنگری و افشاگری است، باید در مورد کانال‌هایی که درقالب مطالب خوب، مطالب بد را ارائه می‌دهند افشاگری کنیم، کانال‌هایی هم که مطالب مفید و خوب را ارائه می‌دهند به دیگران معرف کنیم.

وی افزود: باید به فرزندان‌مان اختیار و قدرت انتخاب بدهیم تا به این ترتیب خودش انتخاب کند، لذا آن چیزی که در جامعه ما اتفاق افتاده است از فضای مجازی برای اشاعه بی‌بند و باری استفاده می‌شود، از موبایل با افراط و تفریط استفاده می‌شود و حتی از تلویزیون هم با افراط و تفریط استفاده می‌شود.

این کارشناس مسائل فرهنگی اضافه کرد: اگر استفاده درست از فضای مجازی را به فرزندان خود آموزش دهیم و آن‌ها را از مضرات و خطراتی که استفاده نادرست فضای مجازی بر زندگی دارد آگاه کنیم، دیگر اجازه نخواهیم داد برخی به اهداف خود که همان از هم گسستن خانواده‌ها است برسند.

ماندگاری  تاکید کرد: خانواده کانون تربیت است  و وظیفه ما نشان دادن راه و چاه، افشاگری و روشنگری، تکریم و... است.

نابسامانی ها، مردم را به ستوه آورده است
حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری در ادامه اظهار داشت: ما از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون  با مشکلات زیادی روبرو بوده ایم ، انسانها سه دسته مشکل دارند ، مشکلات زندگی مانند مشکل خوراک ، پوشاک و...
مشکل بندگی ، می خواهیم بندگی خدا کنیم انجام واجبات ترک محرمات ، یک مقداری هم مشکل مبارزه با دشمان و زندگی جهادی است

وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون جنگ های مختلفی را بادشمان نظام و انقلاب شروع کردیم اذعان داشت: اگر در کشور فقط مشکلات زندگی ، مشکلات بندگی و مشکلات مبارزه باشد مردم تحمل می کنند. اما امروزه مشکلات دیگری در کشور بوجود امده است از جمله سوء مدیریت ، بالا بردن توقعات ، کم کاری ها ، تنبلی ها ، پارتی بازی ها ، حرام خوری ها ، رشوه خواری ، زیاده خواهی ، این مشکلاتی که به خاطر این نابسامانی ها بوجود امده مردم را بستوه آورده است.

حجت الاسلام ماندگاری تاکید کرد: اگرمسئولین و مردم این مشکلات راکم کنند، مردم با انتخاب درست ، مسئولین با تلاش درست .قطعا مشکلات زندگی ، بندگی ومبارزه قابل تحمل است .


انتهای پیام/1027ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۰۹:۲۹

27 Dec 2019