۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
کد مطلب : ۲۴۸۸۷
خطبه هاي نماز جمعه 17مهرماه 94 به امامت حجت الاسلام بازيار:

حادثه منا نبايد فراموش شود/ هر مسلماني يک رسانه باشد تا آل سعود رسوا ونابود شود

حادثه منا نبايد فراموش شود.به برکت کشتار غمباري که در منا صورت گرفت مسلمانان به خود آمدند از اين فرصت پيش آمده بايد استفاده نمود.
حادثه منا نبايد فراموش شود/ هر مسلماني يک رسانه باشد تا آل سعود رسوا ونابود شود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پایگاه خبری تحلیلی کیار بیدار، حجت الاسلام بازيار در خطبه اول نماز جمعه شلمزار ضمن تاکيد به استغفار گفت: مردم عزيز ،برادرم و خواهرم با ذکر استغفار مانوس شويد.

استغفار آثار و برکات فراواني دارد.خداوند نعمتهاي فراواني نصيب ما نموده هم اين نعمتهار ا بايد حفظ نماييم و هم تلاش کنيم خدا نعمتهاي خود را بر ما افزون نمايد.بنده گاهي اين نعمتهايي که خدا به شما مردم خوب عنايت نموده را وقتي مي بينم نگران ميشوم نکند اعمال و رفتار ما سبب از بين رفتن اين نعمتها شود.

به استغفار تمسک بجوييد شبانه روز با حالت تضرع وپشيماني از گناهان ذکر استغفار را بر ز بان جاري نماييم.

در آيه ۵۲ سوره مبارکه هود براي اثر استغفار سه بهره ارزشمند در دنيا معرفي شده است: «بارشِ پيوسته باران هاي مفيد»، «وسعت و مال فراوان» و «نعمتِ برخورداري از فرزندان».
روايت شده که شخصي خدمتِ امام رضا(ع) آمد و از «خشکسالي» شکايت کرد. حضرت در بيان راهِ چاره فرمودند: «استغفار کن». شخص ديگري به پيشگاه حضرت آمد و از «فقر و ناداري» شکايت کرد. حضرتش فرمودند: «استغفار کن» فرد سومي به محضرش شرفياب شد و از حضرت خواست تا دعايي فرمايد که خداوند پسري به او عطا فرمايد. حضرت، به او فرمودند: «استغفار کن». حاضران باتعجّب پرسيدند: سه نفر با سه خواسته متفاوت، خدمتِ شما آمدند و شما همه را به «استغفار» توصيه فرموديد؟! فرمود: من اين توصيه را از خود نگفتم. همانا در اين توصيه از کلامِ خداوند الهام گرفتم و آن گاه آيه فوق را تلاوت فرمودند. مجمع البيان، ذيل تفسير آيه ۱۲ – ۱۰ سوره نوح

حضرت هود به قوم خود مي فرمود: «يا قَوم اسْتَغفِروا رَبَّکم ثُم تُوبُوا اِلَيه يُرسِل السَماء عَليکم مِدراراً و يَزِدْکم قَوه الي قُوَتِکم ولا تَتَولَّوا مُجرِمين (هود/۵۲) ؛ اي قوم من استغفار کنيد و از خدا طلب بخشش کنيد و به سوي او توبه کنيد تا باران مداوم و سودمند براي شما بفرستد و تواني بر توان شما بيفزايد و ازخدا تبهکارانه رو برنگردانيد.

حجت الاسلام بازیار در بخشی از سخنان خود گفت: دو روز  پيش سری به چشمه شلمزار زدم و در حالی که اشک در چشمان حدقه زده بود  ميگفتم نکند گناهان ما اين برکت را از ما بگيرد استغفار هم دفع گناه مي کند هم رفع گناه!زياد استغفار نماييم تا هم توفيق ترک گناه حاصل شود وبه اصطلاح دفع گناه شود تا نعمتها از ما گرفته نشود وهم گناهاني را که مرتکب شديم بخشيده شود وبه اصطلاح رفع گناه شود تا باران فراوان ببارد.

