۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
کد مطلب : ۲۷۷۶۷
اين روزها را به سادگي از د ست ندهيم:

روزهاي پاياني اسفند ايام دوست داشتني سال/اسفندماه رونق‌بخش کار، تلاش و فعالیت

واپسين روزهاي سال که از راه مي‌رسد همراه با خود زيبايي‌هاي بسياري را به ارمغان مي‌آورد از خانه‌تکاني گرفته تا جمع‌هاي خانوادگي و دوستان و... اين روزها فرصتي مناسب است براي پرداختن به علاقمندي‌ها و آنچه دوستش داريم.
روزهاي پاياني اسفند ايام دوست داشتني سال/اسفندماه رونق‌بخش کار، تلاش و فعالیت
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از پايگاه خبري تحليلي کيار بيدار
ايام پايان سال يکي از زيباترين ایام است که مردم از پير و جوان و زن و مرد فرصت مي‌يابند بدور از هرگونه دلبستگي با فراغ بال و خاطري آسوده به خود، به زندگي خود، به گذشته، به دلبستگي‌ها، به علاقمندي‌ها، به آنچه که در طول سال بدست آورده‌اند و به آنچه در طول سال از دست داده‌اند بيانديشند.

روزهاي پايان سال يکي از خاطره‌انگيزترين ايام سال است؛ اين روزها را هر کس به طريقي مي‌گذراند. اين روزها براي زنان خانه‌دار يکي از پرکارترين روزهاي سال است که از سويي نظافت و خانه‌تکاني خانه را بايد انجام دهند و از سوي ديگر بايد خود و خانواده را براي آغاز سال نو آماده کنند.

خانم‌هاي کارمند هم در اين ايام با انبوهي از کار مواجه مي‌شوند و علاوه‌بر کارهاي خانه‌داري با حجمي انبوه از کارها و فعاليت‌هاي محل کارشان نيز مواجه‌اند.

روزهاي پايان سال اگرچه براي بسياري روزهاي پاياني کار و فعاليت است اما براي برخي نويد فعاليت و کار مضاعف است. در اين روزها به برکت فرارسيدن بهار و آغازي دوباره بسياري از کارها رونق مي‌يابند. در اين ايام کسب و کار صنوف مختلف سکه مي‌شود، لباس‌فروشان، ميوه‌فروشان، فعالان در حرفه قنادي و شيريني‌پزي، قالي‌شويي‌ها، کارگران ساختماني با مهارت‌هاي مختلف و فعاليت رانندگان و... رونق مي‌گيرد تا آغاز سال نو برکت را به خانه همه مردم بياورد.

واپسين روزهاي سال را برخي از مردم به سفر اختصاص مي‌دهند تا با دور شدن از روزمرگي‌ها و رفتن به نقاطي از کشور عزيزمان ايران فرصتي براي آرامش بيابند اما هستند بياري از ايرانيان که خود را براي پهن شدن سفره زيبايي هفت سين در خانه‌شان آماده مي‌کنند و در خانه و کاشانه‌شان مي‌مانند و پذيراي دوستان و آشنايان و خويشان و ميهمانان‌شان در سراي پر از عطر بهاري‌شان هستند.

در اين روزها و در دو هفته آغازين سال برخي نيز هستند که براي آسايش و رفاه ديگر هموطنان لازم است از تعطيلات خود بگذرند و در خدمت مردم باشند که شايسته است زحمات اين عزيزان توسط همه مردم مورد تقدير واقع شود.

کارکنان محترم نيروهاي نظامي و انتظامي، رانندگان، کارکنان محترم وزارت بهداشت و درمان اعم از کارکنان در بخش‌هاي مختلف اورژانس، بيمارستان، داروخانه‌ها و...، کارکنان عزيز سازمان‌هاي امدادي همچون هلال احمر، آتش‌نشاني و... کارکنان محترم صدا و سيما و... ازجمله کساني‌اند که در طول تعطيلات قبل و بعد از سال نو در محل کار خود حاضر مي‌شوند تا مردم ايران اسلامي براي خارج کردن خستگي يکسال کار از تن و انرژي گرفتن براي فعاليت در طول سال آينده بتوانند به آسودگي، آرامش و آسايش يابند.

در اين روزها علي‌رغم جنب و جوش مضاعف مردم اما آرامشي عميق و دوست‌داشتني در بين مردم و در حال و هواي عيد احساس مي‌شود. اين روزها همه همديگر را دوست دارند و در اين ايام همه براي همديگر آرزوهايي خوب و البته از صميم قلب‌شان دارند.

در اين روزها دل‌ها به هم نزديک مي‌گردد و در آستانه سال نو و فرارسيدن فصل بهار مردم خسته از يکسال کار و تلاش متاثر از آغاز بهار همچون شکوفه‌هاي بهاري مي‌شکفند تا همه با هم شاد باشند و همه با هم سال نو را آغاز کنند.

روزهاي پاين سال روزهايي است که علي‌رغم کارهاي عقب مانده بسيار اما خيلي‌ها دوست دارند هرچه زودتر کارها را پايان دهند تا بتوانند با فراغ خاطر از هر گونه کار و فعاليت يک دل سير بازي و تفريح و گردش کنند تا با انرژي کافي سال نو را آغاز کنند.

در اين روزها دانش‌آموزان با وجود اينکه درس‌هاي‌شان مانده است و معمولا در برخي دروس عقب‌ماندگي دارند اما ديگر رغبتي براي مدرسه رفتن ندارند و به قول خودشان "از بيستم ديگه نيستم" يعني اينکه معمولا يکي دو هفته آخر را با وجود اينکه دبيران و معلمان تا واپسين روهاي سال بر سر کلاس‌هاي درس حاضر مي‌شوند به مدرسه نمي‌روند.

اين روزها روزهاي قشنگي است که در طول سال فقط يکبار رخ مي‌دهند و سال به سال که بزرگ‌تر مي‌شويم و سن‌مان افزايش مي‌يابد تازه مي‌فهميم که اي دل غافل چه فرصت‌هايي را از دست داده‌ايم.

از اين روزها به سادگي گذر نکنيم

مهدي بهزادي تشنيزي

انتهای پیام۱۰۲۶ج/۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۱۸:۵۵

2 Jan 2020