۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
کد مطلب : ۳۸۱۰۷
امام جمعه موقت شهر فارسان

در قضيه فلسطين، سه حادثه اتفاق افتاده است که نظير ندارد

امام جمعه موقت شهر فارسان گفت: در قضيه فلسطين، سه حادثه «اشغال سرزمين»، «تبعيد دسته‌جمعي و ميليوني مردم» و «قتل‌عام و جنايت عظيم بشري» اتفاق افتاده است که اين ستم ها در تاريخ نظير ندارد.
در قضيه فلسطين، سه حادثه اتفاق افتاده است که نظير ندارد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام جهانبخش يوسفي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: همه شما و خودم را به پارسايي و پرهيزکاري  و کسب تقوا در همه شئون و احوال زندگي سفارش و دعوت مي‌کنم. مولا اميرالمؤمنين در باب تقوا در خطبه 190 چنين مي‌فرمايند: همواره تقوا بر امت‌ها و نسل‌هاي گذشته عرضه‌شده است. بشر در همه تاريخ و در همه نسل‌ها نيازمند به تقوا و روح پرهيزکاري بوده است.
 
وي تصريح کرد: هيچ‌گاه پيام تقوا در تاريخ منقطع نشده است. لِحَاجَتِهِمْ إِلَيْهَا غَداً چرا همه انبيا و اوليا در طول نسل‌ها و عصرها مردم را به تقوا فراخوانده‌اند؟ چراکه اين مردم به تقوا نيازمند هستند. روزي که قيامت برپا شود و همه انسان‌ها به آن روز برگردند و در آن محشور شوند همگان حس خواهند کرد که به تقوا نياز داشته‌اند. پارسايي مهم‌ترين توشه‌اي است که در آن روز بزرگ فريادرس همگان خواهد بود بعدازاينکه حضرت تأکيد مي‌کردند در بياناتشان بر ابعاد تقوا، دامنه آن، اثر تقوا و بر نياز هميشگي انسان‌ها يک حسرتي را هم بيان مي‌کنند: «فَمَا أَقَلَّ مَنْ قَبِلَهَا وَ حَمَلَهَا حَقَّ حَمْلِهَا» اين تقوا که مهم‌ترين نياز بشر در همه تاريخ است.

يوسفي ضمن تسليت حادثه ناگوار جان باختن مظلومانه دريانوردان اظهار داشت: حادثه تلخ و تأسف‌بار تصادف و آتش‌سوزي کشتي نفت‌کش کشور عزيزمان که موجب از دست رفتن تعدادي از کارکنان متعهد، دلسوز و شجاع اين مرزوبوم در ميدان کار و تلاش شد، اندوه بسيار و تأثر ملت بزرگ ايران را به همراه داشت.

وي بيان داشت: ابراز تأثر و تأسف عميق از اين ضايعه دردناک، فقدان اين دريادلان را که سال‌ها با سختي‌ها مبارزه کردند تا حلاوت رونق اقتصادي و بالندگي اقتصاد ميهن به کام مردم بنشيند و سرانجام چون ققنوس در آتش سوختند را به خانواده‌هاي داغدار، همکاران و ملت صبور ايران اسلامي به‌ويژه مردم شريف شهرستان تسليت و تعزيت عرض نموده و از خداوند سبحان براي آنان علو درجات و براي بازماندگان صبر و اجر مسئلت داريم.
 
امام‌جمعه موقت شهر فارسان به کنفرانس اتحاديه بين‌المجالس سازمان همکاري اسلامي اشاره داشت و گفت: حضرت آيت‌الله خامنه‌اي موضوع فلسطين را در رأس مسائل دنياي اسلام دانستند و گفتند: در قضيه فلسطين، سه حادثه «اشغال سرزمين»، «تبعيد دسته‌جمعي و ميليوني مردم» و «قتل‌عام و جنايت عظيم بشري» اتفاق افتاده است که اين ستم در تاريخ نظير ندارد.
 
وي تصريح کرد: حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، دفاع از فلسطين را وظيفه همه دانستند و تأکيد کردند نبايد تصور شود که مقابله با رژيم صهيونيستي فايده‌اي ندارد بلکه به اذن و لطف خداوند، مجاهدت‌ها در مقابل رژيم صهيونيستي به نتيجه خواهد رسيد، همان‌گونه که جريان مقاومت نسبت به سالهاي قبل، پيشرفت کرده است.

حجت الاسلام يوسفي ضمن تبريک ميلاد باسعادت حضرت زينب کبري (س) بزرگ  بانو و پرستار دشت کربلا، اين روز فرخنده را به‌تمامي پرستاران و متصديان طرح تحول نظام سلامت در شهرستان تبريک گفت و افزود: جايگاه پرستاران در كشور آن‌قدر رفيع است كه روز ولادت حضرت زينب کبري (س) را براي پاسداشت زحمات اين قشر نام‌گذاري كرده‌اند و با ديدن زحمات و تلاش‌هاي اين قشر زحمتكش به اين نتيجه مي‌رسيم كه هيچ‌چيزي در اين دنيا نمي‌تواند آن‌گونه كه سزاوار است پاسخگوي زحمات اين عزيزان باشد.

وي بيان داشت: پرستاران به‌صورت شبانه‌روز خدمتگزار مردم و بيماران هستند و درراه حفظ سلامت همنوعان خود بالاترين زحمات و سختي‌ها را متحمل مي‌شوند و خود را وقف بيماران مي‌کنند.

انتهاي پيام/1027ج/590پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۰۷:۰۰

29 Dec 2019