۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲
کد مطلب : ۱۳۵۳۷

مسئولان وزارت خارجه آب به آسیاب دشمن نریزند

امام جمعه شهرکرد با اشاره به قطعنامه اتحادیه اروپا، گفت: شایسته است، هیأت ایرانی و وزارت امور خارجه روی این موضوع دقت کند تا آب به آسیاب دشمن نریزند.
مسئولان وزارت خارجه آب به آسیاب دشمن نریزند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برین بام ایران، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام خطیب نماز جمعه شهرکرد در خطبه‌های این هفته با دعوت نمازگزاران به تقوا اظهار کرد: از نشانه هایی که اهل تقوا نسبت به آن مقید هستند تلاش برای نگاه درست به ارزش ها و غیر ارزش ها است.

وی افزود: نگاه به یک انسان صاحب مال و منسب به صرف مال و جایگاهش، یک نگاه ضد ارزش است ولی نگاه به انسانی که صاحب مال و منسب است و خادم اسلام و در جهت پیشرفت دین می کوشد نگاه ارزشی است.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با اشاره به شهرت های راستین و متصل به توحید ادامه داد: کسی که مشهور است اهل تقوا به صرف شهرتش به او احترام نمی گذارند بلکه شهرتهای راستین و متصل به توحید زیبا است و احترام به آنها نشانه تقوا است.


وی در ادامه با اشاره به اینکه مومن وظیفه دارد عالم ربانی را به خاطر علمش احترام بگذارد، گفت:ولی فقیه به خاطر اینکه جانشین امام عصر(عج) و جانشین حجت خدا است، انسان باید در مورد صحبت کردن و قضاوت در مورد ایشان مراقب حفظ قداست ها باشد زیرا آنچه که منتسب به خداست برای ما ارزش دارد و آنچه غیر خدایی است برای ما بی ارزش است.

وی با اشاره به سوره حجرات بیان کرد: پیامبر(ص) صاحب منسب بود و خداوند برای ایشان جایگاه ویژه ای قائل شد و این منسبی که محترم است مقام پیامبری است که الهی می باشد و به همین خاطر به رعایت ادب در برابر ایشان سفارش زیادی شده است.

حجت الاسلام محمد علی نکونام با اشاره به ۱۸ فروردین گفت: روز جهانی بهداشت در کشور روز سلامت نام گرفته است که در اسلام نیز علاوه بر سلامت روح به سلامت جسم سفارش زیادی شده است و نعمت سلامت از بزرگترین نعمت ها نامیده شده است.

وی با تاکید بر مراقبت انسان از سلامت و استفاده درست از ظرفیت عمر برای بندگی خدا بیان کرد: یکی از مواردی که زمینه ساز بهرمندی مفید از عمر است سلامت است زیرا انسانی که ازسلامت خود مراقبت نکند قطعا ظرفیت عمرش به هدر می رود.

وی با اشاره به شهادت سید مرتضی آوینی، افزود: زیباترین روایتگر هنرهای عرصه ایثار و شهادت شهید آوینی بود، به همین خاطر روز شهادت این مرد بزرگ روز هنر انقلاب اسلامی نامیده شده است.

خطیب نمازجمعه شهرکرد ادامه داد: اسلام غلبه بر هوای نفس، استکبار، و نفاق را هنرمی داند وامروزه هنر در برتری های علمی و فهم زیبا از توحید و قیامت دراسلام وجود دارد.

حجت الاسلام محمد علی نکونام هنرمند را شهدای ایران نامید و ادامه داد: هنرمند شهدایی مانند صیاد شیرازی است که کفر و استکبار توان دیدنش را نداشت و او را ترور کردند. شهید علی خلیلی، شهید باغیرتی که تلاش می کند قبح فساد در جامعه شکسته نشود هنرمند عرصه امر به معروف و نهی از منکر است.

وی افزود: همچنین هنرمند، شهدای هسته ای ایران هستند که در روز ۲۰ فروردین افتخار برای ملت ایران به ارمغان آوردند.

امام جمعه شهرکرد امام (ره) و رهبر کبیر انقلاب را هنرمند نامید و افزود: امام (ره) هنرمندی بود که با انقلابش دنیا را متحول کرد و هنرمند رهبر فرزانه انقلاب ما است که با یک سخنرانی مسیر دنیا را هدایت می کند و نقشه های شوم استکبار جهانی را درهم می کوبد.

وی ادامه داد: هنرمند بسیجیان، جوانان مقاوم و ولایت مدارایرانی هستند که لبیک گویان به پیام رهبر انقلاب (مدظله العالی) به عرصه فرهنگ وارد می شوند و با روحیه جهادی خود جامعه را مدیریت می کنند.

حجت الاسلام نکونام با اشاره به بخشی از توافق‌نامه ژنو گفت: شایسته است، هیأت ایرانی و وزارت امور خارجه روی این موضوع دقت کند تا آب به آسیاب دشمن نریزند و بدانند هنرنمای های مردم همیشه در جامعه دیدنی است.

انتهای پیام/خ ز/
مرجع : مشکات برین بام ایران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۱۸:۰۷

2 Jan 2020