۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
کد مطلب : ۲۶۱۳۷
امام جمعه کوهرنگ:

اتخاذ روش‌ هاي مشترک آموزشي پژوهشي يکي از مؤثرترين راه‌ هاي ايجاد نزديکي بين حوزه و دانشگاه است

امام جمعه کوهرنگ گفت: اتخاذ روش‌ هاي مشترک آموزشي پژوهشي يکي از مؤثرترين راه‌ هاي ايجاد نزديکي بين اين دو نهاد است.
اتخاذ روش‌ هاي مشترک آموزشي پژوهشي يکي از مؤثرترين راه‌ هاي ايجاد نزديکي بين حوزه و دانشگاه است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبر، حجت ‌الاسلام سيدشهاب الدين طباطبايي امام جمعه کوهرنگ، به مناسبت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه،‌ در خصوص چگونگي ايجاد وحدت ميان اين دو مجموعه گفت: اتخاذ روش‌ هاي مشترک آموزشي پژوهشي يکي از مؤثرترين راه‌ هاي ايجاد نزديکي بين اين دو نهاد است.
 
 
 
وي با اشاره به اين که جامعه کنوني جامعه اطلاعاتي و شکستن مرزهاي ارتباطي است، ادامه داد: اين برهه از زمان فرصت بسيار خوبي است که مي‌ توانيم به آساني ميان قشر دانشجو و طلاب حوزوي ارتباط ايجاد کنيم.
 
 
 
حجت ‌الاسلام طباطبايي با اشاره به وجود شبکه ‌هاي مجازي تصريح کرد: اين امکان ظرفيتي را در اختيار مسؤولان قرار مي‌دهد که مي‌ توانند به آساني با ايجاد شبکه‌ هاي مشترک علمي و پژوهشي ميان دو قشر ارتباط و تبادل اطلاعات برقرار کنند.
 
 
 
امام جمعه کوهرنگ، استفاده از مدرسين حوزه در دانشگاه‌ ها و همچنين بالعکس را امر مطلوب ديگر عنوان کرد و گفت: حضور مدرسين حوزه در دانشگاه ‌ها مي ‌تواند به يکي شدن باورها و ارزش ‌ها بين دو قشر دانشگاهي و حوزوي کمک کند.
 
 
 
اين مدرس حوزه يکي از موانع وحدت ميان اين دو نهاد را عدم همدلي و ديد منطقي و صحيح بين برخي از مسؤولان امر خواند و گفت: برخي موضع ‌گيري ‌ها و يا وابستگي به برخي از جريان ‌ها و حزب‌ هاي سياسي مانع همکاري اين نهادها شده که لازم است در اين خصوص بازبيني جدي صورت گيرد و اختلافات حزبي و گروهي مانع اين امر مهم نشود.
 
 
 
وي با بيان اين‌ که ايجاد تفرقه و فاصله ميان اقشار مختلف از سياست ‌هاي دشمن براي رسيدن به اهدافشان است، ابراز داشت: با توجه به آيات قرآن دشمن اگر بخواهد به فرد، ‌مملکت يا نظامي مسلط شود و به اهدافش دست پيدا کند ابتدا سعي در از بين بردن وحدت آنان خواهد داشت، زيرا به خوبي پي برده است که با قومي که اقشارش با هم وحدت دارند نمي ‌توان جنگيد.
 
رييس شوراي فرهنگ عمومي شهرستان کوهرنگ، دانشگاه را مکاني آسان و کم هزينه براي نفوذ دشمن دانست و گفت: تناسب دانشگاه و علوم انساني با فرهنگ و علوم غرب و يافتن افراد مطابق با فکر و ايده خود زمينه نفوذ بيشتر دشمن در اين نهاد شده در حالي که اين تناسب در حوزه و علوم حوزوي و وجود فرهنگ اصيل اسلامي به عنوان مانع بزرگ براي نفوذ، بحث نفوذ در حوزه را به کمترين مقدار رسانده و تأثير پذيري حوزويان از فضاي اجتماعي جديد را از عوامل نفوذ دشمن در اين مکان مقدس برشمرد.
 
اين مقام مسؤول نفوذ در حوزه را زيان بار و مضرتر از دانشگاه براي جامعه خوانده و افزود: دشمن در نفوذ به حوزه به دنبال ساختار شکني و بنياد براندازي در آن بوده اما با توجه به ساختار اسلامي حوزه اين امر بسيار سخت و به بي توجهي دشمن در اين باره منجرب شده اما دانشگاه با توجه به الگو برداري از تفکر غرب نفوذ در آن به راحتي صورت مي گيرد.
 
انتهاي خبر1026ج /610ک
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۴۹:۴۱

2 Feb 2020