اثر دوم استغفار اين است که سبب معطر شدن انسان است:
انسان نبايد بدبو باشد بايد معطر باشد.معطّر کردن به اين است که از بوي بد برهيم، يا بدبو نباشيم، يا اگر بوي بدي داشتيم و داريم آن را با عطر برطرف کنيم. وجود مبارک اميرالمؤمنين طبق نقل مرحوم شيخ طوسي از رسول گرامي «عليهما آلاف التحيه و الثناء» نقل مي‌کند آن حضرت فرمود: «تُعطِّروا بِالاِستغْفار لا تَفْضِحنکم رَوائحَ الذُّنوبِ» يعني با استغفار، خود را معطر کنيد تا بوي بد گناه شما را رسوا نکند، يک انسان گناهکار، بدبو است و قيامت بوي بد عدّه‌اي ظهور مي‌کند. آنها که معطرند و خوشبو هم براي خود راحتي آفريده‌اند هم براي ديگران، اگر کسي گناه نکرد معطّر است، اما اگر خداي ناکرده آلوده شد، قبل از هر چيز شايسته است خود را با استغفار معطّر کند.
بهترين وقت استغفار:
بهترين وقت استغفار، سحرگاهان به ويژه سحرِ شب جمعه مي باشد تا جايي که استغفار کنندگان در سحرگاهان مورد مدح خداوند عالميان قرار مي گيرند:

«… المستغفرينَ بِالأَسحارِ». (سوره آل عمران، آيه۱۷(
امام صادق(ع) در تفسير آيه فوق مي فرمايند: «هر کس در وقت سحر، هفتاد مرتبه استغفار کند از اهلِ اين آيه خواهد بود
يک نسخه امام صادق عليه السلام داده اند:
هر که دو ماه پياپي هر روز چهارصد مرتبه اين ذکر استغفار را بخواند، خداوند او را گنجي از دانش يا مالِ فراوان کرامت فرمايد: «اَستَغفرُ اللّه الّذي لاإله الاّ هُوَ الحَي القَيومُ الرَّحمنُ الرَّحيمُ بَديعُ السّمواتِ والأَرضِ مِن جميعِ ظُلمي وجرمي واِسرافي عَلي نفسي واَتوبُ إِليهِ» نورالثقلين، ج ۵، ص ۱۲۳، روايت ۱۵
امام جمعه شلمزار در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته شلمزار ضمن اعلام خشم و انزجار از جنايت آل عود در منا خطاب به نمازگزاران حاضر و همه ي مسلمانان جهان گفت:حادثه منا نبايد فراموش شود.به برکت کشتار غمباري که در منا صورت گرفت مسلمانان به خود آمدند از اين فرصت پيش آمده بايد استفاده نمود. مهمتر اينکه بايد يک جريان رسانه اي شکل بگيرد همانطور که براي محشر کربلا جريان رسانه اي شکل گرفت آنقدر زينب سلام الله عليها خطبه خواندند تا بني اميه را رسوا نمودند . امام سجاد عليه السلام به هر بهانه اي نگذاشتند واقعه کربلا فراموش شود حتي گوسفندي را که ميددند ذبح ميشود سوال مي کردند آبش داده ايد ؟بعد مي فرمودند باباي مرا با لب تشنه سر بريدند.براي محشر منا بايد هر مسلماني يک رسانه باشد. بازماندگان محشر منا رسانه باشند .افشاگري کند افشا کنيد که آل سعود رابطه نسبي با صهيونيسم دارند چون نسب آل سعود به قبيله بني عنزه همان يهوديان خيبر مي رسد.واين در معتبرترين کتب تايريخي اهل سنت تاييد شده
افشاگري کنيد که وقتي محمد بن سعود به طور رسمي سلطنت آل سعود را تأسيس کرد. با محمد بن عبدالوهاب موسس فرقه وهابيت هم‌پيمان شد.با اين پيمان که به «البيعه الکبريٰ» معروف گشت، حکومت و سلطنت از آن محمد بن سعود و خاندانش؛ و رهبري ديني از آن محمد بن عبدالوهاب و نسل وي به‌گونه موروثي شد. اين سنت تا امروز همچنان پابرجاست و تعاليم محمد بن عبدالوهاب به طور رسمي در عربستان ترويج مي‌شود. هر مسلماني يک رسانه باشد تا آل سعود رسوا ونابود شود
چه گرفتاري بالاتر از اينکه امروز مکه و کعبه در اختيار يهود است جدا بايد ناله الهي عظم البلاء سر داد
قرآن راجع به برخي مسلمانان مي‌فرمايد: «هُمْ لِلْکُفْرِ يَوْمَئِذٍ أَقْرَبُ مِنْهُمْ لِلايمان» (آل عمران/۱۶۷) اينها به کفر نزديکتر از ايمان هستند و امروز رابطه‌ آل سعود با آمريکا و اسرائيل به مراتب بيش از رابطه‌ آنها با مسلمانان است.

