۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
کد مطلب : ۳۰۷۲۷
نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه شهرکرد:

مخالفت ما با حواشی کنسرت‌ها است/ اگر امام جمعه مصلحت‌های جامعه را برای مردم نگوید و درست تبیین نکند، خائن است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه بحث و مخالفت ما با موسیقی نیست بلکه مخالف ما با حواشی این کنسرت‌ها است، گفت: کنسرت‌های موسیقی سوغات غرب است؛ به این برنامه‌ها به عنوان مجلس صرفاً سرگرمی و شادی و امثال این‌ها نگاه نکنید.
مخالفت ما با حواشی کنسرت‌ها است/ اگر امام جمعه مصلحت‌های جامعه را برای مردم نگوید و درست تبیین نکند، خائن است
به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهرکرد گفت: جایگاه نماز جمعه جایگاه تبیین‌گری و بیان واقعیت دین، واقعیات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی است، که امروز برخی‌ها بدشان می‌آید و می‌گویند در نماز جمعه این‌ها را نگویید.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه نماز جمعه برای آن است که واقعیت‌های اقتصادی و سیاسی گفته شود؛ تاکید کرد: باید مصلحت‌های جامعه برای مردم گفته شود و این وظیفه امام جمعه است.


وی با بیان اینکه امام جمعه اگر واقعیت های جامعه را نگوید خیانت کرده است؛ افزود: اگر امام جمعه آن چه مصلحت جامعه است برای مردم نگوید و درست تبین نکند، خائن است لذا وظیفه دارد و این وظیفه را هم شرع مقدس به عهده امام جمعه گذاشته است.

نکونام به مسئله رواج کنسرت های موسیقی در کشور و استان اشاره کرد و گفت: حالا ما راجع به یک مصداق می‌خواهیم این‌جا بیشتر حرف بزنیم و آن مجالس لهوی است که این روزها در کشور رواج یافته است و متأسفانه در استان ما هم برخی‌ها مُصرّ هستند این‌ها را هر چند وقت یک بار ترویج کنند و گسترش بدهند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در منکر بودن مجالس کنسرت موسیقی هیچ تردیدی وجود ندارد، تاکید کرد: کنسرت‌هایی که امروزه برگزار می شود، مصداق منکر است.


وی افزود: بنده به عنوان یک کارشناس دیده‌ام و عرض می‌کنم؛ نَه این که ندیده باشم و فقط شنیده باشم. تصاویرش را آوردن برای من و دیده‌ام. آن چه در این مجالس می‌گذرد مصادق بارز لهو است و لهو هم حرام است.

نکونام با اشاره به اینکه ما با موسیقی مخالف نیستیم، افزود: بحث و مخالفت ما با موسیقی نیست بلکه مخالف ما با حواشی این کنسرت‌ها است.


وی اظهار کرد: برخی موسیقی را  مطلق می‌دانند، اما کم هستند، غالب آقایان موسیقی را تقسیم می کنند به موسیقی مطرب و غیر مطرب؛ موسیقی غیر مطرب را جایز می‌دانند و اشکالی وارد نمی‌کنند اما موسیقی مطرب را همه اشکال می‌کنند.

امام جمعه شهرکرد تاکیدکرد: در رابطه با اصل موسیقی اصلاً حرفی وجود ندارد؛ ما اصل حرف‌مان این است که عالم براساس یک موسیقی شکل گرفته است، موسیقی حاکم برعالم. موسیقی حاکم بر پرندگان، موسیقی حاکم بر طوفان‌ها، موسیقی حاکم بر گردش نظام هستی و در طبیعت؛ بنابراین موسیقی مشروع و سالم یک چیز ارزشمند است به جای خودش و کسی با این موسیقی حرف و مخالفتی ندارد.

نکونام با بیان اینکه کنسرت‌های موسیقی سوغات غرب است؛ خاطرنشان کرد: به این برنامه‌ها به عنوان مجلس صرفاً سرگرمی و شادی و امثال این‌ها نگاه نکنید بلکه سوغات غرب است برای دین‌زدایی و کم‌رنگ کردن معنویت از جامعه.

وی افزود: جامعه‌ای که سر سفره دین و معنویت باشد در برابر اروپا و آمریکا سرخم نمی کند، این‌ها می خواهند دین ما را بگیرند.

نکونام گفت: این‌ها در برخی از عرصه‌ها این کارها را تجربه کردند و نتیجه گرفتند و توانستند فساد را در جامعه گسترش بدهند و دین مردم را گرفتند.

وی تاکیدکرد:  در بعضی از عرصه‌ها و کشورها همین مسائل جنسی و لهو و لعب و بزن و بکوب را رواج دادن و مردم را به این امور سرگرم کردن و از اسلام دورشان کردند و اروپایی‌ها بر آن‌ها حاکم شدند، در اسپانیا و در بسیاری از کشورها قضیه همین است.

نکونام ادامه داد: ممکن است بگویید این که چیزی نیست، چهارنفر نشستن دور هم دیگر و یک بزن و بکوب و کف زدن است.

وی خاطر نشان کرد: عزیزان اگر جلوی این ها را نگیرید فردا همان چیزی که در اروپا اجرا می شود تماماً همان در کشور شما اجرا خواهد شد، این‌ها مقدمه است برای آن‌ها که لحتی‌ها را بیاورند و هزاران فساد را در این کشور رواج بدهند. باید هوشیار و بیدار بود و جامعه را حفظ کرد

امام جمعه شهرکرد با طرح این سئوال که آیا حکومت اسلامی مجاز به ترویج فساد است؟ افزود: اگر حکومت اسلامی مروج فساد باشد چه تفاوتی با حکومت طاغوت دارد، فلسفه حکومت اسلامی، ترویج دین اسلام است که مبارزه با این منکر هزینه دارد.


وی گفت: حتی رئیس‌جمهور که از کنسرت‌ها دفاع می‌کند قطعا این نوع کنسرت‌ها را نمی‌پسندد؛ مگر می‌شود کسی که مؤمن باشد از مصداق لهو و لعب دفاع کند؟ آمریکا از هر طرف در تلاش است تا به ایران نفوذ کرده و ایران را ناامن کند که نصرت پروردگار و پیوند مردم با ولایت فقیه مانع شده است.

نکونام در ادامه با اشاره به هفته دفاع‌مقدس خاطرنشان کرد: هفته دفاع مقدس، فوران ارزش‌های انسانی و دینی بود که از جای جای کشور کمالات انسانی بروز کرد.

وی افزود: ایثار، سخاوت، شجاعت و ترک دنیا، استقبال از شهادت، جهاد، استکبارستیزی، غیرت دینی و ملی و خداباوری از ویژگی‌های بارز این دوران بود.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به روز بزرگداشت خانواده، اظهار کرد: اگر سیره، زندگی، معاش و اقتصاد الهی در خانواده‌ای باشد، آن‌خانواده در تراز زندگی علوی و فاطمی قرار می‌گیرد و این خانواده‌ای است که جامعه به آن نیاز دارد.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۲۴:۵۶

3 Jan 2020