۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
کد مطلب : ۳۴۸۷۷

آغاز خريد تضميني گندم از کشاورزان در چهارمحال و بختياري

خريد تضميني گندم از کشاورزان در شهرستان لردگان آغاز شد.
آغاز خريد تضميني گندم از کشاورزان در چهارمحال و بختياري
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از بام ایران خبر، مهندس حميدرضا دانش معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد کشاورزي چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: ۷۰ درصد گندم توليدي کشاورزان خريداري مي‌شود.

مهندس حميدرضا دانش افزود: امسال ۴۳ مرکز خريد گندم در سطح استان، گندم مازاد بر نياز کشاورزان را خريداري مي‌کنند.

دانش گفت: قيمت هر کيلوگرم گندم با توجه به قيمت تعيين شده توسط دولت یک هزار و ۳۰۰ تومان مصوب شده است که خريد گندم از کشاورز به صورت آنلاين انجام مي‌شود و بعد از گذشت يک هفته پول کشاورز از طريق شرکت غله و خدمات بازرگاني به حساب آن‌ها واريز خواهد شد.

وي با اشاره به اينکه، پارسال ۶۹ هزار تن گندم در استان خريداري شد پيش‌بيني کرد امسال ۷۰ هزار تن گندم خريداري شود که با توجه به گستردگي شبکه‌هاي تعاون روستايي، مسئولان خريد مي‌توانند در نزديک‌ترين مکان در سطح روستاها گندم مازاد بر نياز کشاورزان را خريداري کنند.

مدير تعاون روستايي چهارمحال و بختياري هم، با اشاره به اينکه، پارسال اتحاديه‌ها و تعاوني‌هاي روستايي و کشاورزي تحت پوشش سازمان تعاون روستايي استان ۶۰ درصد از گندم توليدي را از کشاورزان خريداري کردند افزود: امسال براساس پيش بيني‌هاي انجام شده و به منظور حمايت از توليد کننده و مصرف کننده، حدود ۷۰ درصد از گندم توليدي کشاورزان خريداري خواهد شد.

الله‌ياري با اشاره به اينکه، توليد عمده گندم مربوط به شهرستان لردگان است، ادامه داد: از فردا در سطح اين شهرستان گندم توليدي از کشاورز تحويل گرفته مي‌شود و در بقيه شهرستان‌ها نيز بر اساس اقليم منطقه خريد تضميني انجام مي‌شود.

وي، همچنين به خريد تضميني جو در استان اشاره کرد و گفت: امسال قيمت هر کيلوگرم جوهزار و سي تومان خواهد بود که خريد از طريق نزديک‌ترين مکان توليد توسط تعاوني‌ها و اتحاديه‌هاي تعاون روستايي انجام خواهد شد.

الله‌ياري گفت: حدود ۵۰ ميليون تومان تجهيزات ازجمله بمبو، ترازوي ديجيتال و رطوبت‌سنج براي مراکز خريد، خريداري شده است که امروز در اختيار مسئولان مراکز خريد قرار خواهد گرفت.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۴۲:۱۸

28 Feb 2020