گذشته آل سعود تاريک است.
عرض دوم بنده در رابطه با هشدارهاي مکرر رهبر انقلاب است.مکرر در ديدارهاي اخير از خطر نفوذ دشمن هشدار دادند.
رهبر معظم درخصوص تلاش همه جانبه دشمن در ايجاد نفوذ به بدنه انقلاب و مراکز تصميم گيرنده و تصميم ساز نظام هشدارهاي جدي را خطاب به مردم و دولت مردان مطرح کردند. شايد برخي هشدارهاي قبلي رهبر معظم را خوب دريافت نکردند که اين دفعه در جمع فرماندهان نيروي دريايي سپاه نفوذ را معنا نمودند که نفوذ دشمن يعني مذاکره با آمريکا! رهبر معظم دستور دادند مذاکره با آمريکا ممنوع است چون مذاکره با آمريکا يعني نفوذ!خب با اين بيان صريح رهبر معظم هم تکليف برجام مشخص مي شود که هر بندي از برجام که موجب باز شدن راه براي مذاکره با آمريکا باشد بايد بسته شود و هم تکليف دستگاه ديپلماسي روشن شد که وقت آن رسيده سر را از زير برف بيرون بياورند و برخي رابطه ها را توجيه نکنند برخي رابطه ها با دولت مردان آمريکا همان مذاکره محسوب ميشود و در واقع نفوذ آن مقام آمريکايي بر مقام سياسي ايراني است.
در آستانه محرم الحرام و آغاز ايام عزاداري هستيم.الحمدلله آيين عزاداري در شهرستان کيار بدور از انحرافات و بدعتها است و بايد اين سنت حفظ شود.در رابطه با قيام امام حسين عليه السلام انشاء الله در ايام عزا منبر داريم.
شوراي شهر و شهر داري لازم است جدي تر باشند برنامه ريزي بنمايند براي عمران شهر و بويژه در زمينه مبلمان شهري تصميم کارشناسي بگيرند
پيام نماز جمعه:
حادثه منا نبايد فراموش شود.به برکت کشتار غمباري که در منا صورت گرفت مسلمانان به خود آمدند از اين فرصت پيش آمده بايد استفاده نمود. مهمتر اينکه بايد يک جريان رسانه اي شکل بگيرد همانطور که براي محشر کربلا جريان رسانه اي شکل گرفت آنقدر زينب سلام الله عليها خطبه خواندند تا بني اميه را رسوا نمودند. براي محشر منا بايد هر مسلماني يک رسانه باشد. بازماندگان محشر منا رسانه باشند .افشاگري کند افشا کنيد که آل سعود رابطه نسبي با صهيونيسم دارند چون نسب آل سعود به قبيله بني عنزه همان يهوديان خيبر مي رسد.واين در معتبرترين کتب تايريخي اهل سنت تاييد شده. رهبر معظم دستور دادند مذاکره با آمريکا ممنوع است چون مذاکره با آمريکا يعني نفوذ!خب با اين دستور رهبر معظم بر ممنوعيت مذاکره با آمريکا هم تکليف برجام مشخص مي شود که هر بندي از برجام که موجب باز شدن راه براي مذاکره با آمريکا باشد بايد بسته شود و هم تکليف دستگاه ديپلماسي روشن شد که وقت آن رسيده سر را از زير برف بيرون بياورند و برخي رابطه ها را توجيه نکنند برخي رابطه ها با دولت مردان آمريکا همان مذاکره محسوب ميشود و در واقع نفوذ آن مقام آمريکايي بر مقام سياسي ايراني است.


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۴۳:۴۳

11 Feb 2020